Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft hier verder gestudeerd met kinderen??



23-04-2008, 14:13
Vraagje dames,

ben in dubio, wil misschien verder studeren om zo les te kunnen geven op het HBO, maaaaar wil ook graag een vierde kindje. Wij hebben al drie hele kleintjes en wil geen nakomertje ( BidniAllah) dus niet teveel leeftiijdverschil. Maar in augustus start de studie die ik wil doen en ik ben aangenomen, maar kan dat onmogelijk combineren met een zwangerschap ( ben negen maanden ZIEK dan) dus het is het een een of het ander, maar twijfel nu heel erg.
Ik weet het is een luxe probleem, maar misschien zijn er meer die deze twijfels hebben of ervaring hebben studie en kinderen??

23-04-2008, 14:16


Welke studie wil je gaan doen..?

23-04-2008, 14:17
hoelang duurt die opleiding?

23-04-2008, 14:19

Citaat door Sophia-30:
Welke studie wil je gaan doen..?

Post HBO leraar verpleegkunde opleiding, wil les geven waar ik zelf heb gestudeerd. Houd van mijn vak, maar kan nu moeilijk combineren, maar als ik les ga geven kan ik dat goed combineren met mijn kleintjes, maar dan moet ik een vierde nog een hele tijd uitstellen???

23-04-2008, 14:20



Citaat door Bruidtje2007:
hoelang duurt die opleiding?

Duurt twee jaar en dan afstudeertraject van zes maanden.

23-04-2008, 14:20
Ieder ervaart een zwangerschap anders. Ik had tijdens mijn postdoctorale opleiding collegae, die zwanger waren en het lukte hen goed.
Ikzelf heb echt gewacht tot na de opleiding en ben blij dat ik dat zo heb gedaan.

23-04-2008, 14:29

Citaat door bruidje:
Post HBO leraar verpleegkunde opleiding, wil les geven waar ik zelf heb gestudeerd. Houd van mijn vak, maar kan nu moeilijk combineren, maar als ik les ga geven kan ik dat goed combineren met mijn kleintjes, maar dan moet ik een vierde nog een hele tijd uitstellen???



Ik zeg het niet graag, maar ik denk dat je helaas even je kinderwens een poosje moet uitstellen..

23-04-2008, 14:33
Bruidje hoe oud zijn jou kinderen? En als je graag op korte termijn een vierde kindje wil zou ik er mee wachten.Tegenwoordig kun je studie met je kinderen combineren (kinderopvang) het zal wel erg druk zijn maar het kan wel.Als je zwanger zou zijn en je gaat aan de studie beginnen heb je kans zoals je al aangaf dat je ziek bent en dan heeft die studie geen nut.

23-04-2008, 14:55
ga studeren inschallah
je hebt be3da de kans en mogelijke heden om te gaan studeren.
en wie weet als je klaar bent met je studie inschallah en je hebt een goede baan waarvan je parttime kunt werken dan kan je alsnog aan je kinderwens beginnen wela la ?

23-04-2008, 15:18

Citaat door nasima30:
Ieder ervaart een zwangerschap anders. Ik had tijdens mijn postdoctorale opleiding collegae, die zwanger waren en het lukte hen goed.
Ikzelf heb echt gewacht tot na de opleiding en ben blij dat ik dat zo heb gedaan.


Ik zou wel willen, maar afgaande op vorige drie zwangerschappen en gezondheid denk ik dat het lichamelijk te zwaar voor me wordt om het te combineren dus moet echt keuze maken.





Citaat door Sophia-30:
Ik zeg het niet graag, maar ik denk dat je helaas even je kinderwens een poosje moet uitstellen..


bedankt voor je reactie meid, weet je ik twijfel erg of vierde kindje over twee jaar of studie over twee jaar doen. Nu studeren kan want heb goede opvang en mag voorlopig niet werken. Maar dan is mijn vierde wel een nakomer?? Snap je mijn twijfel, ik weet dat ik al gelukkig mag zijn met drie kinderen en dat ben ik ook.

Citaat door Otazu:
Bruidje hoe oud zijn jou kinderen? En als je graag op korte termijn een vierde kindje wil zou ik er mee wachten.Tegenwoordig kun je studie met je kinderen combineren (kinderopvang) het zal wel erg druk zijn maar het kan wel.Als je zwanger zou zijn en je gaat aan de studie beginnen heb je kans zoals je al aangaf dat je ziek bent en dan heeft die studie geen nut.

bedankt voor je reactie, kinderen zijn heel jong drie, twee en bijna negen maanden. Nu soms zwaar maar voor de kinderen is het heel leuk! Naar ziekte kijk ik niet, heb meerdere studies gedaan terwijl ik ziek ben, heb altijd bij kunnen houden en soms wat vertraging maar dat is niet erg. Maar omdat het waarschijnlijk de laatste zwangerschap is wil ik er echt bewust van genieten ( zover dat gaat) en niet tussen de bedrijven door doen begrijp je, maar stel ik het uit dan is mijn vierde weer jaren jonger dan de rest??

Citaat door Bruidtje2007:
ga studeren inschallah
je hebt be3da de kans en mogelijke heden om te gaan studeren.
en wie weet als je klaar bent met je studie inschallah en je hebt een goede baan waarvan je parttime kunt werken dan kan je alsnog aan je kinderwens beginnen wela la ?


Het is nu ideaal omdat ik tijdelijk niet mag werken, maar wel studeren en deze studie makkelijker te combineren is met mijn gezinssituatie. Wallah ik weet echt niet meer

23-04-2008, 15:28
Het is inderdaad een heel moeilijke beslissing hoe dan ook..Je komt er wel uit..Je bent een intelligente dame...

En een nakomertje is echt leuk...

23-04-2008, 15:31

Citaat door Sophia-30:
Het is inderdaad een heel moeilijke beslissing hoe dan ook..Je komt er wel uit..Je bent een intelligente dame...

En een nakomertje is echt leuk...

dank je wel lief mens, ga binnenkort kijken daar en dan kijken we wel wat Allah SWT voor ons in de planning heeft.