Bekijk volle/desktop versie : Jardel geeft drugsgebruik toe



28-04-2008, 12:51
Mário Jardel was een flinke periode uit de schijnwerpers. Nu heeft de tweevoudig winnaar van de Gouden Schoen weer even alle blikken op zich gericht, zij het in negatieve zin. De inmiddels 34-jarige aanvaller heeft toegegeven zijn frustraties door middel van drugs te doen vergeten. De oud-international betuigt nu zijn spijt.

“Het begon allemaal met verkeerde vriendschappen”, doet Jardel zijn verhaal tegenover Globoesportes over een moeilijke periode waarin hij heeft gezeten . “Vervolgens kreeg ik te maken met een scheiding, depressies en drugs. Ik gebruikte cocaïne, maar alleen tijdens vakanties”, geeft de speler toe.

Jardel is vastberaden om schoon schip te maken. “Ik hoop een frisse start te maken. Ik ben weer aan het trainen, maar voel me absoluut geen voorbeeld voor welk kind dan ook”, beseft hij. “Doe niet hetgeen wat ik heb gedaan. Ik weet wat ik heb misdaan. Vanaf nu wil ik alleen nog maar winnen.”

De Braziliaan hoopt in de herfst van zijn loopbaan een waardig afscheid te kunnen vieren. Met name in de shirts van FC Porto en Sporting Lissabon was Jardel een schrik voor menig verdediger. Ook stond hij onder andere bij Galatasaray en Bolton Wanderers op de loonlijst. De laatste paar jaren vertoefde de voormalig goaltjesdief bij laaggeklasseerde clubs uit Portugal, Cyprus en Nieuw-Zeeland.