Bekijk volle/desktop versie : Salaam aleikoum,, ik heb hulp nodig



19-04-2008, 11:33
Ik heb al drie dag niet gebeden terwijl dat wel zo hoort. Ik lees de koran niet meer ik doe niks meer. Ik weet niet wat ik heb.. ik dwaal af en ik weet het maar ik doe er niks aan.. ik luister de hele dag naar muziek ben er verslaafd aan geworden.. Ik wil graag in contact met andere zusters we kunnen elkaar dan meer dingen leren.. want ik weet dat het niet zo verder kan gaan..

19-04-2008, 12:05



Citaat door oemnaima:
Salaam aleikuum, lieve zuster, onthou 1 ding, dit overkomt meerdere moslims weleens meer, meer dan jij denkt.
Je imaan gaat op en neer, ik bedoel hiermee, de ene keer ben je meer met de Islam bezig dan ee andere keer.
Wat je in je mail omschrijft is volgens mij herkenbaar bij meerdere moslims.
Allahoeallem.
Kijk wat ik je aanraad om te doe is het volgende, BEGIN GEWOON met salaat en vraag daarin dmv doea om HULP bij ALLAH SWT.
HIJ verhoord de doea vd behoeftige.
Kijk sjaitaan probeert ons om ons wegtelokken bij de Islam op welke manier dan ook.
Wij hebben daarintegen van Allah swt onze wapens gekregen om hier tegenin tegaan.
Zoals salaat, Quran/lezen/luisteren enz,
Ik weet dat het moeilijk is, echt ik heb het zelf ook meegemaakt.
Maar je komt hier doorheen, InchAllah!!!
Is er een moskee in je buurt, ga dan daar op vrijdag salaat doen.
Ga om met praktizerende zusters, ze kunnen je helpen op momenten van zwakte, bel hun dan op en praat dan over je probleem.
Gooi al je cd/dvd, met muziek in de prullubak, zet quran op je Mp3 enz,
Koop/leen goede en informatieve boeken over de Islaam.
Want dmv opdoen van kennis wordt je Imaan versterkt/vergroot.
Ik zal doea voor je doen lieve zuster.
Vertrouw op Allah swt alleen Hij verhoord je doea, en als je opnieuw door de sjaitaan word geraakt zeg dan Aoedzoe billehi mina sjaitan irraziem.
Lees ook de Ayat oel Koersi op ,deze beschermt je tegen de sjaitan.
Ik hoop dat je hier wat mee gaat doen.
Salaam aleikuum Oemnaima



klikt misschien dom van mijn en stom maar de eerste stap zeten is zo moeilijk.. en ik voel me echt een mislukeling