Bekijk volle/desktop versie : Asalaamu alaikoem jullie advies inshAllah



18-04-2008, 11:00
Asalaamu alaikoem

ik zou graag jullie advies willen, ik ben zelf nederlands en getrouwd met een marokkaanse man...nou ja getrouwd zo noemt hij het, wij hebben jaren geleden een walima gedaan maar geen akte niks...die tijd was ik ontwetend en dacht het zal wel gair inshAllah....Moge Allah ons daar voor vergeven.
hij is enige tijd weg geweest en in die tijd heb ik hem gezegt dat wij echt een trouwakte moeten hebben en dat dit totaal niet goed is...ook hebben wij een kindje en dat maakt het voor mij nog extra moeilijk...wat voor een voorbeeld zijn wij?
voor ik met hem samen kwam...wou ik echt mijn geloof praktiseren...ging vaak naar lezingen, volgende lessen droeg islamitische kleding alhamdoelilah hij vond de kleding zowiezo al niks maar gair...
maar goed ik kon hem al voor ik bekeerde en het bleef voor mij vertrouwde dan wie dan ook...zelfs overwogen met een praktiserend iemand te trouwen maar nee ik bleef met hem...jaren gingen voorbij waar bij ik wel steeds probeerde te praktiseren maar het net niet deed
tot ik toch op het moment kwam en tot bezinning kwam Alhamdoelilah!!!
maar nu wil hij wel echt trouwen etc, maar denk totaal anders over praktiseren, vindt het nog steeds niks als ik in islamitische kleding loopt want zoiets is volgens hem voor oude vrouwen en gewoon heel veel dingen waar ik tegen aan loop.
ook als ik hem praat over bijvoorbeeld islamitische kleding voor mannen zegt hij hoef niet niemand in mijn familie draagt dat als ik hem dan bewijs laat zien zegt hij iedereen kan dat schrijven...en zo ook nog over muziek ik luister alhamdoelilah geen muziek meer maar hij nog wel en dat maakt het moeilijk als we bv in de auto zitten...jah en zo zijn er nog veel meer andere voorbeelden...ik vindt het gewoon zo moeilijk en schaam me om er over tepraten met iemand...ik wil zo graag mijn geloof echt praktiseren en inshAllah zal ik het ook echt volhouden maar ben gewoon bang voor een terug val omdat ik totaal geen steun krijg noch van hem noch van mijn schoonfamilie...en dat zijn toch de mensen die je het vaakst tegen kom want aan mijn familie heb ik zowiezo niks en die vinden het allemaal niks...
maar ja ik merk dus dat we gewoon tegen heel veel dingen aanlopen en diep in mijn hart hoop ik dat hij ooit echt zal gaan praktiseren...
als ik na broeders kijk die echt praktiseren nu en vroeger anders waren hoop ik dat het ook bij hem gebeurt..
maar soms als ik het tegen over gestelde zie wordt ik echt bang...
bang dat hij nooit zijn geloof zal praktiseren en ik terug zal blijven vallen...

kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen?

Moge Allah ons leiden!!!

Jullie zuster in islam

18-04-2008, 11:09



Citaat door ANewBornMoslima:
Asalaamu alaikoem

ik zou graag jullie advies willen, ik ben zelf nederlands en getrouwd met een marokkaanse man...nou ja getrouwd zo noemt hij het, wij hebben jaren geleden een walima gedaan maar geen akte niks...die tijd was ik ontwetend en dacht het zal wel gair inshAllah....Moge Allah ons daar voor vergeven.
hij is enige tijd weg geweest en in die tijd heb ik hem gezegt dat wij echt een trouwakte moeten hebben en dat dit totaal niet goed is...ook hebben wij een kindje en dat maakt het voor mij nog extra moeilijk...wat voor een voorbeeld zijn wij?
voor ik met hem samen kwam...wou ik echt mijn geloof praktiseren...ging vaak naar lezingen, volgende lessen droeg islamitische kleding alhamdoelilah hij vond de kleding zowiezo al niks maar gair...
maar goed ik kon hem al voor ik bekeerde en het bleef voor mij vertrouwde dan wie dan ook...zelfs overwogen met een praktiserend iemand te trouwen maar nee ik bleef met hem...jaren gingen voorbij waar bij ik wel steeds probeerde te praktiseren maar het net niet deed
tot ik toch op het moment kwam en tot bezinning kwam Alhamdoelilah!!!
maar nu wil hij wel echt trouwen etc, maar denk totaal anders over praktiseren, vindt het nog steeds niks als ik in islamitische kleding loopt want zoiets is volgens hem voor oude vrouwen en gewoon heel veel dingen waar ik tegen aan loop.
ook als ik hem praat over bijvoorbeeld islamitische kleding voor mannen zegt hij hoef niet niemand in mijn familie draagt dat als ik hem dan bewijs laat zien zegt hij iedereen kan dat schrijven...en zo ook nog over muziek ik luister alhamdoelilah geen muziek meer maar hij nog wel en dat maakt het moeilijk als we bv in de auto zitten...jah en zo zijn er nog veel meer andere voorbeelden...ik vindt het gewoon zo moeilijk en schaam me om er over tepraten met iemand...ik wil zo graag mijn geloof echt praktiseren en inshAllah zal ik het ook echt volhouden maar ben gewoon bang voor een terug val omdat ik totaal geen steun krijg noch van hem noch van mijn schoonfamilie...en dat zijn toch de mensen die je het vaakst tegen kom want aan mijn familie heb ik zowiezo niks en die vinden het allemaal niks...
maar ja ik merk dus dat we gewoon tegen heel veel dingen aanlopen en diep in mijn hart hoop ik dat hij ooit echt zal gaan praktiseren...
als ik na broeders kijk die echt praktiseren nu en vroeger anders waren hoop ik dat het ook bij hem gebeurt..
maar soms als ik het tegen over gestelde zie wordt ik echt bang...
bang dat hij nooit zijn geloof zal praktiseren en ik terug zal blijven vallen...

kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen?

Moge Allah ons leiden!!!

Jullie zuster in islam






maachallah gewoon verder gaan met waar je mee bezig bent en over je man kan je het best aan een geleerde vragen wat je moet doen

18-04-2008, 11:14
ik heb alles aan voorgelegd via een mail aan een imaam uit denhaag maar nog steeds geen reactie

18-04-2008, 11:18
Mashallah dat je ben bekeerd.

Mag ik je vragen, waar heb jijj e man ontmoet?

18-04-2008, 13:34


Maschallah meid, email naar moskee duurt erg lang. Bel 0703896960. Er zijn daar genoeg mannen die nederlands spreken en die de imaam kunnen vragen namens jou. Een paar namen die ik ken en die Nederlands spreken zijn Omar, Cebli en ene Abdul Hamid.
Sterkte!

18-04-2008, 16:32
Ik raad je aan om een geleerde hierover info. te vragen hoe je in jouw situatie het beste kan handelen.

Moge Allah swt je lasten doen verlichten

18-04-2008, 17:59
Ja, want het is wel belangrijk. Straks valt je helemaal terug door hem. je moet iemand kiezen met geloof.

18-04-2008, 20:46

Citaat door MaRoCcInA:
Mashallah dat je ben bekeerd.

Mag ik je vragen, waar heb jijj e man ontmoet?


ik kende hem van voor dat ik bekeerde....

18-04-2008, 20:49

Citaat door ArabiicRose:
Ja, want het is wel belangrijk. Straks valt je helemaal terug door hem. je moet iemand kiezen met geloof.


ja subhanAllah ik weet het allemaal niet meer, voel me zelf heel langzaam depresief worden, voel me zwak en moe en weet allemaal niet meer wat ik moet doen...ook hij bekend dat als we geen kind hadden hij van mij weg ging...maar ik kan niet omwille van mijn kind met hem blijven, ik heb gewoon al genoeg verdriet...ik kan alle dingen gewoon niet verwoorden
ook mijn moeder zegt hij leerde jou totaal anders kennen en nu ben jij een bedekte moslim vrouw maar stiekem verlangd hij na iets anders en is zelf helemaal geen goede moslim ( wa allahoe a3lem) maar hij ontkent dingen uit de islam...ook zegt hij dingen tegen mij zoals als ik wil heb ik morgen een andere vrouw maar jou wil niemand etc...
het doet me allemaal zoveel verdriet en zie hierdoor soms gewoon het leven niet meer zitten...probeer me echt vast te houden aan mijn geloof maar soms maakt hij het me zo moeilijk

18-04-2008, 22:06
niemand ???

18-04-2008, 22:17
Je wist zelf vanaf het begint dat hij niet de goeie man is voor je en toch was je met hem getrouwd!! Pas na jaren van huwelijk en een kind zoek je hulp.

Het is niet zijn schuld, hij was vanaf het begint duidelijk dat hij niet praktiserend is en toch heb je voor hem gekozen.

18-04-2008, 22:19

Citaat door Faris:
Je wist zelf vanaf het begint dat hij niet de goeie man is voor je en toch was je met hem getrouwd!! Pas na jaren van huwelijk en een kind zoek je hulp.

Het is niet zijn schuld, hij was vanaf het begint duidelijk dat hij niet praktiserend is en toch heb je voor hem gekozen.


nou nee hoor hij heeft mij altijd hele andere dingen gezegt...maar gair inshAllah

18-04-2008, 22:53


Echt moeilijk, praat met hem er over... en trouw pas als je er zekker achter staat

18-04-2008, 23:07
eerlijk.... als hij dingen van islam ontkent en jouw niet steunt, er zijn genoeg mannen die praktiserend zijn en willen trouwen. Vraag eerst zou ik zeggen aan imaam en daarna moet je naar hem luisteren. Kijk, het kan ook zo zijn om hem te verlaten en je te richten op je kids en imaan. En trouwen kan altijd. Er zijn genoef praktiserende moslimmannen die zijn gescheiden of wiens vrouw is overleden of die gewoon willen trouwen. Je moet zelf weten. vraag eerst imaam. Maar alsik jouw tekst lees, word ik verdrietig. Deze man steunt je totaal niet terwijl je het juist nodig hebt.Maar ik weer verder niks. Vraag aan imaam zou ik zeggen en niet zomaar een of andere imaam,maar echt praktiserende imaam. die kan je helpen

18-04-2008, 23:08
er zijn genoeg mannen die met nl moslima willen trouwen, overal. ` Wie Allah vreest, Allah zal voor hem een uitweg geven .......`