Bekijk volle/desktop versie : "Libië geeft informatie al-Qaeda"



21-12-2003, 15:43
LONDEN - Libië heeft Groot-Brittannië en
de VS gedetailleerde informatie gegeven
over honderden leden van al-Qaeda en
andere islamitische terreurgroepen.Dat
is een onderdeel van het akkoord dat
een eind moet maken aan de geïsoleerde
positie van het land,zo meldt de Britse
krant The Observer.

Libië heeft een uitgebreid netwerk van
veiligheidsagenten in Afrika en het
Midden-Oosten.Ook zou het steun hebben
gegeven aan de Noord-Ierse IRA.

Eerder beloofde Libië al een einde te
maken aan zijn wapenprogramma.Tripoli
hoopt dat de VS de sancties tegen het
Afrikaanse land nu zal opheffen.


Naschrift: het aanbreken van kerst heeft Amerika geen windeieren opgeleverd blijkbaar, Khadafi zag de bui al hangen na de vangst van vriend Saddam. Zware Shmattet zijn het!

21-12-2003, 16:26


Precies, ze zullen nu informatie verschaffen die er is en die er niet is.

22-12-2003, 10:36
Eigenaardig zeg..

Sinds Khadaffi van zichzelf ontdekt heeft dat hij een Afrikaan is en geen Arabier is hij opeens een stuk redelijker.

22-12-2003, 12:29
er wordt even over het hoofd gezien dat ze al bezig zijn sinds '99 met Libie voordat er maar enig dominosteentje gevallen was !

Khaddafi wil zijn land opbouwen Libie kan een rijk land worden !

22-12-2003, 12:32


Laten we het hopen, weer een land minder dat hulp nodig heeft....

22-12-2003, 12:40

Citaat:
Origineel gepost door babyvanbelisma
Laten we het hopen, weer een land minder dat hulp nodig heeft....
Libië heeft nooit hulp gekregen. Ze hebben genoeg olie. Libiërs zul je ook bijna niet tegen komen als arbeiders in Europa (behalve als het politieke vluchtelingen zijn). Khaddafi heeft gewoon genoeg van het buitenbeentje te spelen en geld uitgeven aan wapens die hij toch niet kan gebruiken. Ik vraag me wel af als alle "schurkenstaten" hun wapens neerleggen of Israel zich ook gaat ontwapenen.

22-12-2003, 12:54
Mensen toch,

Weten jullie wat t is met afrika de mensen willen niet Khadaffi is tenminste nog een beetje een redelijke leider. Hij zorgt tenminste voor zijn volk. Wij afrikanen zijn rijk genoeg.
Kijk maar naar ons marocs, op de wereld zijn in totaal 35 miljoen marocs onder die 35 miljoen marocs heb je 600 multi miljardairs.

Het is niet dat die multi miljardairs niet willen inversteren maar ze worden altijd op een bepaalde manier tegengewerkt waardoor er uiteindelijk niks gebeurt. En zo gaat t dan maar door, zo kun je wel stellen dat Khadaffi een heel goed voorbeeld is voor andere leiders op deze wereld.


Er zijn vele wegen naar de bergpunt, maar het uitzicht blijft het zelfde.

22-12-2003, 13:43

Citaat:
Origineel gepost door DUTCHIEXL
Het is niet dat die multi miljardairs niet willen inversteren maar ze worden altijd op een bepaalde manier tegengewerkt waardoor er uiteindelijk niks gebeurt.
Dit vind ik echt zielig voor ze. En door wie worden ze dan tegengewerkt? En als er steeds niets gebeurt hoe komen ze dan aan hun geld?

22-12-2003, 19:03

Citaat:
Origineel gepost door Jupiter
Dit vind ik echt zielig voor ze. En door wie worden ze dan tegengewerkt? En als er steeds niets gebeurt hoe komen ze dan aan hun geld?
niet afrika natuurlijk

22-12-2003, 23:09
Libië moet toegeven of Khaddafi mag eindigen als Saddam Hoessein, waarschijnlijk dan de kerst van 2004.

Zoals hij eerder een uitspraak heeft gedaan toz toz toz.....

22-12-2003, 23:13
In iedergeval kan ik geen enkele arabische of afrikaanse leider opnoemen die zijn volk behandeld zoals het hoort rechtvaardig en sociaal socialer als mesne hier denken. Je kan ook nadelen opnoemen natuurlijk. Maar hij is en blijft nog de enige samen met Mandela natuurlijk, die min of meer democratisch is gekozen en wordt verkozen er wordt echte oppositie gevoerd enz. enz.

Maar al dit wil de wereld niet zien. Volgens anderen kan het gewoon niet dat een land en arabisch en afrikaans en islamitsch en nog eens een soort democratie is.