Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Oprah & afvallen.



Pagina's : [1] 2

18-04-2008, 14:35
Hoi lieve meiden,

Wil jij nu echt afvallen en ook echt volhouden om lekker slank de zomer in te gaan? Lees dan verder!

Ik zie hier ongelooflijk veel topics staan over meiden die graag willen afvallen. Zoals jullie weten staat de zomer voor de deur en die beruchte deur zal over 2 maanden open gaan.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben lovely-bride, 21 jaartjes jong, 1.71 lang en maar liefs 77 kilootjes zwaar. Ik ben al een poosje bezig met afvallen en heb dan ook veel dieeten geprobeerd. Sommige helpen, sommige niet maar de dieeten hebben allemaal iets gemeen: je houdt het maar 1 week vol.

Gisteren zat ik onderuit gezakt op de bank met een dekentje Oprah te kijken. Het ging over gezonde voeding voor je lichaam. Op een gegeven moment werd mijn aandacht enorm getrokken door een test die ze hebben uitgevoerd. Een groep mensen deed mee aan het zogenaamde 'raw diet'. Dit is een dieet waarbij je alleen rauwe groente en fruit eet. Daarnaast mag je noten en zaden. Zoveel als je wilt! De groep mensen die hier aan mee deed at 5 kilo groenten, fruit, noten en zaden per dag! Ja je leest het goed! Je zou denken dat je hiervan aan komt aangezien 5 kilo veel calorieen bevat maar dat was niet zo. Het waren goede calorieen en de mensen waren dan ook na twee weken 5 kilo afgevallen!

En dat was niet het enige, ze waren er ook erg gezond op geworden. Oprah was erg onder de indruk van dit dieet en ik zelf ook! Ik ben gelijk van de bank afgesprongen en achter mijn computertje gedoken. Ik vond op google veel informatie en veel reviews van mensen die hier inderdaad mee zijn afgevallen.

Nu wil ik aanstaande maandag met dit dieet beginnen en ik wil het 1 maand volhouden. Ik zoek mensen die met mij mee willen doen, maar dan ook echt serieus mee willen doen. Je kunt je aanmelden in deze topic door je lengte, gewicht, en het aantal kilo's dat je kwijt wilt raken te vermelden. Het is de bedoeling dat je elke dag of in ieder geval een paar keer in de week aangeeft hoe het gaat en hoeveel je bent afgevallen. We wegen elke maandag en geven hier aan hoe het gaat.

Nu zul je je afvragen wat dit dieet nou eigenlijk inhoud. Het is een vrij simpel dieet en vele mensen zeggen dat dit geen dieet is maar een leefstijl. Het schijnt dat je je heerlijk in je vel gaat voelen en dat je je veel fitter voelt.

Het komt erop neer dat:

- je elke dag zoveel mogelijk fruit mag eten
- zoveel mogelijk groente maar wel rauw denk dus aan wortels, sla etc.
- noten en zaden mogen gegeten worden
- pure vruchtensappen mogen gedronken worden
- doe rustig met banaan, druiven, mango en avocado. Hier zitten vetten in


Lees hier meer over het raw diet: http://www.rawguru.com/

Begin: maandag 21 april 2008
Eind: maandag 19 mei 2008
Leeftijd: 21
Gewicht: 77.1 kg
Lengte: 1.71
Afvallen: 10 kg
Al afgevallen: 0.00 kg
Weegdag: elke maandagochtend

Tip: als je gewend bent om niet zoveel fruit te eten laat je lichaam er dit weekend dan aan wennen. Eet dit weekend lekker veel fruit maar eet ook normaal avond eten. Dan kan je maandag goed beginnen en is je lichaam gewend aan fruit.

18-04-2008, 14:45


ik begin ook met je de maandag

Begin: maandag 21/04/2008
Eind: 31/06/2008
Leeftijd: 20
Gewicht: 80 kg
Lengte: 1.65
Afvallen: 25 kg
Al afgevallen: 0 kg
Weegdag: zondag

18-04-2008, 14:47
succes meid

18-04-2008, 14:56
Succes meiden! Insha'allah lukt het jullie!

23-04-2008, 22:45


Meiden ik ben stiekem op de weegschaal gaan staan.. ik ben 1.5 kilo afgevallen in 3 dagen! Ik vind dit dieet heerlijk, ik eet lekker veel fruit en als ik 's avonds echt honger heb neem ik een soepje. Het gaat echt super goed! Eind deze week zal ik weer de resultaten met jullie delen.

23-04-2008, 22:50
Dames,
Krijgen jullie wel alles binnen met dit dieet?
Ik denk vooral aan brood/crackers/granen, melkproducten en gezonde vetten? Is het wel afwisselend genoeg?

Het lijkt me een hele verandering in de manier van eten en meestal slaat daarvan je stofwisseling van op hol. Als je dan stopt vliegen de kilo's er weer aan.

x Zonnetje

23-04-2008, 22:57
ja ik denk dat het beter is als je in de ochtend gwn 2 volkoren boterhammen eet

23-04-2008, 23:00
Ik denk dat dat ligt aan hoe je normaal gesproken eet. Ik ben geen ontbijter en nu met dit dieet ontbijt ik wel. Tevens ben ik niet echt een brood-eter. Niet alleen wil ik hier mee afvallen mijn voornaamste reden is eigenlijk mijn lichaam flink reinigen en ik moet zeggen dat dat al flink lukt.

23-04-2008, 23:34
Oooo jippie, ik doe mee!


Maar ik begin morgen al eerst mijn flesje sprite opdrinken


Begin: vrijdag 25 april
Eind: donderdag 22 mei
Leeftijd: 19
Gewicht: 69,7 kg
Lengte: 1.62
Afvallen: 10 kg
Al afgevallen: 0.00 kg
Weegdag: elke vrijdagochtend

23-04-2008, 23:39
notificatie

24-04-2008, 10:32
upp

sooo dat is wel erg goed
maar het kan dus dan ook zijn

dat je veel meer gaat afvallen dan 5 kg per 2 weken ?
want kijk maar eens naar jezelf in 3 dagen 1,5 kg

ik begin inshallah morgen!

24-04-2008, 11:34
Ohw ik ben ook wel benieuwd, ik blijf dit even volgen hier

Maar noten he? Mag je dan gewoon onbeperkt noten eten, dus cashewnoten en walnoten enzo? Ik d8 dat dat juist niet goed was

24-04-2008, 11:54



Citaat door The_Hijabgirl:
upp

sooo dat is wel erg goed
maar het kan dus dan ook zijn

dat je veel meer gaat afvallen dan 5 kg per 2 weken ?
want kijk maar eens naar jezelf in 3 dagen 1,5 kg

ik begin inshallah morgen!


MENSEN DIT KLOPT NIET!!
Dat je de eerste 3 dagen 1,5 kilo afgevallen bent wil niet zeggen dat je dan logischerwijs meer gaat afvallen in 2 weken dan 5 kilo.

In het begin van IEDER dieet val je altijd veel af. (of het nu vet, vocht of spieren is daargelaten).

Het is geen rekensommetje van 3 dagen 1,5 dus 6 dagen 3 kilo, 9 dagen 4,5 kilo !!!

En overigens is ieder lichaam anders dus misschien valt een ander maar 2.5 kilo af in die 2 weken!!

24-04-2008, 16:50
hee meid zou je misschien willen vertellen wat je op een dag eet?

24-04-2008, 17:34
Noten?

Wat voor noten?

Walnoten, pinda's, hazelnoten?

En wat voor zaden?

Zonnepitten, pompoenpitten etc.?

Pagina's : [1] 2