Bekijk volle/desktop versie : Tibet wel Palestina niet



24-04-2008, 10:21
Ook Rusland heeft af te rekenen met olympische betogers


De Russische politie heeft gisteren ongeveer honderd dorpsbewoners, die protesteerden tegen de sloop van hun huizen ten faveure van de Olympische Winterspelen in 2014 in Sotsji, hardhandig aangepakt.

Volgens getuigen werden de demonstranten geschopt en geslagen. De bewoners van een dorpje bij Sotsji aan de Zwarte Zee grepen de inspectie van het Internationaal Olympische Comité (IOC) aan om de aandacht op hun situatie te vestigen.

Rusland geeft meer dan zeven miljard euro uit om Sotsji en de omliggende dorpjes in gereedheid te brengen voor de Winterspelen. Vrijwel alle sportcomplexen en het Olympisch dorp moeten nog worden gebouwd.

Ook de infrastructuur moet nodig verbeterd worden. Een autorit van enkele tientallen kilometers van Sotsji naar de skihellingen duurt nu gemiddeld twee tot drie uur. (anp/hlnsydney)
24/04/08 04u17

Bron

24-04-2008, 10:24


Overal ter wereld zie je mensen massaal in de benen komen voor de onderdrukkers in Tibet en niet alleen het westen, maar echt ongeveer de hele wereld zie je uitlopen.

Waarom Tibet wel en bv Palestina niet, moet eerlijk zeggen dat de vnl vreedzame manier omtrend Tibet me meer doet als alle gewelddadige aanslagen, dat roept alleen maar weerstand op kan ik me ook bedenken...