Bekijk volle/desktop versie : Ik ben op zoek naar mensen die op zichzelf wonen!



Pagina's : [1] 2

20-04-2008, 20:09
MENSEN DIE HUREN WELTEVERSTAAN!

Ik heb een aantal vragen aan jullie?

Wat betaal je aan huur, gas, electriciteit, verzekering (maandelijks)
Hoe heb je de inrichting aangepakt? Had je het geld van tevoren gespaart of ben je stukje voor beetje gaan inrichten?

Heb je er spijt van of ben je er juist erg blij mee?
Ik wil binnen nu en een jaar op mezelf gaan wonen maar twijfel heel erg.

HELP!

20-04-2008, 20:23


Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan, achteraf denk ik had ik het maar eerder gedaan.

Aan huur ben ik €335,- euro kwijt maar krijg €135,- huurtoeslag. Gwl betaal ik €80,- pm voor. Ik heb gespaard voor de inrichting, maar veel dingen heb ik gekregen.

20-04-2008, 20:26
ik betaal 340 aan huur (2kamerwoning) gas/licht betaal ik 75 p/m
heb nog geen verzekering afgesloten

inrichting heb ik stap voor stap gedaan, heb alles goedkoop gedaan, maar heb ook heeeel veel gekregen.
heb de koelkast en oven via bcc gekocht, omdat je daar nu kan kopen en later betalen. zo kon ik op me gemak sparen, maar wel alvast normaal eten.

qua belastingen betaal ik ongeveer 500 per jaar. ik doe dit in termijnen....zucht.

soms heb ik spijt in de zin van KLUSJES. ben niet handig met betrekking tot electirische dingen en boren. Ben wat dit betreft altijd afhankelijk en dat is irritant, vooral als er iets misgaat..

20-04-2008, 20:56
Hebben jullie een huurhuis voor jezelf?

20-04-2008, 21:04



Citaat door LaidyLaila:
Hebben jullie een huurhuis voor jezelf?


Heb een huurhuis voor mezelf

20-04-2008, 21:10
voor mezelf ja..

20-04-2008, 21:27

Citaat door passion4fashion:
Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan, achteraf denk ik had ik het maar eerder gedaan.

Aan huur ben ik €335,- euro kwijt maar krijg €135,- huurtoeslag. Gwl betaal ik €80,- pm voor. Ik heb gespaard voor de inrichting, maar veel dingen heb ik gekregen.

Heel erg bedankt voor de reactoie dame!
Hoe veel heb je gespaard voor de inrichting? of hoe veel dnek je ongevbeer dat ik nodig zal hebben?


Citaat door Bachelorette:
ik betaal 340 aan huur (2kamerwoning) gas/licht betaal ik 75 p/m
heb nog geen verzekering afgesloten

inrichting heb ik stap voor stap gedaan, heb alles goedkoop gedaan, maar heb ook heeeel veel gekregen.
heb de koelkast en oven via bcc gekocht, omdat je daar nu kan kopen en later betalen. zo kon ik op me gemak sparen, maar wel alvast normaal eten.

qua belastingen betaal ik ongeveer 500 per jaar. ik doe dit in termijnen....zucht.

soms heb ik spijt in de zin van KLUSJES. ben niet handig met betrekking tot electirische dingen en boren. Ben wat dit betreft altijd afhankelijk en dat is irritant, vooral als er iets misgaat..

Is dat belangrijk een verzekering?
Dat in termijnen betalen is wel handig idd. dat belasting kun je kwijt laten schelden als je onder een bepaalde grens zit qua verdiensten of gedeeltelijk dit deed ik bij mn ouders ook altijd.

Hoe veel dnek je dat ik uiteidnelijk kwijt zal zijn aan inrichting als ik een huiskamer en een slaapkamer normaal wil inrichten (dus niet superdeluxe ofzo)
en qua klusjes heb ik wel wat helpende handen gelukkig ik ben zelf ook een ramp op dat gebied.

20-04-2008, 21:44

Citaat door SoldiersOpPumps:
Heel erg bedankt voor de reactoie dame!
Hoe veel heb je gespaard voor de inrichting? of hoe veel dnek je ongevbeer dat ik nodig zal hebben?


Is dat belangrijk een verzekering?
Dat in termijnen betalen is wel handig idd. dat belasting kun je kwijt laten schelden als je onder een bepaalde grens zit qua verdiensten of gedeeltelijk dit deed ik bij mn ouders ook altijd.

Hoe veel dnek je dat ik uiteidnelijk kwijt zal zijn aan inrichting als ik een huiskamer en een slaapkamer normaal wil inrichten (dus niet superdeluxe ofzo)
en qua klusjes heb ik wel wat helpende handen gelukkig ik ben zelf ook een ramp op dat gebied.


Hmmm, ik heb gewoon vinyl laten leggen, was volgens mij maar iets van 300 kwijt...bankstel 2 en 3 zits voor 200. bed incl matras 200 euro en ik koop veel bij ikea. ikea heeft wel goedkope, kwalitatieve spullen.
heb een tafel van glas, hij is absoluut niet mooi, maar doe er gewoon een laken overheen, was maar 30 euro's. een kast (voor kleren) was iets van 40 of 50 euro...lmohim, je kan het wel betaalbaar inrichten.
tv had ik al en tvmeubel heb ik gekregen, maar ik raad je echt ikea aan daarvoor.

en qua verzekering, is op zich wel belangrijk (inboedel en aansprakelijkheidsverzerkering) voor als er brand uitbreekt of inbraak ALLAHYA7fad!)

20-04-2008, 21:56

Citaat door passion4fashion:
Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan, achteraf denk ik had ik het maar eerder gedaan.

Aan huur ben ik €335,- euro kwijt maar krijg €135,- huurtoeslag. Gwl betaal ik €80,- pm voor. Ik heb gespaard voor de inrichting, maar veel dingen heb ik gekregen.




Jij woont wel lekker goedkoop he


Je krijgt wel veel subsidie, ik hoop voor je dat je een goede schatting hebt toen je huurtoeslag aan ging vragen anders mag je alles terug dokken.

20-04-2008, 22:05
Als je thuis kan wonen? En je hebt het geld niet om uit huis te gaan.. Waarom wil je nu dan beginnen met schulden veroorzaken.. Uiteindelijk zal dat alleen wonen toch niks zijn en zul je alleen maar meer ellende tegen komen in plaats van rust.. Wat heeft het voor zin om een eigen huis te hebben als je niet kan slapen van de schulden.. Tenminste zo denk ik er over.. (er zijn natuurlijk ook mensen die wel lekker slapen met schulden) .. Je moet ergens op voorbereid zijn en anders moet je het niet doen.. tenzij het niet anders kan..

20-04-2008, 22:17
Ik woon op mezelf maar geen huurhuis :P
Water, stroom dat laat ik aan me ouders over

20-04-2008, 22:30

Citaat door Meisje_lief:
Als je thuis kan wonen? En je hebt het geld niet om uit huis te gaan.. Waarom wil je nu dan beginnen met schulden veroorzaken.. Uiteindelijk zal dat alleen wonen toch niks zijn en zul je alleen maar meer ellende tegen komen in plaats van rust.. Wat heeft het voor zin om een eigen huis te hebben als je niet kan slapen van de schulden.. Tenminste zo denk ik er over.. (er zijn natuurlijk ook mensen die wel lekker slapen met schulden) .. Je moet ergens op voorbereid zijn en anders moet je het niet doen.. tenzij het niet anders kan..


wie zegt dat op jezelf wonen gepaard gaat met schulden?
niet iedereen heeft een gat in zijn hand.
alhamdoulilah.

20-04-2008, 22:33



Citaat door Bachelorette:
Hmmm, ik heb gewoon vinyl laten leggen, was volgens mij maar iets van 300 kwijt...bankstel 2 en 3 zits voor 200. bed incl matras 200 euro en ik koop veel bij ikea. ikea heeft wel goedkope, kwalitatieve spullen.
heb een tafel van glas, hij is absoluut niet mooi, maar doe er gewoon een laken overheen, was maar 30 euro's. een kast (voor kleren) was iets van 40 of 50 euro...lmohim, je kan het wel betaalbaar inrichten.
tv had ik al en tvmeubel heb ik gekregen, maar ik raad je echt ikea aan daarvoor.

en qua verzekering, is op zich wel belangrijk (inboedel en aansprakelijkheidsverzerkering) voor als er brand uitbreekt of inbraak ALLAHYA7fad!)

Juist! Ikea dacht ik ook al aan ze hebben ook egt leuke dingetjes voor een klein prijsje. je moet t wel allemaal zelf in elkaar schroeven maargoed je bent goedkoper uit. Wat voor mij het belangrijkst is in het begin is de vloer, ik wil echt laminaat maar dat is duur om te laten leggen dus ik denk dat ik kliklaminaat ga nemen dat is wat goedkoper.

Een bed en matras heb ik, ik neem gewoon mn eenpersoons bedje mee uit mn ouderlijk huis. een bureau en kast heb ik eigenlijk ook gewoon. Alleen dan de inrichting van de huiskamer moet gedaan worden.

Ja die verzekring schijnt ook niet zo duur te zijn dan kan ik m beter nemen voor t geval dat!


Citaat door Meisje_lief:
Als je thuis kan wonen? En je hebt het geld niet om uit huis te gaan.. Waarom wil je nu dan beginnen met schulden veroorzaken.. Uiteindelijk zal dat alleen wonen toch niks zijn en zul je alleen maar meer ellende tegen komen in plaats van rust.. Wat heeft het voor zin om een eigen huis te hebben als je niet kan slapen van de schulden.. Tenminste zo denk ik er over.. (er zijn natuurlijk ook mensen die wel lekker slapen met schulden) .. Je moet ergens op voorbereid zijn en anders moet je het niet doen.. tenzij het niet anders kan..

Ik ben ook niet van plan schulden te gaan maken meiske, daarom wil ik het van tevoren goed inschatten Als ik thuis kon blijven wonen dan had ik dat zeker gedaan maar moet dus echt zelfstandig worden en daarom doe ik dat.

20-04-2008, 22:35

Citaat door Lieve_maffia:
Ik woon op mezelf maar geen huurhuis :P
Water, stroom dat laat ik aan me ouders over

Oke maar niet iedereen heeft het zo gemakkelijk.

Citaat door Bachelorette:
wie zegt dat op jezelf wonen gepaard gaat met schulden?
niet iedereen heeft een gat in zijn hand.
alhamdoulilah.


20-04-2008, 22:45
Waarom willen de dames op zich zelf wonen,

w8 gewoon tot er een vent om je hand komt, dan kun je pas opzouten

yallatif het gaat nergens meer over tegenwoordig, we lijken net Hollanders

Pagina's : [1] 2