Bekijk volle/desktop versie : trouwen met een niet moslim die moslim wilt worden.



Pagina's : [1] 2

27-04-2008, 12:15
salam,

graag had ik mening gehad wat islam betreft over een jongen die met een niet moslim wil trouwen. zij heeft alles voor hem over. maar dan echt alles.
ze hebben elkaar graag. en kennen elkaar al lang.
Graag reakties ivm de islamitische standpunten hierover en ook qua familiale bijkomende zaken. ouders enz...
Miss is er iemand die ook in zo een boek is belandt.

Ik weet ook niet welke raad ik deze jongen moet geven.. Ken ze beiden, zijn goed van hart. En zouden een rustig en gelukkig leven willen leiden.

chokran wa ma3a salama.

27-04-2008, 13:38



Citaat door Brahimeke:
salam,

graag had ik mening gehad wat islam betreft over een jongen die met een niet moslim wil trouwen. zij heeft alles voor hem over. maar dan echt alles.
ze hebben elkaar graag. en kennen elkaar al lang.
Graag reakties ivm de islamitische standpunten hierover en ook qua familiale bijkomende zaken. ouders enz...
Miss is er iemand die ook in zo een boek is belandt.

Ik weet ook niet welke raad ik deze jongen moet geven.. Ken ze beiden, zijn goed van hart. En zouden een rustig en gelukkig leven willen leiden.

chokran wa ma3a salama.


Ze wilt moslima worden, dus ze is het nog niet en wilt het eigenlijk voor hem "worden". Toch een beetje riskant, denk ik. Eens de vonken weg zijn, zal ze er misschien niet meer zo veel goesting in hebben en kan het toch anders aflopen. Je moet je bekeren uit liefde voor Allah swt en niet voor een man.

Mijn mening.

27-04-2008, 13:45
islamtisch gezien mag je asl moslimman zijnde trouwen met vrouwen van het boek(joods of christelijk), zolang ze niet ongelovig is. Maar er zijn geleerden die het toch afraden om te trouwen met een niet moslima omdat de joden en christen tegenwoordig dwalend zijn.

Als zij moslima word voor hem, zal er voor haar geen beloning zijn, want ze bekeerd immers voor hem. Elke daad word volgens intentie beloond. Als het niet fi Sabillah is dan is het waardeloos.

Ik zou tegen die jongen zeggen dat ie goed met haar moet praten en moet nadenken over deze situatie.

Persoonlijk zou ik nooit trouwen met een niet moslim en als die persoon moslim wil worden moet hij dat doen omwille van Allah en niet omwille van mij, wil dat niet eens.

Laat het salaat istigharah verrichtten insha Allah!!!!

27-04-2008, 14:16
Salaam aleykoem,

Zoals Oum7oudayfa al zei Islamtische gezien mag het wel.
Maar dan vraag ik mijn eigen af voor wie wilt ze moslima worden? Wilt ze moslima worden omdat ze erover gelezen etc heeft en er echt in geloof. Of wilt ze moslima worden omdat ze dan misschien sneller geaccepteer word door zijn familie.

Stel dat zij geen moslima wilt worden en ze gaan toch trouwen, dan moeten ze wel nadenken over de opvoeding als ze kinderen krijgen. Ik neem aan dat hij als moslim zijnde zijn kinderen ook als moslims wilt opvoeden. Zou zij dit ook willen?

Ik ken ook iemand (een vrouw geen moslima) die met een Egyptenaar getrouwd is geweest hij is moslim. En in het begin was alles leuk en mooi. Totdat er kinderen kwamen ook toen ging het wel, maar zij wilde toch dat ze naar de zondagschool gingen en hij wilde dat ze naar de moskee gingen.
Op een gegeven moment zijn ze toch gescheiden, omdat ze toch anders dachten over het opvoeden van kinderen qua geloof en cultuur.

Dus goed nadenken. En adviseer hem om salaat istichara te verrichten.

Veel succes.



27-04-2008, 15:15



Citaat door _ASWJ_:
Salaam aleykoem,

Zoals Oum7oudayfa al zei Islamtische gezien mag het wel.
Maar dan vraag ik mijn eigen af voor wie wilt ze moslima worden? Wilt ze moslima worden omdat ze erover gelezen etc heeft en er echt in geloof. Of wilt ze moslima worden omdat ze dan misschien sneller geaccepteer word door zijn familie.

Stel dat zij geen moslima wilt worden en ze gaan toch trouwen, dan moeten ze wel nadenken over de opvoeding als ze kinderen krijgen. Ik neem aan dat hij als moslim zijnde zijn kinderen ook als moslims wilt opvoeden. Zou zij dit ook willen?

Ik ken ook iemand (een vrouw geen moslima) die met een Egyptenaar getrouwd is geweest hij is moslim. En in het begin was alles leuk en mooi. Totdat er kinderen kwamen ook toen ging het wel, maar zij wilde toch dat ze naar de zondagschool gingen en hij wilde dat ze naar de moskee gingen.
Op een gegeven moment zijn ze toch gescheiden, omdat ze toch anders dachten over het opvoeden van kinderen qua geloof en cultuur.

Dus goed nadenken. En adviseer hem om salaat istichara te verrichten.

Veel succes.



Zeker.. Veel kafir vrouwen veranderen 180 graden na een paar jaar. Want de liefde verdwijnt en de kufr blijft verankerd. Maar wat ik me dus afvraag: zijn de kinderen dan wel moslim gebleven of hun moeder gevolgd?
Ik zou zeker als man met een moslima trouwen.Ik bedoel, je hebt heel mooie marokkaanse meiden of arabische meiden die hun man gehoorzamen, islam praktiseren en geen moeilijkheden brengen. In tegenstelling tot een vrouw die na 3 jaar oprotten naar haar man roept

27-04-2008, 15:34

Citaat door ArabiicRose:
Zeker.. Veel kafir vrouwen veranderen 180 graden na een paar jaar. Want de liefde verdwijnt en de kufr blijft verankerd. Maar wat ik me dus afvraag: zijn de kinderen dan wel moslim gebleven of hun moeder gevolgd?
Ik zou zeker als man met een moslima trouwen.Ik bedoel, je hebt heel mooie marokkaanse meiden of arabische meiden die hun man gehoorzamen, islam praktiseren en geen moeilijkheden brengen. In tegenstelling tot een vrouw die na 3 jaar oprotten naar haar man roept


Volgens mij zijn die kinderen zeg maar een mix geworden, als ze bij hun vader zijn, zijn ze moslim. En bij hun moeder ongelovige...
Maar voor die kinderen is het nog meer vewarrend, want wat moeten ze nou? Hun vader volgen of hun moeder?

Ik zou het ook doen als mand zijnde. Maar ja ieder zijn eigen keus he.
Maar het ligt ook aan de vrouw, elke vrouw is verschillend. Een gemengd huwelijk kan goed gaan, maar kan ook weer verkeerd aflopen.
Maar zoals we denk ik allemaal weten zijn er ook Marokkaanse stellen die gescheiden zijn en die het ook niet altijd netjes houden, ruzie's, opstoken etc.





27-04-2008, 16:01
Wat erg zeg. Daarom heb ik een hekel aan gemengde huwelijken. Kijk, in Egypte hebben wij dat ze trouwen met aziatische vrouwen, veel van hun worden moslim en klein deel niet. Maar die kinderen worden moslim en die vrouwen helpen hun mannen. Veel Europese vrouwen denken dat ze de baas zijn en het ligt echt aan het soort vrouw.

27-04-2008, 16:12

Citaat door ArabiicRose:
Wat erg zeg. Daarom heb ik een hekel aan gemengde huwelijken. Kijk, in Egypte hebben wij dat ze trouwen met aziatische vrouwen, veel van hun worden moslim en klein deel niet. Maar die kinderen worden moslim en die vrouwen helpen hun mannen. Veel Europese vrouwen denken dat ze de baas zijn en het ligt echt aan het soort vrouw.


Ik heb geen hekel aan gemengde huwelijken, maar ik vind wel dat je er goed over na moet denken en dat je elkaar ook respecteert als je een andere cultuur heb. Een gemengd huwelijk kan altijd, maar je moet open staan voor elkaar en voor de families.

En over Europese vrouwen ik heb gezien dat er ook goede vrouwen tussen zitten. Alleen is het wennen voor sommige mensen hoe die vrouwen met bijv. hun vrijheid omgaan.

27-04-2008, 16:15

Citaat door _ASWJ_:
Ik heb geen hekel aan gemengde huwelijken, maar ik vind wel dat je er goed over na moet denken en dat je elkaar ook respecteert als je een andere cultuur heb. Een gemengd huwelijk kan altijd, maar je moet open staan voor elkaar en voor de families.

En over Europese vrouwen ik heb gezien dat er ook goede vrouwen tussen zitten. Alleen is het wennen voor sommige mensen hoe die vrouwen met bijv. hun vrijheid omgaan.

Kijk in de Koran staat dat het steeds beter is om met een mo2mina te trouwen. Ik ken ook veel gemengde huwelijken en zie gewoon dat die europese vrouwen vaak de baas spelen, hun zin willen en van de kleinste dingen probleem maken als de liefde voorbij is. Die kinderen worden vaak mfelseen etc. Je kunt beter met iemand trouwen die gewoon echt bekeerd is, gewoon een nl moslim, oprechte moslim.

27-04-2008, 16:36
[QUOTE=ArabiicRose;47371678]Kijk in de Koran staat dat het steeds beter is om met een mo2mina te trouwen. Ik ken ook veel gemengde huwelijken en zie gewoon dat die europese vrouwen vaak de baas spelen, hun zin willen en van de kleinste dingen probleem maken als de liefde voorbij is. Die kinderen worden vaak mfelseen etc. Je kunt beter met iemand trouwen die gewoon echt bekeerd is, gewoon een nl moslim, oprechte moslim.[/QUOTE]


Ben ik met je eens, dan voorkom je denk ik ook veel minder problemen. En je begrijpt elkaar ook beter.

27-04-2008, 17:03

Citaat door ArabiicRose:
Zeker.. Veel kafir vrouwen veranderen 180 graden na een paar jaar. Want de liefde verdwijnt en de kufr blijft verankerd. Maar wat ik me dus afvraag: zijn de kinderen dan wel moslim gebleven of hun moeder gevolgd?
Ik zou zeker als man met een moslima trouwen.Ik bedoel, je hebt heel mooie marokkaanse meiden of arabische meiden die hun man gehoorzamen, islam praktiseren en geen moeilijkheden brengen. In tegenstelling tot een vrouw die na 3 jaar oprotten naar haar man roept


En de barbaren (moslims) veranderen in de loop der jaren en worden gevoelloze wezens.

Moslimmannen zijn niet heilig, schijnheilige.

27-04-2008, 17:07

Citaat door cremmeke:
En de barbaren (moslims) veranderen in de loop der jaren en worden gevoelloze wezens.

Moslimmannen zijn niet heilig, schijnheilige.

moslimmannen zijn de beste! Ze zijn echte mannen in tegenstelling tot zielige mannetjes van hier die het huis worden uitgeschopt.
ehum.. niet alle moslimmannen slaan hun vrouwen. Jouw beeld is dus verkeerd. Europese vrouwen houden van afwisseling. Na een tijdje is de man helemaal fout en op naar de volgende

27-04-2008, 17:09



Citaat door ArabiicRose:
moslimmannen zijn de beste! Ze zijn echte mannen in tegenstelling tot zielige mannetjes van hier die het huis worden uitgeschopt.
ehum.. niet alle moslimmannen slaan hun vrouwen. Jouw beeld is dus verkeerd. Europese vrouwen houden van afwisseling. Na een tijdje is de man helemaal fout en op naar de volgende


Ga maar terug in je keuken staan en kruip naar je mannetje.

27-04-2008, 17:29

Citaat door cremmeke:
Ga maar terug in je keuken staan en kruip naar je mannetje.

ben een student, mevrouw. Geen echtgenote.
Pijn doen mijn uitspraken he, dat ze jou gebruiken en vervolgens in het bejaardenhuis dumpen, is mijn probleem niet. Mijn lieve kinderen zullen later voor me zorgen zoals alle trotse moslimvrouwen

27-04-2008, 17:32

Citaat door ArabiicRose:
ben een student, mevrouw. Geen echtgenote.
Pijn doen mijn uitspraken he, dat ze jou gebruiken en vervolgens in het bejaardenhuis dumpen, is mijn probleem niet. Mijn lieve kinderen zullen later voor me zorgen zoals alle trotse moslimvrouwen

nee, schat. Je uitspraken doen geen pijn. Leef verder in je fantasiewereldje.

Pagina's : [1] 2