Bekijk volle/desktop versie : Hoe moet je met een niet-islamiet redetwisten ?



Pagina's : [1] 2

20-04-2008, 21:06
Hallo,



- Debatteer eerst en vooral niet met een fanaticus.

- Niet met een atheist over profeetschap van Muhammed of over de goddelijke achtergrond van de kor'aan discussiëren maar aanvankelijk over de bron of oorsprong van het heelal of het bestaan in het algemeen.

- Doe niet mee aan een discussie over vrouwenrechten in de islam met iemand die er wilt geloven dat God een zoon heeft (Hercules, Jezus, Virgil, Dionysus, ..) en dus uiteraard eerst over het wijsgerig begrip van God discussieren. Over vrouwen in de islam gesproken kun je zo'n gelovige onmiddelijk in de war brengen dewijl zijn God een zoon neemt en geen dochter.

Veel succes

Bedankt voor het lezen

20-04-2008, 21:20



Citaat door I_S_M_A_I_L_O:
anders zouden ze de atheist nog eens durven geloven xknipx


Nee, dat is vast niet passend.
Het doel van een atheist die over kor'aan of profeet wilt debatteren is gewoon om laaggeschoolden in twijfels te trekken. Waarom zou dan iemand zaniken over de kor'aan roepend dat het niet goddelijk is of dat Muhammed geen boodschapper van God is terwijl hij door en door niet in een God gelooft ?

Dit is dus gewoon niet praktisch.

21-04-2008, 14:24

Citaat door babyjane:
Ik mik meer op hooggeschoolde moslims. Die zijn hier echter niet goed vertegenwoordigd.


Ergens en ooit een debat op u naam staan ?!

21-04-2008, 23:40

Citaat door babyjane:
Zeker. Ik voer ze hier geregeld. Maar ach, het weerwoord is altijd zo minnetjes omdat veel mensen niet nadenken.
Ooit waren er drie vrienden die in verschillende omstandigheden leefden. Één van hen kon het niet meer verdragen en pleegde zelfmoord, de tweede wou de strijd laten voortvoeren tot het bittere einde, maar ervaarde alle moeilijkheden. De derde moest een antwoord zoeken op de vraag: ((Wie wou niet nadenken ?))..

22-04-2008, 00:17



Citaat door babyjane:
En dus?

Dat is de vraag die inmiddels overal gesteld wordt als het gaat om de waarheid.

22-04-2008, 00:54

Citaat door babyjane:
Zeker. Ik voer ze hier geregeld. Maar ach, het weerwoord is altijd zo minnetjes omdat veel mensen niet nadenken.


Wat een belachelijke hoogmoed, hoe kan iemand zo neerkijkend zijn.. bah.. Jij reageert hier alleen op datgene wat je staat, en negeert datgene waar je niks om heen kan breien. That's it.

22-04-2008, 13:51

Citaat door babyjane:
Ik hoef niet overal op te reageren en als ik het wel gestaag zou doen zou is dat alleen maar topicvervuiling. Ik ben geen coolbeertje. Bij voorkeur laat ik mensen zien hoe weinig men in het algemeen als mens kan weten over de werkelijkheid waarin men leeft en zet dat tegenover allerlei zekerheden die ze hier uit hun religieuze hoge hoed grijpen. De reactie die ik krijg is doorgaans nogal beperkt, vaak door dogma en tunnelvisie. Men wil zekerheid en twijfel, die het onvermijdelijke gevolg is van kritische beschouwing, is hoogst onwelkom.

Je kunt je zelf trouwens in alle ernst afvragen wat het gemiddelde geestelijke niveau is van een forum waarin iemand een onderwerp start over de lengte van bruidsjurken om daarover serieuze, religieuze raad te geven.



Ik heb uit ervaring meegemaakt met jou, dat jij vluchtgedrag vertoont wanneer je er niks meer om heen kan breien, dat weet je best. Als je slechts een simpele 'ik heb geen comentaar' of 'ik ben het er niet mee eens' zou hebben geplaats, dan had ik er nog enige symphatie voor.

22-04-2008, 14:34

Citaat door babyjane:
En welke vraag is dat?

Deze vraag:

Citaat door babyjane:
En dus?

22-04-2008, 15:22
NIET... want het heeft geen zin bij sommige niet-moslims...

22-04-2008, 19:57

Citaat door babyjane:
Geef eens een voorbeeld. Want beschuldigen is gemakkelijk. Beschuldigingen waarmaken is iets anders. Je bent toch geen arabier die een zonnebril opzet omdat hij de ander niet zijn ogen durft te laten zien?



Wellicht kun je het onderwerp over de Ahlu Dhimma nog herinneren..

22-04-2008, 20:16

Citaat door babyjane:
Haal het nog eens naar voren, zou ik zeggen.


Ik heb je toen herhaaldelijk de kans gegeven om daar op een fatsoenlijke volwassen manier over in dialoog te gaan, jij hebt toen duidelijk laten weten dat je hiertoe geen interesse had. Vervolgens ging je mij op een andere topic, met een geheel ander onderwerp, beschuldigen van zaken waarnaar jij dus niet het degelijke fatsoen hebt gehad deze na te vragen bij mij. Aangaande het onderwerp over de Ahlu Dhimma. Daarop heb ik nog een aantal keer het voorstel herhaald, maar jij weigerde uit hoogmoed toe te geven aan een menswaardig gesprek hierover.

22-04-2008, 20:29

Citaat door babyjane:
Geheimzinnig doen is geen antwoord. Maar het is wel het kenmerk van een onopgeleide arabier die slim probeert te lijken.


Niets is zo onvordraaglijk voor de mens als een commotie van volstrekte rust, zonder hartstocht, bezigheden, afleidingen en betrokkenheid. Als je buitengewoon blind moet zijn om te leven zonder erachter te willen komen wat je bent, moet je wel gruwelijk blind zijn om slecht te leven en toch je verstand negeren om te weten dat je ermee kan nadenken om te weten dat je kan nadenken.

22-04-2008, 20:39



Citaat door babyjane:
Geef die discussie nog eens. Er staat me iets voor de geest. Het was een week of twee, drie geleden. En het zit je hoog. Als ik fout zat, zal ik dat erkennen.


Check mijn ondertekening.

22-04-2008, 20:54

Citaat door babyjane:


Je hebt het over een voorstel in een eerder onderwerp. Welk was dat?


Dat heb ik meerdere malen in twee verschillende topics gedaan, één van Ibn Firnas, en de andere is van jezelf. Die van Ibn Firnas ging over het vraagstuk dwang in de Islam, en van jouw ging over de ongelijke rechten waar jij van mening bent dat de Ahlu Dhimma hebben.

22-04-2008, 21:12

Citaat door babyjane:
Ik was (en ben) van mening dat niet-moslims minder rechten hebben in een islamitische staat. Dat is wat er in de sharia staat. Ik noemde in de discussie, geloof ik, de hanifa manual als bron. Ongelijkheid is ook de praktijk van moderne moslimstaten als Pakistan en Saoedi-Arabie. Het was ook de praktijk in het turkse rijk.
Jij meende dat er meerdere meningen over rechten van in de islamitische staat bestonden en dat de islam niet op zichzelf gerechtelijke ongelijkheid verkondigde.


Ik heb gezegd dat je een topic kon openen om, de punten waarbij jij vraagtekens en/of niet mee eens was, erin op te noemen. Waarop we hier op een volwassen fatsoenlijke wijze over in dialoog zouden gaan. Jij hebt toen glashard gezegd, dat je hiertoe geen behoefte had. En nu kom je hier beweren dat het niveau hier te laag voor je is, en je profileert jezelf als een wijs karakter dat wel in is voor een degenlijk dialoog, gevoerd op een menswaardige wijze. Hiertoe heb je in de praktijk gefaald, niet alleen bij het voorbeeld dat ik je gaf over dit ondewerp. Maar bijvoorbeeld ook toen je een pietlullige discussie begon over de juiste terminologie inzake de evolutietheorie, en mijn reactie inhoudelijk verder negeerde, aangaande de theorie inhoudelijk vanuit Islamitisch perspectief. Dit toonde wederom niet die volwassenheid en intelligentie waarmee je zegt te spreken. Eerder is het, zoals ik al zei, belachelijke hoogmoed en neerkijkerij (op vooral de jeugdige leden hier, die slechts nog volop in de -mentale- ontwikkeling zitten).

Pagina's : [1] 2