Bekijk volle/desktop versie : Dschiescha!!



26-04-2008, 18:51
Ik heb het wel verkeerd geschreven maar niet op letten

Ik zoek namelijk al een hele tijd het recept van dschiescha. Het is een witte soep die ook tijdens de ramadan wordt gemaakt. Heb die eens in Marokko-Agadir gedronken. Vond ik heel lekker. Ge maakt het met een soort witte fijne granen of zo als ik me niet vergis. Tis een heel simpele recept maar had die niet genoteerd .
Iemand die me kan helpen

Shoekran

26-04-2008, 19:32



Citaat door soemie:
Ik heb het wel verkeerd geschreven maar niet op letten

Ik zoek namelijk al een hele tijd het recept van dschiescha. Het is een witte soep die ook tijdens de ramadan wordt gemaakt. Heb die eens in Marokko-Agadir gedronken. Vond ik heel lekker. Ge maakt het met een soort witte fijne granen of zo als ik me niet vergis. Tis een heel simpele recept maar had die niet genoteerd .
Iemand die me kan helpen

Shoekran


aub lieffie,

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=37199983&postcount=745

27-04-2008, 00:25
vinds je dat echt lekker,,
ik vind tchiha dus absuluut niet lekker..
ik heb hier een emmer van 5 liter staan vol met tchiha en ieder jaar gooi k t weg,
heb de neiging om t met koningdag te verkopen hahaah
maar t is makkelijk om te maken joh..

27-04-2008, 00:38

Citaat door kinkerstraat_12:
vinds je dat echt lekker,,
ik vind tchiha dus absuluut niet lekker..
ik heb hier een emmer van 5 liter staan vol met tchiha en ieder jaar gooi k t weg,
heb de neiging om t met koningdag te verkopen hahaah
maar t is makkelijk om te maken joh..
Tja goed dat smaken verschillen hé anders moeten we maar een soort maaltijd koken.

27-04-2008, 12:57


voor de witte chicha moet je water koken en daar chicha bij doen even laten koken en er melk bij doen even laten doorkoken en klaar is het.

Je kunt er zout peper en wat boter bij doen voor de smaak en sommige doen er ook uien in en thym en zelf helbakorreltjes maar dat ligt aan je eigen smaak natuurlijk.

27-04-2008, 22:47
Bedankt Kitsch maar ik bedoelde meer het recept van Oum Yassin. Meid, heb je er het recept van. Dan bedoel ik hoeveel water en tchiecha enzo. Voor 2 personen dan. Alvast bedankt meiden!!!!

28-04-2008, 18:36
[quote=OumYAssine;47362641]voor de witte chicha moet je water koken en daar chicha bij doen even laten koken en er melk bij doen even laten doorkoken en klaar is het.

Je kunt er zout peper en wat boter bij doen voor de smaak en sommige doen er ook uien in en thym en zelf helbakorreltjes maar dat ligt aan je eigen smaak natuurlijk.[quote]

Zo maakt mijn moeder het maar dan zonder boter.

28-04-2008, 18:54

Citaat door soemie:
Bedankt Kitsch maar ik bedoelde meer het recept van Oum Yassin. Meid, heb je er het recept van. Dan bedoel ik hoeveel water en tchiecha enzo. Voor 2 personen dan. Alvast bedankt meiden!!!!
Ik zou als ik jou was ongeveer een halve liter water doen en 1 kommetje met chicha dat moet ongeveer genoeg zijn voor 2 personen schat ik.

Maar pin me er niet aan vast want werk meestal op gevoel .

28-04-2008, 20:52

Citaat door kinkerstraat_12:
vinds je dat echt lekker,,
ik vind tchiha dus absuluut niet lekker..
ik heb hier een emmer van 5 liter staan vol met tchiha en ieder jaar gooi k t weg,
heb de neiging om t met koningdag te verkopen hahaah
maar t is makkelijk om te maken joh..


hahah van waar haal je het ??

10-05-2008, 23:41
hahah van mn dorpppppp k krijg t altijd van mensen mn ouders zijn der dolllllll op en als je dan wakker wordt vind je dat op tafel dan ga k maar weer mn bedje in hahahah