Bekijk volle/desktop versie : Je eigen cultuur verloochenen...



Pagina's : [1] 2 3 4

17-04-2008, 22:35
Waarom doen mensen dat? een kennis van me is overleden...maar goed hij was dus helemaal vernederlandst en wou zo ook zijn begrafenis hebben..op zen nederlands...

ik begrijp dat niet...hoe kun je van een cultuur waarin je bent opgevoed en opgegroeid verstoten? misschien ben ik daar wel bekrompen in...maar ik zou niet met een andere cultuur willen mengen qua trouwen enzo...

wat vinden jullie? en ik geef best toe hoor dat ik hier best "bekrompen" in ben....ik vind het heel leuk me te mengen in andere culturen ed en mijn vrienden zijn ook allemaal anders...maar als het om trouwen/familie/gezin gaat neeh...eigen cultuur eerst.

17-04-2008, 22:36


Wat is cultuur nou alleen maar gezeik

17-04-2008, 22:37

Citaat door 2222:
Wat is cultuur nou alleen maar gezeik



tradities & gewoontes die al heeel lang in stand worden gehouden...dat is toch leuk

17-04-2008, 22:37
als hij dat zelf wilt is het toch niet erg???

17-04-2008, 22:38



Citaat door Nysha:
tradities & gewoontes die al heeel lang in stand worden gehouden...dat is toch leuk


Nee alleen maar hoofdpijn joh, geef mij maar alleen het eten

17-04-2008, 22:39
I feel you Nysha, ik zie mijn marokkaanse familie al aan de cake en koffie na de begrafenis terwijl er iemand een afscheidsspeech houdt , hahahahahahaha......

hoe houden jullie je begrafenissen dan? daar ben ik wel benieuwd naar....

17-04-2008, 22:40
eten is ook cultuur!

neeh nohide....want zijn ouders behoren het op "onze" manier te doen...want de mensen willen hen spijt betuigen aan de ouders...dat kan niet op een nederlandse manier...uiteindelijk doen ze het op beide manieren...

17-04-2008, 22:42

Citaat door Nysha:
tradities & gewoontes die al heeel lang in stand worden gehouden...dat is toch leuk


ligt eraan welke tradities en gewoonten... ze zijn niet allemaal om over naar huis te schrijven... in geen enkele cultuur overigens.


Vind ik dan hoor..

17-04-2008, 22:43

Citaat door kerimeh:
I feel you Nysha, ik zie mijn marokkaanse familie al aan de cake en koffie na de begrafenis terwijl er iemand een afscheidsspeech houdt , hahahahahahaha......

hoe houden jullie je begrafenissen dan? daar ben ik wel benieuwd naar....



begrafenis is iets voor de hele gemeenschap...iedereen gaat.. ( elke fam is vertegenwoordigd) ook al ken je de overledene niet.

je hebt normaliter 2 avonden in de zaal van de kerk..iedereen gaat daar naartoe en daar krijgt men drinken..en dan gaat men daar zitten ..de ene huilt, de ander troost , de ander praat...de vrouwen zingen grafliederen en de priester houdt een praatje voor alle mensen...zoiets
en dan gaan de mensen de familei condoleren..

dat heb je 2 avonden.

3 ochtend wordt diegene begraven...iedereen woont de dienst bij en dan wordt diegene geleidt naar zijn rustplaats...je hebt dan echt honderden mensen...want ze komen uit heel europa indien ze veel fam in het buitenland hebben...

zoiets...

maar dat is een beetje offtopic

17-04-2008, 22:45

Citaat door LadyRabat:
ligt eraan welke tradities en gewoonten... ze zijn niet allemaal om over naar huis te schrijven... in geen enkele cultuur overigens.


Vind ik dan hoor..


gewoon OVER HET ALGEMEEEN

17-04-2008, 22:47

Citaat door Nysha:
gewoon OVER HET ALGEMEEEN




ja zoiets had ik al begrepen

maar ja, ieder zn ding hè.. als iemand zich echt niet prettig voelt in zijn/haar eigen cultuur (ken beuren toch) dan is de kans groot dat ie een andere cultuur overneemt waar hij/zij zich wel prettig bij voelt..

tsjah..

17-04-2008, 22:49

Citaat door LadyRabat:


ja zoiets had ik al begrepen

maar ja, ieder zn ding hè.. als iemand zich echt niet prettig voelt in zijn/haar eigen cultuur (ken beuren toch) dan is de kans groot dat ie een andere cultuur overneemt waar hij/zij zich wel prettig bij voelt..

tsjah..



dat wil ik dus begrijpen...hoe iemand dat kan....

zou jij vernederlandiseren en met een nederlander kunnen trouwen?

17-04-2008, 22:54



Citaat door Nysha:
dat wil ik dus begrijpen...hoe iemand dat kan....

zou jij vernederlandiseren en met een nederlander kunnen trouwen?


Tuurlijk als pasen en pinksteren op 1 dag vallen..

Maar ja ik ben dan wel weer zo dat ik geen moeite ermee heb als anderen het wel doen.. hooguit een blik van en een gedachte van, whateverrrrrr (makes u happy )


LR is wat dat betreft net de maffia.. always take care of your own en never forget where u came from

17-04-2008, 22:56

Citaat door LadyRabat:
Tuurlijk als pasen en pinksteren op 1 dag vallen..

Maar ja ik ben dan wel weer zo dat ik geen moeite ermee heb als anderen het wel doen.. hooguit een blik van en een gedachte van, whateverrrrrr (makes u happy )


LR is wat dat betreft net de maffia.. always take care of your own en never forget where u came from


dat is nu iets wat de meeste hebben overgenomen van de nederlandse cultuur...die onverschiilligheid...de jonge generatie bemoiets zich niet meer meta lles en iedereen....best jammer

17-04-2008, 23:00

Citaat door Nysha:
dat is nu iets wat de meeste hebben overgenomen van de nederlandse cultuur...die onverschiilligheid...de jonge generatie bemoiets zich niet meer meta lles en iedereen....best jammer


En rustgevend... (sociale controle kan behoorlijke irries opwekken, some pple take it toooooooo far, geen goede bedoelingen meer.. maar eerder ´valt er nog wat te beleven bij de ander zodat ik daar lekker de foutjes kan bestempelen zodat mn eigen foutjes lekker over het hoofd gezien worden en er weer wat te roddelen valt´ mentaliteit )

ach er zitten in elke cultuur wel pluspunten, dus wat dat betreft kunnen we veel van elkaar leren (al is het maar hoe het soms juist NIET moet)

Pagina's : [1] 2 3 4