Bekijk volle/desktop versie : foto van onze laatste khalifa (99jaar geleden)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

27-04-2008, 20:47
salamou alaikoem



soubhanalah foto's van de laatste otomaanse khalifa rahimahoulah asultan abdelhamien2 . hij was een khalifa tot 1909 . (99jaar leven we zonder khilafa en nog steeds beseffen de meeste niet wat de probleem van onze oumma is )

na deze khalifa kwamen er nog 2 andere khoulafa maar die waren te zwak voor de naam "khalifa"


1924 bestaat het woord "khilafa " niet meer in deze dounya alleen als geschiedenis






ya rab mogen ons generatie een khalifa zien wie over heel de moslimlanden heerst !!





hier de link

http://www.muslm.net/vb/showthread-t_292876.html




wa assalaam

27-04-2008, 21:37


23 die het bekeken hebben en zelf geen dou3a dat we onze khilafa terug krijgen ?????????

27-04-2008, 21:38
mashallah
djazak allah khir

27-04-2008, 21:42
wa anta ahloul jazaa

27-04-2008, 21:56


Asalaam Alaikom.

Wat is een Khalifa , en waarom hebben we die nodig?

Wasalaam

27-04-2008, 22:00
Probleem onder de oumma komt niet door het ontbreken van een khalifa.
Maar omdat het slecht gesteld is met onze Tawheed.

Ben je van hizb ut tahrir of is dit gewoon je eigen mening?

27-04-2008, 22:01

Citaat door Al_houb:
Asalaam Alaikom.

Wat is een Khalifa , en waarom hebben we die nodig?

Wasalaam




een khalifa is de algemene leider van alle moslims. van toen de profeet stierf tot begin vorige eeuw (13eeuwen dus ) hadden de moslims altijd zo een khalifa.

van een eeuw kennen we geen khalifa niet meer en zijn we zelf de naam vergeten .


doe dou3a's zus dat we ooit nog een khalifa kunnen zien .

27-04-2008, 22:07

Citaat door Idriss9:
Probleem onder de oumma komt niet door het ontbreken van een khalifa.
Maar omdat het slecht gesteld is met onze Tawheed.

Ben je van hizb ut tahrir of is dit gewoon je eigen mening?





probleem van onze oumma is je laatste vraag !

ik ben een moslim niet meer niet minder !!!



em wees gerust hizb tahrir ga je denk ik nooit in nl of in belgie zien












vind je het niet raar dat alleen hizb tahreer achter een khalifa zoekt terwijl de oumma verplicht is om een khalifa te hebben !!! en is mijn mening niet...............bi ijmaa3 al3oulama mien ahliesounna wa koul alfirak alislamiya alleen een klein groep van de mou3tazila !!!





dus je hoeft zeker geen fatwas te plaatsen over hizeb tahrier want ik ben er niet van....ben een volgeling van de ijma3 van onze oulama !!!!!




la hawla wa lakouwata illa bielah

27-04-2008, 22:09

Citaat door abudujana:
een khalifa is de algemene leider van alle moslims. van toen de profeet stierf tot begin vorige eeuw (13eeuwen dus ) hadden de moslims altijd zo een khalifa.

van een eeuw kennen we geen khalifa niet meer en zijn we zelf de naam vergeten .


doe dou3a's zus dat we ooit nog een khalifa kunnen zien .



Die Khalief komt nog Insha Allah , Imam Mehdi zal onze Khalief zijn Insha Allah

27-04-2008, 22:14

Citaat door Al_houb:
Die Khalief komt nog Insha Allah , Imam Mehdi zal onze Khalief zijn Insha Allah




maar allah zal ons niet vragen waarom almahdie niet in onze tijd is gekomen.....hij gaat ons wel vragen waarom we niks hebben gedaan om onze khilafa terug te krijgen


en we weten niet of we eerst onze khilafa terug kunnen brengen of almahdie krijgen

27-04-2008, 22:18

Citaat door abudujana:
probleem van onze oumma is je laatste vraag !

ik ben een moslim niet meer niet minder !!!


em wees gerust hizb tahrir ga je denk ik nooit in nl of in belgie zien


vind je het niet raar dat alleen hizb tahreer achter een khalifa zoekt terwijl de oumma verplicht is om een khalifa te hebben !!! en is mijn mening niet...............bi ijmaa3 al3oulama mien ahliesounna wa koul alfirak alislamiya alleen een klein groep van de mou3tazila !!!


dus je hoeft zeker geen fatwas te plaatsen over hizeb tahrier want ik ben er niet van....ben een volgeling van de ijma3 van onze oulama !!!!!




la hawla wa lakouwata illa bielah


Ik was echt niet van plan om fatwa's te publiceren, en zover ben ik nog niet in mijn kennis. Ik weet alleen dat zij streven naar 1 kalifaat en heb 1 keer een woordvoerder horen praten.

De reden waarom ik het vroeg was puur om te kijken of je dit schreef vanuit je eigen standpunt of niet. Nieuwsgierigheid dus.

Probleem van de oumma zijn inderdaad alle firaq, daarom zeg ik dus ook dat het slecht gesteld is met onze tawheed.

27-04-2008, 22:22

Citaat door Idriss9:
Ik was echt niet van plan om fatwa's te publiceren, en zover ben ik nog niet in mijn kennis. Ik weet alleen dat zij streven naar 1 kalifaat en heb 1 keer een woordvoerder horen praten.

De reden waarom ik het vroeg was puur om te kijken of je dit schreef vanuit je eigen standpunt of niet. Nieuwsgierigheid dus.

Probleem van de oumma zijn inderdaad alle firaq, daarom zeg ik dus ook dat het slecht gesteld is met onze tawheed.




smahlie broer dat ik zo aanvallend aankwam.............was mijn bedoeling niet .


maar tog verschil ik met je.........tawheed is een van onze grootste problemen maar niet de enigste !

27-04-2008, 22:30



Citaat door abudujana:
salamou alaikoem

ya rab mogen ons generatie een khalifa zien wie over heel de moslimlanden heerst !!

hier de link

http://www.muslm.net/vb/showthread-t_292876.html


wa assalaam


Allahoema Amien! Het doet pijn om te zien hoe het kalifaat aan zijn einde is gekomen en dat er nog steeds geen eenheid is tussen moslims. Er is gewoon teveel nationalisme en racisme.

27-04-2008, 23:08
Khalifah is niet iets van hizbu tahrir maar van Islaam, akh abudujana een nieuwe khalifah komt zeker binnenkort bi idni Allaah, de Mahdi...

27-04-2008, 23:16

Citaat door Muwa7eed:
Khalifah is niet iets van hizbu tahrir maar van Islaam, akh abudujana een nieuwe khalifah komt zeker binnenkort bi idni Allaah, de Mahdi...



Salaam alaykoem

Insha'ALLAH maar een vraag broeder kun je wat meer uitleg geven over MAhdi

Wa3laikoem salaam

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6