Bekijk volle/desktop versie : Witlof



23-04-2008, 11:55
Ik wil vandaag witlof klaar gaan maken.
Maak het normaal in een ovenschaal met witte saus en kaas.
Maar wil nu wel iets anders.

heeft er iemand lekkere tips voor mij

23-04-2008, 12:05



Citaat door mimi_tangaouia:
Ik wil vandaag witlof klaar gaan maken.
Maak het normaal in een ovenschaal met witte saus en kaas.
Maar wil nu wel iets anders.

heeft er iemand lekkere tips voor mij



Hallo,
Mijn moeder stooft witloof en daarbij doet ze dan rozijnen is een hele lekkere combinatie, maar heb niet de precieze recept ervoor.

Of als salade, wiloof snijden in kleine stukken en dan mengen met wat mayonaise en tuinkruiden

23-04-2008, 12:43
Kipdelen aanbakken goed bruin in boter, even laten garen met kippekruiden, peper en zout, en een knoflookteentje en dan versnipper je witloof boven op de kip, dit laat je garen tot alles goed gaar is, echt lekker hoor moet je proberen.

23-04-2008, 16:10
hoe maken jullie witfloof met kaas en ham? ik lees vaak dat je bitter gedeelte van witloof moet wegdoen maar welk deel is dat? het harde ondekant of bovenaan dat een beetje groenig is en op slablaadjes lijkt precies?

23-04-2008, 16:13



Citaat door mimi_tangaouia:
Ik wil vandaag witlof klaar gaan maken.
Maak het normaal in een ovenschaal met witte saus en kaas.
Maar wil nu wel iets anders.

heeft er iemand lekkere tips voor mij


Je kan eens een witloofsoep proberen. Witloof met een stuk vis of vlees (lamskotelet) en aardappelen.

23-04-2008, 16:15

Citaat door Lady_Yas:
hoe maken jullie witfloof met kaas en ham? ik lees vaak dat je bitter gedeelte van witloof moet wegdoen maar welk deel is dat? het harde ondekant of bovenaan dat een beetje groenig is en op slablaadjes lijkt precies?


De brede onderkant moet je verwijderen.

Snij je witloof gewoon in ringen.

23-04-2008, 16:16

Citaat door Lady_Yas:
hoe maken jullie witfloof met kaas en ham? ik lees vaak dat je bitter gedeelte van witloof moet wegdoen maar welk deel is dat? het harde ondekant of bovenaan dat een beetje groenig is en op slablaadjes lijkt precies?



Als je de witlof door de midden in de lengte snijdt zie je een langvormige hart zitten en dat is het bittere gedeelte wat je eruit moet snijden

23-04-2008, 16:44
ah oke dus onderkant en het lange gedeelte in midden? en hoe maak je het klaar? is een groente die ik nog nooit heb klaargemaakt ...