Bekijk volle/desktop versie : Rijkaard wil ManU vellen met aanvallen



28-04-2008, 19:43
FC Barcelona kan dinsdagavond het seizoen redden als het wint op Old Trafford. De ploeg van trainer Frank Rijkaard speelde in het eerste halve finaleduel in de Champions League met 0-0 gelijk.

Hoewel de ploeg met die stand gemakkelijk achteruit kan gaan hangen, wil Rijkaard aanvallen. ,,Volgens mij hebben we altijd onze aanvallende speelstijl gehanteerd, waar we ook kwamen. Ik kan met slechts één uitzondering bedenken, en dat was uit bij Chelsea in 2006. We speelden daar defensiever dan normaal omdat Chelsea destijds in grootse vorm verkeerde en erg goed was in de tegenaanval.”

Het Manchester United van Sir Alex Ferguson komt hier niet voor in aanmerking, ,,Tegen United moeten we op ons best zijn. In dit geval is dat niet door achterover te gaan leunen. We moeten aggresiviteit uitstralen en de tegenstander onder druk zetten."

”Het is moeilijk om op Old Trafford te winnen, en daarnaast heeft Manchester United een goed team. Toch denk ik dat we een goede kans maken. Zij zullen in eigen huis aanvallender spelen dan bij ons.” Ferguson begon in Spanje met slechts één spits. ”Daar moeten we gebruik van maken. Maar nogmaals, verdedigen is niet onze stijl. Het enige waar wij ons druk over moeten maken is ons eigen spel, en niet hoe we dat van United moeten bestrijden.”

28-04-2008, 19:44


Wayne Rooney mist dinsdagavond mogelijk de return in de halve finale Champions League tegen FC Barcelona. De spits van Manchester United heeft last van een heupblessure die hij zaterdag in het verloren duel met Chelsea (2-1) opliep.

Trainer Alex Ferguson beslist pas vlak voor de wedstrijd op Old Trafford of hij risico met Rooney wil nemen. Hij bekijkt dan ook of verdediger Nemanja Vidic met een lichte knieblessure kan spelen.

Het eerste duel tussen beide ploegen in Barcelona eindigde in een gelijkspel (0-0).

28-04-2008, 21:20
haha d8 het niet vriend dat is Manchester thuis op Old traford en niet in nou camp maar zal een mooie wedstrijd worden

28-04-2008, 21:53
ze hebben wel kans