Bekijk volle/desktop versie : Geneeskunde in Maastricht



24-04-2008, 21:14
ben misschien van plan om dit te studeren in maastricht,zijn er studenten die dit hier doen? is dit een goeie universiteit???

27-04-2008, 13:26



Citaat door Tsunade20:
Ja, de Universiteit van Maastricht is echt supergoed. Ik doe geen Geneeskunde, maar iets anders. Voor zover ik weet, van mensen die Geneeskunde doen, is het een goede studie. De studielast voor gnk is niet zo erg hoog, je moet het wel goed bijhouden allemaal.

Een aantal weken terug is er een open dag geweest, en in juni is er weer een geloof ik. Je kunt je ook opgeven voor een meeloopdag, misschien helpt dat bij je beslissing.

Verder zou ik zeer zeker voor Maastricht kiezen!


bedankt voor je hulp ,weet je misschien wat dat is "inloten"??
da hebben ze hier nie in belgie.

wat studeer jij?

28-04-2008, 20:26

Citaat door Tsunade20:
No problem,

bij inloten word je simpel gezegd ingedeeld in verschillende klassen op basis van je cijfers (vooropleiding, VWO over het algemeen). Dit doen ze omdat er meer aanmeldingen zijn dan plaatsen. Als je gemiddeld een 8 of hoger staat, dan word je gelijk toegelaten.

De verschillende lotingsklassen zijn:
A hoger dan of gelijk aan 8
B lager dan 8 maar hoger dan of
gelijk aan 7,5
C lager dan 7,5 maar hoger dan of
gelijk aan 7
D lager dan 7 maar hoger dan of
gelijk aan 6,5
E lager dan 6,5

Kijk maar op:
http://www.unimaas.nl/default.asp?template=werkveld.htm&id=AIAS3616WAGB1 36TSWGW&taal=nl - - - > daar vind je ook een verwijzing naar de site van de Informatie Beheer Groep waar het hele lotingsproces uitgelegd wordt.
Of kijk meteen hier:
http://www.ib-groep.nl/particulier/Informatie/Naar_het_hoger_onderwijs/Loten/s10_algemeen.asp

Enfin, ik heb een andere selectieprocedure moeten doorgaan voor mijn studie, dus je kunt het beter op de sites bekijken. Ben je wel langs geweest @ de uni? Open dag of wat dan ook?

Maarre, je moet wel een beetje opschieten dan, ik geloof dat je je voor 15 mei moet inschrijven.

Ik doe 'University College', een van de coolste opleidingen : )


zal het bekijken en nog eens heel erg bedankt!!!