Bekijk volle/desktop versie : Netwerk kaart



Pagina's : [1] 2 3

18-04-2008, 22:32
Weet er iemand wat een netwerkkaart is?:P

Ja, ik weet het ik ben een noob. Maar ik denk zelf dat het een draadloos internet ding is. Ik heb trouwens een laptop. Als het nou wel draadloos internet is. Hoe kan ik dan verbinding maken? tanq

18-04-2008, 22:34


Even googelen

-Een netwerkkaart=Insteekkaart in een computer waarmee de computer via een kabel (tegenwoordig soms ook draadloos) wordt aangesloten op een netwerk. Ook wel: Ethetrnetkaart.

-Een netwerkkaart (Ethernetkaart of USB adapter) zorgt ervoor dat uw computer via een snelle verbinding verbonden wordt met de kabelmodem. Er zijn verschillende merken en typen netwerkkaarten die gebruikt kunnen worden. De meest eenvoudig te installeren netwerkkaart is een USB adapter, omdat bij de installatie uw computer niet opengemaakt hoeft te worden (aansluiting op een vrije USB poort).

18-04-2008, 22:36
Maar, kan ik nou draadloos internetten?

18-04-2008, 22:42
Ja als je Wifi hebt...dat hebben meeste laptops tegenwoordig

18-04-2008, 22:43


Hoe kan ik controleren of ik wifi heb, en wat is wifi.


Ja sorry ik egt een nOOb

18-04-2008, 22:45

Citaat door jaouadinho__:
Hoe kan ik controleren of ik wifi heb, en wat is wifi.


Ja sorry ik egt een nOOb


Kijk hier wat wifi is

18-04-2008, 22:46
ja maar hoe kan ik controleren of ik dat op me computer heb!

18-04-2008, 22:47
Als je draadloos wilt, heb je een draadloze verbinding nodig die het signaal oppikt van je router, daar heb je een ssid naam ingesteld en die kun je onder netwerken op je laptop zien staan.

Selecteer je eigen ssid en vul je netwerksleutel in, vaak een wpa versleuteling.

18-04-2008, 22:48


Je moet echt kijken in je gebruikersboekje dat je hebt gekregen met je laptop. Daar staat als het goed is precies uitgelegd wat, wat is...

18-04-2008, 22:49
Plaats je specs eens, bv de acer asphire 5100 of hp of packard bell ......

Dan zoeken we even samen als je wilt

18-04-2008, 22:49
ja, maar me buurman heeft ook draadloos..:P je weet tg pikke haha


Maar ik heb het oook gecontroleerd op me psp.. Hij doet het zonder sleutel.. dus neem ik aan dat alles zonder sluitel bij me buurlman is.. dus kan ik gewoon draadloos internetten ???? kunt u me meer uitleg geven plaese.?::P

18-04-2008, 22:52
Is het een vrij nieuwe laptop dat je hebt?

want daar zit het meestal al ingebouwd..

dan dien je vervolgens gewoon aan je vaste pc een router aan te (installeren)sluiten en dan kan je gewoon internet ontvangen op je laptop..

18-04-2008, 22:53


Koop gewoon een nieuwe laptop..dan heb je geen netwerkkaart nodig..dan is het al ingebouwd.

Een netwerkkaart doe je in je laptop en dan steekt het er zo uit..dat heb je bij een nieuwe niet.

18-04-2008, 22:55

Citaat door jaouadinho__:
ja, maar me buurman heeft ook draadloos..:P je weet tg pikke haha


Maar ik heb het oook gecontroleerd op me psp.. Hij doet het zonder sleutel.. dus neem ik aan dat alles zonder sluitel bij me buurlman is.. dus kan ik gewoon draadloos internetten ???? kunt u me meer uitleg geven plaese.?::P


Ja dat kan je inderdaad ook doen.. via je laptop zoeken naar netwerken.. en de netwerken die onbeveiligd zijn kan je dan gebruiken ( het zeg maar jatten haha )
Maar het nadeel ervan is dat je het niet op elke plek van je huis kan ontvangen het is zeer beperkt.. succes

18-04-2008, 22:55
ho ho, zo rijk ben ik nou ook al weer niet, ik heb Pentium IIII

Pagina's : [1] 2 3