Bekijk volle/desktop versie : Een sterke vrouw.....Malika Oufkir!

Pagina's : [1] 2

13-09-2002, 08:54
Salaam Mensen....

Ik werd aangetrokken door haar foto...op de voorkant van een boek zie ik een mooie vrouw....maar waarom kijkt ze zo verdrietig...leeg lijkt het meer...de titel verklaart waarom: De gevangene..

In 1 ruk...d.w.z. 2 dagen heb ik het boek gelezen ..over haar jeugd op het paleis..weggerukt van haar familie om als speelkameraad te fungeren voor de prinses...over haar vader die later een staatsgreep zou organiseren...hoe zij met haar moeder, broertjes en zusjes opgepakt zijn, verbannen naar een hol....voor bijna 20 jaar....
een tunnel moesten ze graven om de "vrijheid" te ontmoeten....en dat is haar gelukt!

Ongelooflijk dat dit gebeurd is...nog ongelooflijker is dat ze ontsnapt zijn door een tunnel te graven met een doorgeknipt sardientjes blik en een kleine lepel....

Vrijheid...voor mij zo vanzelf sprekend dat ik me vrij kan bewegen...omringt met luxe... geen honger, geen beschimmelde broodjes...geen ratten die op je liggen te zoeken naar enige vorm van voedsel.....muizenkeuteltjes uit je brood halen....zou ik dat alles overleefd hebben?? Ik denk het niet, maar je weet nooit hoe een mens reageert in erbarmelijke omstandigheden...

Malika Oufkir....een sterke vrouw!

13-09-2002, 10:12

ik heb het boek ook nu, ik heb alleen nog geen tijd gehad om het te lezen.

byeeee

13-09-2002, 10:19

Citaat:
Origineel gepost door sabrinat
ik heb het boek ook nu, ik heb alleen nog geen tijd gehad om het te lezen.

byeeee
Salaam Sabrinat....je moet het zeker lezen..ik nam overal het boek mee de afgelopen dagen...steeds weer een stukje lezen...haar moeder heeft ook een boek geschreven die haal ik dit weekeind op.

Soms kon ik niet verder lezen...ik moest huilen, deed mijn ogen dicht en kon me niet voorstellen dat een jongetje van 5 zo behandeld werd...ik wist niet dat dit is gebeurd....Malika is iets ouder dan mij...een leeftijds genoot die nu nog steeds moet leren leven met vrijheid...ik heb diepe respect voor de manier hoe ze haar broertjes en zusjes zelfs in de ellende, onderwijs en etiquette heeft bijgebracht....velen van ons zouden daar een voorbeeld aan mogen nemen...

Lezen dus! beslama..Sahira..

13-09-2002, 13:03
ik geloof geen xxxxxxx van dat verhaal.............

13-09-2002, 13:09

Citaat:
Origineel gepost door _BENZIE_
ik heb het verhaal ook gelezen ik moet zeggen dat ik het boek aan een stuk door heb gelezen
alleen sommige stukken geloof ik niet
ik heb ooit een interview van haar gelezen waar een hele rel om heen was ontstaan ze beweerde dat ze het bed had gedeeld met de hassan II

13-09-2002, 13:41

Citaat:
ik geloof haar wel.....waarom zal ze het verhaal verzonnen hebben....twintig jaar in een hel leven verzint geen mens....

zo zie je maar weer dat de macht van bijv. die koning...die ik geen koning noem....verder strekt dan alleen maar Marokko.....

Amir al moeminien....ja, amehoela.....!!

13-09-2002, 13:42

Citaat:
Origineel gepost door mimi_tangaouia

ik heb het verhaal ook gelezen ik moet zeggen dat ik het boek aan een stuk door heb gelezen
alleen sommige stukken geloof ik niet
ik heb ooit een interview van haar gelezen waar een hele rel om heen was ontstaan ze beweerde dat ze het bed had gedeeld met de hassan II
het bed heeft gedeeld met koning Hassan..?? en wat deed die hassan dan in haar bed????

zelfs hij moet met zijn koninklijke vingers van jonge meisjes afblijven.....!!

13-09-2002, 13:52

Citaat:
Origineel gepost door sahira

ik geloof haar wel.....waarom zal ze het verhaal verzonnen hebben....twintig jaar in een hel leven verzint geen mens....

zo zie je maar weer dat de macht van bijv. die koning...die ik geen koning noem....verder strekt dan alleen maar Marokko.....

Amir al moeminien....ja, amehoela.....!!
er word zo veeeeeeeeel geluld over het koninklijke huis van marokko
en haar verhaal klopt gewoon niet ...ze wil gewoon aandacht.....en
die heeft ze gekregen...... maar ja ze moet dan niet gaan zeiken dat
ze marokko gaat missen of nu al mist...... want dat heeft ze nu aan
zich zelf te danken ..............

heel marokko lijd en dan komt zn vrouwtje aan zetten... met een
of andere bullshit verhaal.......als of zij het ergeste van het ergste
heeft mee gemaakt.......... kom op.... daar word je toch niet
goed van......

13-09-2002, 15:25

Citaat:

er word zo veeeeeeeeel geluld over het koninklijke huis van marokko
en haar verhaal klopt gewoon niet ...ze wil gewoon aandacht.....en
die heeft ze gekregen...... maar ja ze moet dan niet gaan zeiken dat
ze marokko gaat missen of nu al mist...... want dat heeft ze nu aan
zich zelf te danken ..............

heel marokko lijd en dan komt zn vrouwtje aan zetten... met een
of andere bullshit verhaal.......als of zij het ergeste van het ergste
heeft mee gemaakt.......... kom op.... daar word je toch niet
goed van......
nee meneertje....geen bullshit verhaal...jou reactie is bullshit!!

dat koningshuis van Marokko is verre van onschuldig....net zo als al die andere monarchien hier op de wereld...including Holland....

aan zich zelf te danken?? tjonge jonge jonge....jij moet nog veel leren...of beter....ga nog meer lezen...maar dan wel iets beters dan wat je tot nu toe gelezen hebt!!

13-09-2002, 15:28
[QUOTE]Origineel gepost door sahira
[B]Salaam Mensen....

Ik werd aangetrokken door haar foto...op de voorkant van een boek zie ik een mooie vrouw....maar waarom kijkt ze zo verdrietig...leeg lijkt het meer...de titel verklaart waarom: De gevangene..

Je moet het boek van haar moeder lezen! Fatema Oufkir! Het is leuk om het te lezen vanuit een ander perspectief!

De groeten leesverslaafde.

13-09-2002, 15:31

Citaat:

nee meneertje....geen bullshit verhaal...jou reactie is bullshit!!

dat koningshuis van Marokko is verre van onschuldig....net zo als al die andere monarchien hier op de wereld...including Holland....

aan zich zelf te danken?? tjonge jonge jonge....jij moet nog veel leren...of beter....ga nog meer lezen...maar dan wel iets beters dan wat je tot nu toe gelezen hebt!!
dus jij zegt dat elke biografie waarhied is ?? als ik morgen met
een boek op de markt verschijnt met een zielig verhaal ga je
me dan geloven ??

met je ik moet nog veel leren........

13-09-2002, 15:33

Citaat:
Origineel gepost door Krullebol
[QUOTE]Origineel gepost door sahira
[B]Salaam Mensen....

Je moet het boek van haar moeder lezen! Fatema Oufkir! Het is leuk om het te lezen vanuit een ander perspectief!

De groeten leesverslaafde.
he krullenbolletje... ik ga zeker het boek van haar moeder lezen...wist je dat de opbrengst aan projecten wordt geschonken in Marokko?? des te meer een goede reden om het boek te kopen en te lezen....

groeten...Sahira...

13-09-2002, 15:37

Citaat:

dus jij zegt dat elke biografie waarhied is ?? als ik morgen met
een boek op de markt verschijnt met een zielig verhaal ga je
me dan geloven ??

met je ik moet nog veel leren........
het was een stukje geschiedenis meneertje die velen in de doofpot willen stoppen...en jij bewijst hoe mensen als een schaap, een bang schaap weliswaar achter de menigte c.q. koningshuis e.d.....

schrijf wat je wilt....niet elk zielig verhaal geloof ik ...dit boek was trouwens niet zielig...het was een heldendaad....een moeder en haar kinderen die ondanks hun ontberingen, ziektes en leugens...hebben ze het gered.....een boek met emotie...humor...en vooral..trots en geloven in je onschuld....

ja...jij moet inderdaad nog veel leren....

13-09-2002, 15:39

Citaat:

he krullenbolletje... ik ga zeker het boek van haar moeder lezen...wist je dat de opbrengst aan projecten wordt geschonken in Marokko?? des te meer een goede reden om het boek te kopen en te lezen....

groeten...Sahira...
Hey dat wist ik niet!!!!!!!!!! Da's fijn dat dat word geschonken aan projecten in marokko.

Da's echt fijn. Trouwens weet je welk boek ook nog erg boeiend is, Malika Kaddour titel: Gestolen kinderen. Ik kan nog wel uren doorgaan met het opnoemen van de goede boeken die ik heb gelezen.
hahahhaha

tehalla

13-09-2002, 15:45

Citaat:
Origineel gepost door Krullebol

Hey dat wist ik niet!!!!!!!!!! Da's fijn dat dat word geschonken aan projecten in marokko.

Da's echt fijn. Trouwens weet je welk boek ook nog erg boeiend is, Malika Kaddour titel: Gestolen kinderen. Ik kan nog wel uren doorgaan met het opnoemen van de goede boeken die ik heb gelezen.
hahahhaha

tehalla
Nee...ik heb dat boek nog niet gelezen..ik heb nl. nog een stapeltje staan...dus wie weet in de toekomst....

lees je veel? en wat voor soort boeken lees je dan? ik lees nl. ook best wel veel ...maar verschillende interesses...soms over het Islam...soms een roman..dan weer een thriller....

Vooral boeken geschreven door vrouwen die echt iets te zeggen hebben..die mag ik graag lezen...dus al je nog meer tips hebt?

Pagina's : [1] 2