Bekijk volle/desktop versie : Huurverhoging om arme Marokkaanse gezinnen te weren

Pagina's : [1] 2 3 4 5

20-04-2008, 14:32

Citaat:
Huurverhoging om arme Marokkaanse gezinnen te weren
zondag 20 april 2008

Om te voorkomen dat de Polderbuurt in de Goudse wijk Goverwelle wordt overspoeld met grote Marokkaanse bijstandsgezinnen, wordt de huur van eengezinswoningen dusdanig verhoogd dat bijstandtrekkers ze niet meer kunnen huren. Dat heeft de gemeente Gouda, samen met woningcorporatie Mozaïek Wonen, besloten.

Bewoners van de buurt stuurden vorig jaar een petitie waarin ze vroegen om maatregelen. Ze vonden dat er in de buurt te veel woningen aan grote, met name Marokkaanse gezinnen werden toegewezen. Daardoor kwam volgens de bewoners de saamhorigheid in de wijk onder druk te staan.

De huidige bewoners zeggen zich te ergeren aan kinderen die laat op straat zijn en het gebrek aan contact met allochtone buren. Daarom wilden ze een toelatingsbeleid. Het is juridisch echter onmogelijk om bepaalde etnische bevolkingsgroepen op voorhand uit te sluiten. Bovendien wil de gemeente dat ook niet.

Door de huur echter dusdanig te verhogen dat woningen boven de bijstandsdrempel komen, is het voor gezinnen die afhankelijk zijn van een bijstandsuitkering niet langer mogelijk om zich voor die woningen in te schrijven. Volgens de gemeente gaat het om een experiment dat alleen in deze buurt wordt toegepast en dat na een jaar wordt geëvalueerd.

http://www.fok.nl
Bron

nee hoor niemand in Nederland wordt als tweederangsburger gezien. we zijn allemaal mens. alleen maar woorden de daden wijzen iets heel anders uit.

maar ja of ik me hier druk om ga maken. denk het niet. na al die keren is er eigenlijk niets nieuws meer aan dit hypocriete gedrag waar met twee maten gemeten wordt.

we hebben vrijheid hoor. maar iedereen moet zijn zoals de Nederlanders anders verzinnen we wel hoe we je verbannen naar een of andere hoek.

20-04-2008, 15:03

Citaat door dpdp:
Bron

nee hoor niemand in Nederland wordt als tweederangsburger gezien. we zijn allemaal mens. alleen maar woorden de daden wijzen iets heel anders uit.

maar ja of ik me hier druk om ga maken. denk het niet. na al die keren is er eigenlijk niets nieuws meer aan dit hypocriete gedrag waar met twee maten gemeten wordt.

we hebben vrijheid hoor. maar iedereen moet zijn zoals de Nederlanders anders verzinnen we wel hoe we je verbannen naar een of andere hoek.

Ik zie hier helemaal geen probleem in. Deze regel gaat gelden voor iedereen met een laag inkomen (dus anderen kunnen eerder klagen) maar het gaat er om de wijk normaal te houden.

20-04-2008, 15:16

Citaat door Globi:
Ik zie hier helemaal geen probleem in. Deze regel gaat gelden voor iedereen met een laag inkomen (dus anderen kunnen eerder klagen) maar het gaat er om de wijk normaal te houden.

Nee, nu worden er juist meer verdeeld, rijken met rijken, armen met armen.
Ik geloof niet in het argument in de nieuwsbericht, de rijken willen het niet, en hun word is wil en wet.

20-04-2008, 15:17

Citaat door Slaz:
Nee, nu worden er juist meer verdeeld, rijken met rijken, armen met armen.
Ik geloof niet in het argument in de nieuwsbericht, de rijken willen het niet, en hun word is wil en wet.

Er is nu een mix en meer van bepaalde mensen passen daar niet in.......anders krijg je een foute mix.

20-04-2008, 15:34

Deze maatregel heeft bij het macatorplein in Amsterdam wel goed gewerkt.
Ook in Osdorp zien we nu de positieve gevolgen hiervan.

Opzich is het ook wel logisch. Je moet niet teveel mensen,die niet werken bij elkaar zetten..

20-04-2008, 15:35
Als ze die huur niet kunnen betalen, dan krijgen ze toch gewoon huurtoeslag.

20-04-2008, 15:38

Citaat door Shinny:
Als ze die huur niet kunnen betalen, dan krijgen ze toch gewoon huurtoeslag.

Je kan niet zomaar voor een dure buurt kiezen en dan huur toeslag aanvragen......neem ik aan. Een etage in Amsterdam Zuid van euro 2200 en dan een toeslag krijgen van 1800....

20-04-2008, 15:40

Citaat door Globi:
Je kan niet zomaar voor een dure buurt kiezen en dan huur toeslag aanvragen......neem ik aan. Een etage in Amsterdam Zuid van euro 2200 en dan een toeslag krijgen van 1800....

Nee, d'r is een bepaalde grens tot hoeveel je mag huren, tot 650 denk ik.

Maar als je over die grens zit en je zit in de bijstand, dan heb je nog steeds recht op bepaalde toeslagen van de gemeente.

enne 2200 euro p/m aan huur is ook beetje overdreven, he

20-04-2008, 15:42

Citaat door Shinny:
Nee, d'r is een bepaalde grens tot hoeveel je mag huren, tot 650 denk ik.

Maar als je over die grens zit en je zit in de bijstand, dan heb je nog steeds recht op bepaalde toeslagen van de gemeente.

enne 2200 euro p/m aan huur is ook beetje overdreven, he

Het gaat om nieuwe mensen die in die specifieke buurt willen gaan wonen. Men trekt de huur op naar bijv. 670.....en mensen met een bijstand krijgen geen toeslag......en kunnen er niet gaan wonen.

20-04-2008, 15:45

Citaat door Globi:
Het gaat om nieuwe mensen die in die specifieke buurt willen gaan wonen. Men trekt de huur op naar bijv. 670.....en mensen met een bijstand krijgen geen toeslag......en kunnen er niet gaan wonen.

Oke, dan is dat in Gouda blijkbaar anders geregeld, want in onze gemeente heb je dan gewoon recht op toeslagen van de gemeente als je geen huurtoeslag krijgt.
Voor een bepaalde tijd dan.

20-04-2008, 15:48

Citaat door Shinny:
Oke, dan is dat in Gouda blijkbaar anders geregeld, want in onze gemeente heb je dan gewoon recht op toeslagen van de gemeente als je geen huurtoeslag krijgt.
Voor een bepaalde tijd dan.

Misschien als je al ergens woonachtig bent en de huur stijgt uit boven het maximum. Ik denk niet dat men (extra) toeslagen gaat betalen aan mensen die er zelf voor kiezen in een duur huis te gaan wonen.

20-04-2008, 15:51

Citaat door Globi:
Misschien als je al ergens woonachtig bent en de huur stijgt uit boven het maximum. Ik denk niet dat men (extra) toeslagen gaat betalen aan mensen die er zelf voor kiezen in een duur huis te gaan wonen.

Zou kunnen ja

20-04-2008, 15:52

Het feit is wel dat een wijk met veel marokkanen gegarandeerd naar de kloten gaat.

20-04-2008, 15:53
Zowiezo geldt de beperking voor ieder bijstandsgezin, dus ook voor Nederlanders.

20-04-2008, 15:54

Citaat door HINDUSTAN:
Zowiezo geldt de beperking voor ieder bijstandsgezin, dus ook voor Nederlanders.

Precies. En die zijn dus de dupe van het misdragen van anderen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5