Bekijk volle/desktop versie : barbietaart help!!!



17-04-2008, 11:13
Wie kan me helpen aan een barbietaart??
Ik weet zelf dat je barbiepop nodig hebt zonder baby dus alleen de bovenstuk een tulbandcake moet je maken,zodat je de pop erin kan steken in het midden maar dan komt het hoe moet ik die tulband zodanig maken of versieren???? hellup!!
ik weet wel dat je marsepein nodig hebt hoe wikkel je dit rondeom de tulband alsjeblieft graaaaaag in details hoe ik dot kan maken en bewerken ik wil het zooo graag leren...
volgens mij had riannah een prachtige barbietaart gemaakt alleen ik kan het recept niet vinden!
KAn iemand mij helpen???

17-04-2008, 12:48


heb deze recept hier gevonden op de site maar zonder foto's en weet niet van wie :

BARBIETAART

je hebt nodig:
1 kleine tulband vorm van 14 cm
bakblik van je oven

ingr. biscuitdeeg:
voor de tulbandvorm: 2 eieren, 2 eetl. heet water, 65 gr. suiker, 1/2 zakje vanille suiker, 50 gr. meel, 1/2 thl. backin, 25 gr. maizena,

ingr. bakblik:
12 eieren
12 eetl. heet water
375 gr. suiker
3 zakjes vanille suiker
3 afgestreken thl. backin
150 gr. maizena

ingr. vulling:
400 ml. slagroom
500 gr. mascapone
3 zakjes slagroom versteviger
3 zakjes vanille suiker
aardbeienjam

800 gr.- 1 kilo marsepijn
zilver kraaltjes
1 barbie zonder benen
kleurstof


xmix de eieren met heet water 1 min. op hoogste stand
xvoeg dan de suiker en vanille suiker en mix verder 2 min.
xvoeg de meel, backin en maizena toe en meng dit met een houte lepel of heel kort op de laagste stand met de mixer (een paar sec.)
xdoe het ook zo met de tulband beslag en bestrijk de vorm met boter en strooi er meel in.
xbak de biscuit deeg in een voorverwarmde oven op 180°c ongeveer 30 min.
xlaat het afkoelen en snij het 2x horizontal zodat je 3 laagjes hebt
xbestrijk 1 laag met jam en leg een andere laag erop en bestrijk die met de vulling en de laatste laag erop en bestrijk dit met jam en de rand ook.
xmix de slagroom, mascapone, vanille suiker en de versteviger stijf
x300-400gr. marsepijn laat je naturel en rol deze uit en snij een reep uit en bedek de rand van de taart (zie foto 1)
xde andere deel van de marsepijn geef je een kleurtje en rol deze ook uit en snij boogjes (zie foto 2) leg deze op de taart
xdoe het ook zo met de tulband taart
xleg de tulband taart op de grote taart en bedek deze met marsepijn (zie foto 3)
xdoe dan de barbie erin en bedek deze met marsepijn (anders vat ze kou)hihihi
xdecoreer het met de zilver kraaltjes en als je wilt kan je ook de naam van je dochter erop schrijven.


xxxTIP: (voorbeeld) bak de taart vandaag en morgen maak je hem af met de vulling en deco en morgen snij je hem.
De biscuit deeg altijd 1 dag voor de vulling maken voor een beter en makkelijke werk en smaak.