Bekijk volle/desktop versie : Ouders dwingen kleuters te thaiboksen



Pagina's : [1] 2

20-04-2008, 18:37
Ouders dwingen kleuters te thaiboksen

Britse ouders dwingen hun kinderen van vaak slechts vijf jaar oud tegen elkaar te kickboxen. Dat onthult de zondagskrant News of the World, en de foto's van huilende kinderen die door hun vaders worden aangespoord zonder hoofdbescherming de boksring in te gaan, zijn ronduit schokkend. De nieuwe rage wordt omschreven als 'Baby Fight Club'.

Geen minimumleeftijd
"Een meisje van vijf huilt terwijl haar vader haar in de ring dwingt. Die man, Darren Flanagan, heeft het lef dit ziekelijk spektakel een sport te noemen. Hij is slechts één van honderden ouders die hun jonge kinderen aansporen deel te nemen aan de nieuwe rage in ons land: thaiboksen voor kinderen, zonder leeftijdslimiet", aldus de krant.

Tranen
"Miah Flanagan staat doodsangsten uit als ze door de touwen kruipt in de Gladiators club in Merseyside voor haar vierde gevecht die dag. Maar haar vader, tevens haar agressieve coach, wil van haar tranen niets weten. Hij schreeuwt in haar gezicht: 'komaan liefje, amuseer je gewoon, komaan'. Na enkele minuten snauwt hij 'stop er NU mee'. De tranen stromen nog over haar kaken als de frêle Miah zonder hoofdbescherming in de ring stapt en haar tegenstandster onder ogen komt: een meisje van zes. Enkele ogenblikken later is ze in een gevecht verwikkeld. Vuisten en voeten flitsen langs alle kanten, als in een vreselijk straatgevecht. Miah verliest, haar vader is boos en teleurgesteld".

Geen beschermkledij
Naar verluidt zijn er in Groot-Brittannië naar schatting vijfhonderd clubs waar kinderen deze 'sport' bedrijven. Er is geen minimumleeftijd, er bestaan geen algemeen geldende spelregels en het dragen van beschermkledij is niet verplicht. In het conventionele boksen moeten kinderen elf zijn om een wedstrijd te boksen.

Talent
Darren Flanagan trainde zijn dochter en haar tweelingbroer Kian als peuters al vechten. "Ze moesten vier zijn om lid te worden van de lokale vechtclub, dus begon ik hen thuis te trainen. Ze hebben talent. Zelf train ik elke dag. De kinderen neem ik mee. Terwijl ik met de gewichten bezig ben, slaan zij op de punchzak".

Tegen verkrachters
De man geeft toe dat hij zijn dochter volpropt met pasta als ze voor een zwaardere tegenstandster moet uitkomen. "Maar het is allemaal voor haar bestwil. Al de trainingen die ik haar heb gegeven zullen ervoor zorgen dat ze nooit het slachtoffer van een verkrachter wordt. Als iemand Miah vastgrijpt als ze vijftien is, wat zal er dan gebeuren, denk je? Ze kent alle grepen, alle slagen van het thaiboksen. Als ik haar die niet zou hebben geleerd, hoe schuldig zou ik me niet voelen indien ze als tienermeisje wordt vekracht?"

Dagje uit met het gezin
De moeder van Miah geeft toe dat ze soms wel wat moeite heeft als ze haar dochtertje vlak voor een kamp ziet huilen. "Maar ze moet respect en discipline leren. Het houdt de kinderen ook fit, en de sport heeft ons allemaal dichter bij elkaar gebracht. Als de kamp snel gedaan is, kan je nog eens naar het park gaan en een kopje thee gaan drinken. Het is een gezinsuitstap als een andere". (lb)
20/04/08 17u48

Bron

20-04-2008, 18:38


Ouders die hun kinderen leren dat het ene sprookje wel waar is en het andere niet, dat was al erg, maar dit slaat ook nergens op...

20-04-2008, 18:55
Eem zeer slechte ontwikkeling. Kinderen horen rond die leeftijd op een speelse manier met sport om te gaan. Dit kan nooit goed voor een kind zijn.

Mini modellen, hondengevechten noem het maar op. Dit hoort er ook in thuis.

20-04-2008, 19:30
en dit mag wel ?

20-04-2008, 19:32


Ik heb een keer op tv gezien dat er in Amerika kleine kinderen door hun ouders worden gedwongen om als model te fungeren.

Vreselijk! Een 4 jarig meisje met kilo make-up en schaarse kleding..

De kinderen worden beroofd van hun jeugd. Kinderen van die leeftijd horen in de zandbak en met autootjes te spelen.

20-04-2008, 19:33

Citaat door ontstopper:
en dit mag wel ?


Dit is een zeer slechte zaak. Dit mag en kan gewoon niet.

20-04-2008, 19:57

Citaat door ontstopper:
en dit mag wel ?


Dat zijn hele zieke ouders die hun kinderen dat aandoen, voor anderen een rden om aan te nemen dat achterlijkheid misschien toch gekweekt wordt

Is gewoon zielig voor die kinderen, die hebben geen idee wat er aan de hand is, maar hun ouders wel en die doen dat kind het aan!

20-04-2008, 19:58

Citaat door -Tamazight-:
Ik heb een keer op tv gezien dat er in Amerika kleine kinderen door hun ouders worden gedwongen om als model te fungeren.

Vreselijk! Een 4 jarig meisje met kilo make-up en schaarse kleding..

De kinderen worden beroofd van hun jeugd. Kinderen van die leeftijd horen in de zandbak en met autootjes te spelen.


Heb ik ook vaker gezien, te ziek voor woorden. Kleine kinderen die al vanaf jongs aan een depressie hebben.

20-04-2008, 20:14

Citaat door ontstopper:
en dit mag wel ?

Bron: Iraeli Pictures.. dit is false, hij is zo aangekleed duidelijk.

20-04-2008, 20:33
Wat is het nou, kickboksen of thaiboksen?

Btw: mooie sporten. Maar je moet er wel zelf voor kiezen.


20-04-2008, 21:33
Ziek zijn zulke mensen en mogen van mij uit de ouderlijke macht worden gezet wegens geestelijke en lichamelijke mishandeling.
Het doet me denken aan een docu die ik heb gezien van 's werelds jongste bodybuilder Richard Sandrak.
Het jochie werd al getraind vanaf zijn baby tijd.









Little Hercules betaalt hoge tol voor wonderlijke fysiek


,,De kleine Hercules'', noemt men hem. Op zijn achtste kon Richard Sandrak al 95 kilo gewichten heffen, meer dan drie keer zijn eigen lichaamsgewicht. Terwijl anderhalf keer het eigen lichaamsgewicht al sterk is. Zijn hallucinante prestaties en uitzonderlijke spiermassa leverden Richard de titel van ,,Sterkste jongen ter Wereld, op.

De kleine Richard verwierf wereldwijde bekendheid door de documentaire The world's strongest boy die wereldwijd te zien was. Het programma volgt de toen achtjarige jongen tijdens trainingssessies die niet moeten onderdoen voor die van een volwassen bodybuilder. Richard werd geboren in Oekraïne en had van kindsbeen af een uitzonderlijke kracht. Dat ondervond zijn huisarts al die de baby met moeite kon stilhouden terwijl hij hem onderzocht.

Vader Pavel en moeder Lena speelden dankbaar in op de indrukwekkende fysiek van hun spruit. Vanaf de prille leeftijd van twee maanden onderwierp Lena haar zoontje aan dagelijkse stretchoefeningen. Toen Richard twee jaar oud was, verhuisde het gezin naar de Verenigde Staten om zijn eigen American Dream na te jagen. Lena, een aerobiclerares, en Pavel, een voormalige wereldkampioen karate, zetten hun peuter op een streng dieet van karate en haltertraining.

Het wonderkind ontwikkelde een spiermassa en conditie die alle verwachtingen overtrof. Tegen zijn zesde verjaardag kon hij meer dan vier keer zijn lichaamsgewicht opdrukken. Omdat schoollopen het rigide trainingsprogramma in de weg stond, besloot moeder Lena haar kind thuis te onderwijzen. Richard, die in april 15 wordt, weegt intussen 56 kg voor 1,55 m. Hij is een ervaren karateka en zijn lenigheid evenaart die van een slangenmens in het circus.

Fitnessvideo

Net als zijn idool, zevenvoudig Mister Olympia Arnold Schwarzenegger, droomde Richard van een carrière als actiefilmster. In 2004 speelde hij de hoofdrol in de actieprent Tiny Tarzan, maar verder dan een trailer kwam die film niet. Binnenkort komt zijn eerste langspeelfilm uit, Little Hercules 3D, waarin hij te zien is naast de voormalige worstelaar Hulk Hogan.

De jonge krachtpatser doet er alles aan om zijn Hollywoodcarrière te lanceren. Een privéleraar helpt zijn Oekraïense accent weg te werken en ook zijn acteertalent wordt bijgeschaafd. Richards ambities beperken zich niet tot het witte doek. Hij bracht samen met zijn moeder een fitnessvideo uit en een kookboek voor gezond eten. Voor bodybuilders die in zijn voetsporen willen treden, is er zelfs een lijn van voedingssupplementen met Richards foto op. Het kindsterretje maakte ook al enkele opgemerkte verschijningen in tal van televisieshows, waaronder de populaire Dr. Phil show en Jay Leno's The Tonight Show.

Vloeibaar voedsel

Hoe groot Richards roem ook mag zijn, de tol die hij voor zijn wonderlijke fysiek betaalt is minstens even zwaar. De jonge bodybuilder stond tot voor kort op een uitzonderlijk streng dieet van vloeibaar voedsel en groenten. Ander eten, zoals pizza, was volledig uit den boze. Om zich voor honderd procent op zijn training te kunnen toeleggen, kreeg Richard ook nooit speelgoed en verbood zijn vader hem met andere kinderen van zijn leeftijd te spelen.

Maar die bikkelharde opvoeding is ondertussen verleden tijd. In 2006 werd vader Sandrak veroordeeld tot drie jaar cel omdat hij zijn vrouw had aangevallen. Sindsdien wordt Richard alleen nog door zijn moeder getraind. Zij gaat een stuk menselijker met haar zoon om. Richard mag af en toe pizza eten en videospelletjes spelen, net zoals zijn leeftijdsgenoten. Hoewel hij nog steeds in uitstekende vorm verkeert, beschikt hij niet meer over het afgetrainde lichaam dat hij onder het trainerschap van zijn vader had.


Yannick Brusselmans

20-04-2008, 21:33
Worden ze lekker hard van

20-04-2008, 21:38



Citaat door sonar:
Eem zeer slechte ontwikkeling. Kinderen horen rond die leeftijd op een speelse manier met sport om te gaan. Dit kan nooit goed voor een kind zijn.

Mini modellen, hondengevechten noem het maar op. Dit hoort er ook in thuis.




Dit is gewoon (een vorm) mishandeling!

Dit zijn gewoon de dromen van hun ouders zelf, die vroeger heel graag kickboxer of miss world hadden willen worden, maar om een of ander reden zijn ze er niet in geslaagd om hun dromen uit te laten komen en nu pushen ze hun kinderen.

20-04-2008, 21:50

Citaat door -Tamazight-:
Ik heb een keer op tv gezien dat er in Amerika kleine kinderen door hun ouders worden gedwongen om als model te fungeren.

Vreselijk! Een 4 jarig meisje met kilo make-up en schaarse kleding..

De kinderen worden beroofd van hun jeugd. Kinderen van die leeftijd horen in de zandbak en met autootjes te spelen.


Ja afgrijselijk wat ouders en met name moeders hun dochters aandoen met dergelijke wedstrijden.


20-04-2008, 21:55

Citaat door Aislin:
Ja afgrijselijk wat ouders en met name moeders hun dochters aandoen met dergelijke wedstrijden.



Levende barbiepopjes van 4 jaar Die kinderen leren zelfs hoe ze moeten flirten met de juryleden.

Bij Dr. Phil en Oprah (jaren geleden :hihi was er programma over dat pegeant gedoe. Die ouders zijn echt geobsedeerd en het is echt niet goed voor die kinderen.

Wat denk je dat ze voor beeld krijgen later..?? Dat alles uiterlijk gericht is. Ook waren er volwassen kinderen bij die vroeger aan dat soort shows mee moesten doen en ze vonden het als kind helemaal niet leuk, maar deden het voor hun ouders, omdat ze hen niet teleur wilde stellen!!

Pagina's : [1] 2