Bekijk volle/desktop versie : advies voor het voortgezet onderwijs



Pagina's : [1] 2

22-04-2008, 19:19
wie was er het er ook niet mee eens?
en wat deden jullie dan?
is er ook een commissie waar je klachten hierover kunt dienen?

want mijn zusje heeft een advies gekregen voor de mavo. zij wil absoluut niet naar die brede vmbo-scholen gaan en daarom heb je een kopklas dat, is een extra jaartje waar je daarna de havo of vwo kunt doen.
mijn zusje wilt dat graag doen, wij ook, maar de kopklas gaat akkoord als de juf ermee akkoord gaat en dat is dus absoluut niet het geval,
de juf houd voet bij stuk en beweert dat mijn zusje het niet kan. terwijl zij redelijk goed kan leren alleen een gebrek aan motivatie heeft/had, ze was ook erg speels, meer niet, heeft niets met leren te maken

je ziet hier dus een hele dilemma wij willen absoluut graag dat mijn zusje de kopklas doet want we willen haar een goede toekomst bieden zij wil zelf ook de havo of vwo doen na de kopklas en ik vind het niet kunnen dat één juf haar dat kan ontnemen haar standvastigheid is onbegrijpelijk en we denken zelfs erg bewust

graag wil ik hier serieuze reacties, ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

22-04-2008, 19:40


Als ze goed haar best doet op de TL (brugklas) en hoge cijfers haalt, kan ze alsnog naar de HAVO Geen kopklas bij nodig.

22-04-2008, 20:25

Citaat door HoceimaBoyZ:
Als ze goed haar best doet op de TL (brugklas) en hoge cijfers haalt, kan ze alsnog naar de HAVO Geen kopklas bij nodig.


hoebedoel je TL (brugklas)? ze is zoiezo niet bevorderd tot brugklas waar je mavo/havo hebt.
maar bedankt voor je reactie iig

22-04-2008, 20:26
up! dit is dringend!

22-04-2008, 20:32


kies gewoon een school waar je niet lager dan mavo/havo brugklas hebt.
Dan hebben ze geen keus, was ook bij ons gelukt.

22-04-2008, 20:40

Citaat door Polly_McShane:
kies gewoon een school waar je niet lager dan mavo/havo brugklas hebt.
Dan hebben ze geen keus, was ook bij ons gelukt.


dat is nou het probleem, ze heeft zich aangemeld op zo'n school alleen ze is geweigerd.
ze werd toegewezen naar die 'brede VMBO-scholen' ho nee, mij, mijn ouders niet gezien. echt niet!

de tussenweg is de kopklas: een extra jaartje waar je hard moet werken maar beloond wordt daarna mag je havo of vwo doen
maar zelfs de lerares wil dat niet terwijl ze notabene een klasgenootje van haar daar heeft gestuurd die 520 heeft gehaald vmbo advies heeft en erg moeilijk leert, mijn zusje die 528 heeft gehaald mavo advies heeft mag daar niet naartoe omdat ze het niet kan

22-04-2008, 20:43
probeer dan weer een andere school, maar 28 is een normale mavo niveau

22-04-2008, 20:49

Citaat door Polly_McShane:
probeer dan weer een andere school, maar 28 is een normale mavo niveau


hoebedoel je een andere school?
ik weet niet of je me goed hebt begrepen
maar dat kan niet meer.

.

22-04-2008, 20:55
Sorry maar je doet moeilijk voor niets.
Stop haar gewoon op een middelbare school waar ze vmbo/havo/vwo hebben. Als je je best doet in de brugjaren mag je al gauw overstappen naar het Havo/Vwo. Als ze dan wilt kan zij zich zelfs inschrijven op een ander school.
Je gaf al aan dat ze goed kan leren, dus ik zie het probleem niet.

22-04-2008, 21:02

Citaat door R_berkaniia:
Sorry maar je doet moeilijk voor niets.
Stop haar gewoon op een middelbare school waar ze vmbo/havo/vwo hebben. Als je je best doet in de brugjaren mag je al gauw overstappen naar het Havo/Vwo. Als ze dan wilt kan zij zich zelfs inschrijven op een ander school.
Je gaf al aan dat ze goed kan leren, dus ik zie het probleem niet.


het probleem is, die scholen met vmbo/havo/vwo zijn vol
bij mijn school is ze geweigerd
de juf maakt het mijn zusje erg moeilijk, want bij gesprekken met de middelbare school gaat ze niet akkoord met dat mijn zusje daarheen zou moeten gaan
ze moet van de lerares naar een brede vmbo-school gaan. dat willen wij niet

veel kinderen gaan dan naar de kopklas, ze zou daarheen kunnen maar de juffrouw wilt á-bso-luut niet dat ze daarheen gaat! simpelweg omdat ze het niet kan!! terwijl ze het wel kan dát is het probleem!

22-04-2008, 21:09

Citaat door lala_oujdia15:
het probleem is, die scholen met vmbo/havo/vwo zijn vol
bij mijn school is ze geweigerd
de juf maakt het mijn zusje erg moeilijk, want bij gesprekken met de middelbare school gaat ze niet akkoord met dat mijn zusje daarheen zou moeten gaan
ze moet van de lerares naar een brede vmbo-school gaan. dat willen wij niet

veel kinderen gaan dan naar de kopklas, ze zou daarheen kunnen maar de juffrouw wilt á-bso-luut niet dat ze daarheen gaat! simpelweg omdat ze het niet kan!! terwijl ze het wel kan dát is het probleem!


Schrijf haar gewoon in bij een brede vmbo-school. Ze kan het toch aan ze heeft de hersens er voor. Ze moet gewoon keihard werken. Dan maar een jaartje op een brede vmbo-school. Veel keus heeft ze niet, want ik neem aan dat haar cito-score ook niet zo 'wauw' was.
Gewoon een jaar keihard je best doen en dan overstappen naar een hoger niveau op een ander school.

22-04-2008, 21:18

Citaat door R_berkaniia:
Schrijf haar gewoon in bij een brede vmbo-school. Ze kan het toch aan ze heeft de hersens er voor. Ze moet gewoon keihard werken. Dan maar een jaartje op een brede vmbo-school. Veel keus heeft ze niet, want ik neem aan dat haar cito-score ook niet zo 'wauw' was.
Gewoon een jaar keihard je best doen en dan overstappen naar een hoger niveau op een ander school.



dat kan ook, daar hebben we ook wel over nagedacht maar er zijn maar 2 scholen beschikbaar die vlakbij zijn. maar ik wil gewoon echt niet dat mijn zusje daarop gaat dat zijn zulke slechte scholen met zo'n slechte reputatie. ik denk dat ze door die mensen echt niet hard zal gaan werken. ze is nog erg jong naief, moehim kopklas is echt veel beter voor haar ik ken zoveel mensen die de kopklas hebben gedaan en die daarna de havo en de vwo nu doen
de kopklas zit trouwens bij mij op school.
alleen waarom moet die juf zo moeilijk doen, is dat haar goed recht om mijn zusje verbieden naar de kopklas te gaan, terwijl ze wel een ander klasgenoot de kopklas laat gaan die 520 heeft gehaald met lager dan mavo advies en erg zwak is?

22-04-2008, 22:19



Citaat door lala_oujdia15:
hoebedoel je TL (brugklas)? ze is zoiezo niet bevorderd tot brugklas waar je mavo/havo hebt.
maar bedankt voor je reactie iig

Hoeft geen schakelklas te zijn... Heb ook een neefje is gewoon van TL-2 naar Havo 3 gegaan Als je hard werkt, kan het allemaal!

26-07-2008, 18:26
Ja && Nou ziit iik op de School waaar ik heen wou gaan

26-07-2008, 20:26

Citaat door HoceimaBoyZ:
Als ze goed haar best doet op de TL (brugklas) en hoge cijfers haalt, kan ze alsnog naar de HAVO Geen kopklas bij nodig.


haha zo makkelijk gaat dat niet als je dat denkt.


Citaat door lala_oujdia15:
dat is nou het probleem, ze heeft zich aangemeld op zo'n school alleen ze is geweigerd.
ze werd toegewezen naar die 'brede VMBO-scholen' ho nee, mij, mijn ouders niet gezien. echt niet!

de tussenweg is de kopklas: een extra jaartje waar je hard moet werken maar beloond wordt daarna mag je havo of vwo doen
maar zelfs de lerares wil dat niet terwijl ze notabene een klasgenootje van haar daar heeft gestuurd die 520 heeft gehaald vmbo advies heeft en erg moeilijk leert, mijn zusje die 528 heeft gehaald mavo advies heeft mag daar niet naartoe omdat ze het niet kan


wat is er uit de cito toets gekomen? waar heeft ze laag gescoord? Zorg dat ze deze maand op bijles gaat, spreek dat af met die school dat ze bijles zal volgen en als ze alsnog niet voldoet aan hun eisen dat het ophoudt.

vertel dat ook aan die lerares van de basisschool. dat ze bijles gaat volgen deze maand.

Ik kan best begrijpen dat je je zusje niet naar vmbo school wilt sturen. Zodra je maar even iets niet doet, zak je weer naar lager niveau

maar goed, zou nog wel even een gesprek met je zusje aangaan of ze dit echt echt wilt of dat JULLIE dit willen zolang zij er zelf niet 100% achter staat kan je hoog en laag springen maar zal geen effect hebben. Jij kan haar toetsen niet gaan maken namelijk.

ghair insha'Allah en Allah ie rawn!

Pagina's : [1] 2