Bekijk volle/desktop versie : Recept waar appels in verwerkt zijn?



20-04-2008, 16:00
Wie heeft er hier een gerecht dat op appeltaart lijkt? Ik heb veel appels over die ik graag in een (hartig) zoet hapje wil doen. Iets wat op een appeltaart lijkt, maar heel, tot zeer luchtig is.

Of wie heeft een verbeterde receptuur voor een appeltaart? Deze ligt toch wel zwaar op de maag. Hoe kan ik het héél luchtig maken?

Het liefst tóch een ander recept. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Plaats eventuele recepten en/of links naar topics!

Shoukran voor de moeite!!


20-04-2008, 16:02



Citaat door mariam_kenouz:
Wie heeft er hier een gerecht dat op appeltaart lijkt? Ik heb veel appels over die ik graag in een (hartig) zoet hapje wil doen. Iets wat op een appeltaart lijkt, maar heel, tot zeer luchtig is.

Of wie heeft een verbeterde receptuur voor een appeltaart? Deze ligt toch wel zwaar op de maag. Hoe kan ik het héél luchtig maken?

Het liefst tóch een ander recept. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Plaats eventuele recepten en/of links naar topics!

Shoukran voor de moeite!!



Kijk eens bij onze taart cake recepten

20-04-2008, 16:05

Citaat door kitschkitchen:
Kijk eens bij onze taart cake recepten


Danke schön! Kan je eventueel de link geven, anders is 't zoeken voor mij..

20-04-2008, 16:18

Citaat door kitschkitchen:
Kijk eens bij onze taart cake recepten


http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=45074449&postcount=71

Ik heb geen yoghurt in huis. Heb je misschien een ander recept? Of kan ik 't yoghurt vervangen door iets anders?

20-04-2008, 16:33



Citaat door mariam_kenouz:
http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=45074449&postcount=71

Ik heb geen yoghurt in huis. Heb je misschien een ander recept? Of kan ik 't yoghurt vervangen door iets anders?



kan je vervangen door melk of appelsap.

20-04-2008, 17:04

Citaat door kitschkitchen:
kan je vervangen door melk of appelsap.


Ik ga er meteen mee aan de slag. Dank je wel!

Als iemand anders nog recepten heeft, gewoon plaatsen. Heb nog heel wat appels over.

20-04-2008, 18:20
ik doe wel eens appeltaartvulling in bladerdeeg hiervoor snij ik het plakje baderdeeg door de helft en hierop de vullindg dichtplakken met wat water bestrijken met ei en beetje suiker op de boverkant lekker luchtig mijn kids nemen dit graag mee naar school

20-04-2008, 18:24
appelmsemmen van noha tanger zijn ook heerlijk mashallah

15-05-2008, 13:16
wat ook lekker is appel bignets ofzo iets

je heb een paar appels en dan haal je de klokhuis er uit en dan snij je die appel in rondjes dus dan heb je zo´n gaatje in het midden en dat zet je dat op een bladerdeeg stuk en en dan doen je midden in een beetje suiker en kaneel en dan maak je je bladerdeeg vochtig met water niet veel zo dat de andere stuk die je er over heen doet goed op plakt en drukt het stevig in elkaar en dan kan je het vrituren tot dat ze mooi goed bruin zijn heerlijk gewoon

15-05-2008, 21:58

Citaat door missy1:
wat ook lekker is appel bignets ofzo iets

je heb een paar appels en dan haal je de klokhuis er uit en dan snij je die appel in rondjes dus dan heb je zo´n gaatje in het midden en dat zet je dat op een bladerdeeg stuk en en dan doen je midden in een beetje suiker en kaneel en dan maak je je bladerdeeg vochtig met water niet veel zo dat de andere stuk die je er over heen doet goed op plakt en drukt het stevig in elkaar en dan kan je het vrituren tot dat ze mooi goed bruin zijn heerlijk gewoon


Oeee. Deze lijkt me heerlijk! Thanks voor de tip! Ik ga 't Insha-Allah morgen uitproberen!

18-05-2008, 12:50

Citaat door amouna79:
ik doe wel eens appeltaartvulling in bladerdeeg hiervoor snij ik het plakje baderdeeg door de helft en hierop de vullindg dichtplakken met wat water bestrijken met ei en beetje suiker op de boverkant lekker luchtig mijn kids nemen dit graag mee naar school

Ja, klopt! Deze doe ik normaal ook. Alleen kunnen mijn broers geen appelflap meer zien.


Citaat door OumYAssine:
appelmsemmen van noha tanger zijn ook heerlijk mashallah


Oee. Klinkt lekker. Heb je de link?

18-05-2008, 12:51
Dames, bedankt voor jullie tips by the way.

18-05-2008, 19:39



Citaat door CosmoGirl_:
Up!


Tla3!