Bekijk volle/desktop versie : Het vermeerderen van de beloning



22-04-2008, 19:23
Het vermeerderen van de beloning

Ibn 'Abbas (moge Allah tevreden zijn met zowel zoon als vader) overlevert dat de Boodschapper van Allah (moge Allah’s zegeningen en vrede met hem zijn) overlevert dat zijn Heer (Gezegend en Verheven zij Hij) zei: “Voorwaar, Allah heeft het goede en het slechte vastgesteld, en het daarna (voor ons) duidelijk
gemaakt.

Wie zich dan voorneemt om een goede daad te verrichten en deze
vervolgens niet verricht, Allah -Gezegend en Verheven is Hij- telt dat als een
volledig (verrichtte) goede daad voor hem. En als hij het zich voorneemt en het vervolgens ook verricht dan telt Allah voor hem het tien tot zevenhonderdvoudige (aan goede daden) of zelfs vele malen meer.

Als hij zich voorneemt om een zonde te plegen en deze vervolgens niet pleegt, dan telt Allah dit als een volledige
(verrichtte) goede daad, en als hij het (de zonde) zich voorneemt en ook
uitvoert dan telt Allah het (slechts) als één zonde.”

Overlevering: Al-Buchaarie en Muslim

23-04-2008, 17:44


Djzak allahoegayran oegtie !!

23-04-2008, 17:54
Wa ieyaaki zuster (F)

23-04-2008, 17:55
!

23-04-2008, 18:54


Ik zie dat sommige leden hun hele tekst centreren, ik persoonlijk vind het heel onaangenaam lezen, ik weet niet of ik hierin de enige ben. Maar als dat niet het geval is, dan is het onhandig..

23-04-2008, 19:47

Citaat door Al-Muhajir:
Ik zie dat sommige leden hun hele tekst centreren, ik persoonlijk vind het heel onaangenaam lezen, ik weet niet of ik hierin de enige ben. Maar als dat niet het geval is, dan is het onhandig..

Heb hem gewijzigd, barakAllahoe fiek