Bekijk volle/desktop versie : Cvitanich wil snel Nederlands spreken



28-04-2008, 19:49
Darío Cvitanich is niet zomaar naar Amsterdam gekomen. De kersverse Ajax-spits wil prijzen winnen en zo snel mogelijk Champions League spelen. En daarom gaat hij snel de taal leren.

Ik ga mijn best doen voor het team en ik hoop dat we veel prijzen en kampioenschappen winnen. En het lijkt me prachtig om in de Champions League te spelen,” aldus de Argentijn met Kroatische roots. Of dat lukt, ligt aan zijn toekomstige ploeggenoten, die daarvoor de play-offs moeten winnen.

,,Ik heb net al even met Edgar Davids gesproken," verklaarde Cvitanich nadat hij voor vijf jaar tekende. ,,Bij Ajax voetballen veel sterren, ik kan niet wachten tot ik met hen op het veld sta.”

Cvitanich verwacht geen problemen met het zogenaamde 'Ajaxsysteem'. ,,Ik kan in principe op iedere aanvalspositie uit de voeten en heb ook ervaring als aanvallende middenvelder. Ik hoop dat ik het Ajax-systeem snel onder de knie krijg.”

Om zich zo goed mogelijk aan te passen gaat de sterke spits op taalcursus. ,,Ik ga de komende weken hard aan mijn Nederlands én mijn Engels werken.”


28-04-2008, 19:52


De kersverse Ajax-spits wil prijzen winnen en zo snel mogelijk Champions League spelen.

Toen ik dit las ging ik helemaal stuk

28-04-2008, 19:55
haaaah zei saurez ook ze dromen veeeeeeeeeeel