Bekijk volle/desktop versie : De marokkaanse cultuur!



23-04-2008, 18:48
Heeft heel veel mooie aspecten zoals het eten, de gastvrijheid, etc.
Maar helaas ook heel veel negatieve kanten, waar ik mij verschrikkelijk aan irriteer en echt boos om kan worden

Marokkanen leven voor de buren
Hebben altijd kritiek op anderen
Roddelen te veel
Zijn te veel bezig met hun trots
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.....

Ik vind dit zo jammer, het ergste van alles is dat ik mezelf soms betrap deze eigenschappen over te nemen.

Wie is het met mij eens en wie niet? En wie herkent dit?

grt ilham

23-04-2008, 18:58


proud to be one of theme, maar het is uiteraard aan jezelf wat voor invulling je eraan geeft.

23-04-2008, 19:05

Citaat door ilham_23:
Heeft heel veel mooie aspecten zoals het eten, de gastvrijheid, etc.
Maar helaas ook heel veel negatieve kanten, waar ik mij verschrikkelijk aan irriteer en echt boos om kan worden

Marokkanen leven voor de buren
Hebben altijd kritiek op anderen
Roddelen te veel
Zijn te veel bezig met hun trots
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.....

Ik vind dit zo jammer, het ergste van alles is dat ik mezelf soms betrap deze eigenschappen over te nemen.

Wie is het met mij eens en wie niet? En wie herkent dit?

grt ilham



MEE EENS!

23-04-2008, 19:08

Citaat door ilham_23:
Heeft heel veel mooie aspecten zoals het eten, de gastvrijheid, etc.
Maar helaas ook heel veel negatieve kanten, waar ik mij verschrikkelijk aan irriteer en echt boos om kan worden

Marokkanen leven voor de buren
Hebben altijd kritiek op anderen
Roddelen te veel
Zijn te veel bezig met hun trots
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.....

Ik vind dit zo jammer, het ergste van alles is dat ik mezelf soms betrap deze eigenschappen over te nemen.

Wie is het met mij eens en wie niet? En wie herkent dit?

grt ilham


ik weet niet hoe jou famillie in elkaar zit, maar hier heb ik geen last van als trotse marokkaanse

23-04-2008, 19:12


het ligt aan jezelf of je de vicieuze cirkel wel of niet doorbreekt!

23-04-2008, 19:16
marokkanen zijn een sneaky, wantrouwig, koppig, gemeen, uitdagend, aanstellerig en keihard volkje maar wollah wel echt de allergrappigste...zonder ons zou het echt saai zijn op aarde...

23-04-2008, 22:55
Begrijp me niet verkeerd, ik ben trots dat ik een marokkaanse ben. Maar perfect zijn we echt niet!

23-04-2008, 23:04

Citaat door ilham_23:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben trots dat ik een marokkaanse ben. Maar perfect zijn we echt niet!


Wie wel..


Het is aan een ieder zelf of hij/zij dat soort kenmerken uit de cultuur wilt handhaven of niet.. Zit het je niet lekker of gaat het tegen het geloof in.. zou ik zeggen laat datgene dan links liggen.

bevalt het prima en is het goed te combineren met het geloof.. zou ik zeggen hou het aan..

Hoe dan ook, zolang religie en cultuur gescheiden blijven en de religie als superieur beschouwd wordt, heb ik er geen problemen mee..

Zie ik dat het tegen de religie ingaat of dat iemand cultuur BEWUST BOVEN religie stelt.. tsjah moet die persoon zelf weten.. maar dat is niet mijn stijl in ieder geval.

23-04-2008, 23:19

Citaat door LadyRabat:
Wie wel..


Het is aan een ieder zelf of hij/zij dat soort kenmerken uit de cultuur wilt handhaven of niet.. Zit het je niet lekker of gaat het tegen het geloof in.. zou ik zeggen laat datgene dan links liggen.

bevalt het prima en is het goed te combineren met het geloof.. zou ik zeggen hou het aan..

Hoe dan ook, zolang religie en cultuur gescheiden blijven en de religie als superieur beschouwd wordt, heb ik er geen problemen mee..

Zie ik dat het tegen de religie ingaat of dat iemand cultuur BEWUST BOVEN religie stelt.. tsjah moet die persoon zelf weten.. maar dat is niet mijn stijl in ieder geval.


Goede instelling....zo hoort het

23-04-2008, 23:22

Citaat door ilham_23:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben trots dat ik een marokkaanse ben. Maar perfect zijn we echt niet!



Ik geef je groot gelijk meid !!!


Wij marokkanen kijken naar de andere ..

En altijd jaloers !!

23-04-2008, 23:24
Cultuur is DOOR en VOOR de mensen gemaakt.. en verandert met de tijden mee.. soms duurt het een generatie of wat.. maar uiteindelijk verandert het toch..

Dus wat dat betreft hecht ik er niet al te veel waarde aan.. het zijn maar menselijke regeltjes en in ieder werelddeel gelden er andere regeltjes.

Dus tsjah.. de regeltjes die mij niet bevallen zet ik gerust bij het grofvuil hoor.. totaaaal geen moeite mee. Maar de regeltjes die me wel bevallen die handhaaf ik to the max !!

Ach ja zoals ik al eerder tikte.. mag ieder lekker voor zich bepalen..

23-04-2008, 23:46
mee eens alleen een groot probleem is vind ik dat het geloof en de cultuur door elkaar wordt gehaald. Als het in de koran staat dat je iets niet mag doen, dan is dag natuurlijk haram, maar als ergens iets niet over wordt gezegd in de koran, maar het is de marokkaanse cultuur, dan wordt het gouw verboden met als excuses het is haram. Terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.