Bekijk volle/desktop versie : Koortslip en baby 3 weken oud



28-04-2008, 09:05
Salaam Dames!

Hoop dat iemand me kan helpen.

Mijn man heeft sinds eergister een koortslip en ik zelf ben 3 weken geleden bevallen van een dochter.
Nu weet ik dat een koortslip gevaarlijk is voor een pas geboren baby, kans op hersenvliesontsteking, allah hfed.
Meteen ben ik gaan googlen echter vind zo veel tegenstrijdige berichten. Besmettingsgevaar bij blaasjes. De ene keer staat is het gevaarlijk voor baby's vanaf 4 weken en de andere keer is het de eerste weken??
Wil graag weten in welke periode het gevaarlijk kan zijn voor de kleine??
Moet ik de huisarts bellen? Mijn huisarts is van de ene uiterste naar de andere. Kan heel laconiek zijn echter laatst stuurde hij ons met de kleine in allerijl naar het ziekenhuis. Hij dacht dat ze een schimmelinfectie had echter dat bleek niet zo te zijn.

Thanks!
Jazzy

28-04-2008, 09:12


Ik Weet Dat Het Wel Heel Gevarlijk Is Kan Zelfs Tot De Dood Leiden Allah Jhfed, Beter Geen Risico Nemen, Veel Sterkte

28-04-2008, 09:21
Ik heb er ook last van heel soms en ook net toen Aicha geboren werd...
Maar ik moest er heel erg mee oppassen, mocht absoluut niet met mn gezicht vlakbij die van haar komen

Maar je man kan dus beter echt letterlijk wegblijven bij zn dochter..
Het kan leiden tot een hersenvliesontsteking..
En dat is (zeker als ze zooo klein en kwetsbaar zijn) levensgevaarlijk..
Volgens mij niet eens de eerste weken maar zelfs de eerste maanden..
En koortslippen zijn zoooooooo besmettelijk
Dat is wat mij toen verteld werd..

28-04-2008, 09:39
Het is geloof ik al besmettelijk voordat er een blaasje opkomt, je kunt beste de huisarts bellen en je situatie uitleggen.

28-04-2008, 09:41


@ Bruidje

Nee het is pas besmettelijk als het vochtblaasje zich op je lippen bevindt..
Het vocht van het blaasje is superbesmettelijk want daarin bevindt zich het virus..

Het is wel zo dat als je ooit een koortslip heb gehad dat je altijd het virus bij je draagt..
En de dragers van het virus zijn wel extra gevoelig voor een nieuwe koortslip...

28-04-2008, 09:56

Citaat door Maryam__:
@ Bruidje

Nee het is pas besmettelijk als het vochtblaasje zich op je lippen bevindt..
Het vocht van het blaasje is superbesmettelijk want daarin bevindt zich het virus..

Het is wel zo dat als je ooit een koortslip heb gehad dat je altijd het virus bij je draagt..
En de dragers van het virus zijn wel extra gevoelig voor een nieuwe koortslip...

Oh oke, ik heb van een verloskundige ooit gehoord dat vanaf het moment je het op voelt komen al besmettelijk is. Maar misschien is dat al weer achterhaald.

28-04-2008, 10:31
zorg gewoon dat je man uit de buurt van je kind blijft en bel voor de zekerheid de huisarts....en als die laconiek reageerd dan zou ik die eens effe goed de wind van voren geven...het gaat hier om JOUW KIND en dan moet je serieus genomen worden...

28-04-2008, 10:34
wat ik heb gehoord, is dat het vocht in het blaasje gevaarlijk is, omdat daar het virus in zit.

en dat het tot 1 jaar! gevaarlijk is voor de kleine.

het schijnt dat drogisterijen soort speciale pleisters hebben daarvoor, misschien is het goed om dat even na te vragen. en verder moet je man maar goed uitkijken als hij in de buurt van jullie kleintje komt.

InshaAllah zal er niks aan de hand zijn...

28-04-2008, 10:39
hmm ik zou ook indd de arts bellen..gewoon voor de zekerheid..en verder moet de vader maar toch indd even uit haar buurt blijven..


mijn dochtertje heeft t ook vaak..(gekregen op haar 2e voor t eerst, vn mn zus die t ook vaak heeft..en mn dochter logeerde toen zo'n 4 weken lang bij mn ouders/zus, ik was op reis)
!k kijk er tegenop als de baby geboren wordt en ze krijgt t wer.. zal moeilijk zijn haar weg te houden van haar pasgeboren broertje/zusje

28-04-2008, 10:40
Dames bedankt voor jullie advies!

Mijn man had zaterdagavond er al last van. Hij wist niet dat een koortslip gevaarlijk is voor kinderen???
Tevens is hij met haar die hele dag in de weer geweest en met name de avond. Ik ben nu zo bang dat ze besmet is en zal de dokter gaan bellen.

28-04-2008, 11:39
Misschien is het handig als ie een mondkapje opdoet als ie met zn dochtertje aan het spelen is ofzo...wordt vaak aangeraden

28-04-2008, 11:56

Citaat door Jazzy05:
Salaam Dames!

Hoop dat iemand me kan helpen.

Mijn man heeft sinds eergister een koortslip en ik zelf ben 3 weken geleden bevallen van een dochter.
Nu weet ik dat een koortslip gevaarlijk is voor een pas geboren baby, kans op hersenvliesontsteking, allah hfed.
Meteen ben ik gaan googlen echter vind zo veel tegenstrijdige berichten. Besmettingsgevaar bij blaasjes. De ene keer staat is het gevaarlijk voor baby's vanaf 4 weken en de andere keer is het de eerste weken??
Wil graag weten in welke periode het gevaarlijk kan zijn voor de kleine??
Moet ik de huisarts bellen? Mijn huisarts is van de ene uiterste naar de andere. Kan heel laconiek zijn echter laatst stuurde hij ons met de kleine in allerijl naar het ziekenhuis. Hij dacht dat ze een schimmelinfectie had echter dat bleek niet zo te zijn.

Thanks!
Jazzy



ik snap niet waarom tegenwwordig overal een drama van wordt gemaakt en niemand vetrouwd meer op allah swt. veel weswes is ook niet goed denk daar maar aan.