Bekijk volle/desktop versie : witte/ zwarte school



Pagina's : [1] 2 3 4

16-04-2008, 14:40
Wat is het voordeel van een witte/zwarte school?

En vooral wie van de ouders hebben de switch gemaakt van een zwarte naar een witte school??


Hele veel tips pleezee

16-04-2008, 16:16


Ik heb mijn zoontje ingeschreven op een "witte" school. Het is nu eenmaal zo dat het niveau op de meeste "zwarte" scholen lager ligt dan op de "witte" scholen. Ik vind onderwijs heel erg belangrijk en zou daarvoor zelfs een school kiezen die een paar straten verder ligt of zelfs aan de andere kant van de stad ligt. Maar ik heb Alhamdoelilah het geluk dat deze school twee straten verder ligt.

Volgens mij is er een site waar je kan zien hoe een school scoort wat betreft het niveau et cetera. Misschien een idee om daar op te kijken? Voor het zelfde geldt heb je een "zwarte" school in de buurt die wat het niveau betreft hoog soort?


.:UcA:.

16-04-2008, 16:20
ik vind het geen voordelen hebben.....een kind kan beste naar een "grijze" school gaan waar dus de taal op niveau is en er een goede weerspiegeling is van de maatschappij. Als je een marokkaanse kind naar een witte school stuurt heeft hij bijna geen vriendjes uit andere culturen dan mist hij toch een stuk ontwikkeling. Omgekeerd ook zwarte scholen zijn ook niet goed in mijn ogen groeit het kind op tussen kinderen met niet nederlandse ouders en zo vorm je al op een vroege leeftijd een groepsvorming.

Maar ja wie ben ik is slechts mijn mening ik heb op een witte school gezeten mijn eerste niet nederlandse vriendin had ik pas op mijn 14de en merk het nu nog steeds dat ik vaak marokkaanse meiden niet begrijp. Puur omdat ik opgegroeid ben tussen nederlanders op school en in mijn buurt waren allleen nederlanders. Zo heb ik toch veel dingen gemist waardoor ik bij mijn "eerste" niet nederlandse vrienden merkte dat er echt een kloof was. en zo zal dat ook bij een leerling zijn die naar een zwarte school gaat en in een zwarte buurt opgroeid een kloof ontstaan tussen hem/haar en iemand die op een witte school heeft gezeten en is opgegroeid in een witte buurt

16-04-2008, 16:34

Citaat door xXprinsesjeXx:
ik vind het geen voordelen hebben.....een kind kan beste naar een "grijze" school gaan waar dus de taal op niveau is en er een goede weerspiegeling is van de maatschappij. Als je een marokkaanse kind naar een witte school stuurt heeft hij bijna geen vriendjes uit andere culturen dan mist hij toch een stuk ontwikkeling. Omgekeerd ook zwarte scholen zijn ook niet goed in mijn ogen groeit het kind op tussen kinderen met niet nederlandse ouders en zo vorm je al op een vroege leeftijd een groepsvorming.

Maar ja wie ben ik is slechts mijn mening ik heb op een witte school gezeten mijn eerste niet nederlandse vriendin had ik pas op mijn 14de en merk het nu nog steeds dat ik vaak marokkaanse meiden niet begrijp. Puur omdat ik opgegroeid ben tussen nederlanders op school en in mijn buurt waren allleen nederlanders. Zo heb ik toch veel dingen gemist waardoor ik bij mijn "eerste" niet nederlandse vrienden merkte dat er echt een kloof was. en zo zal dat ook bij een leerling zijn die naar een zwarte school gaat en in een zwarte buurt opgroeid een kloof ontstaan tussen hem/haar en iemand die op een witte school heeft gezeten en is opgegroeid in een witte buurt


De term "witte" school valt tegenwoordig ook wel mee omdat er steeds meer kinderen naar een "witte" school gaan. Tegenwoordig zijn het dus eigenlijk "grijze" scholen geworden. Op de "witte" school waar mijn zoontje naartoe gaat zitten meerdere buitenlandse kinderen maar de meerderheid is toch wel "wit". Maar als alle "buitenlandse" ouders denken "Ik zet mijn kind niet op een "witte" school." Dan zullen het altijd witte scholen blijven dus ik vindt dat er meer "buitenlandse" kinderen naar witte scholen moeten zodat het "grijze" scholen worden en het niveau gewoon hoog blijft.


.:UcA:.

16-04-2008, 16:52


He nisrien laat me eens weten als je je kind op een witte school hebt ingeschreven aangezien je hier in de buurt bij mij woont

17-04-2008, 08:39

Citaat door MissLoulou:
He nisrien laat me eens weten als je je kind op een witte school hebt ingeschreven aangezien je hier in de buurt bij mij woont




Ik ben aan het denken joh, ik heb ze we ingeschreven op die witte school, maar ik weet niet of ik er goed aan heb gedaan. Mijn oudste gaat al naar groep 6, de jongste zit pas in de kleuterbouw dus das niet zon probleem.

Pfff moeilijk joh, aan de ene kant wil ik ze niet op hun huidige school, wordt steeds zwarter en zwarter; aan de andere kant een te witte school wil ik denk ik ook niet!


17-04-2008, 08:48
Mensen, je moet niet kijken naar het aantal zwarte of witte kinderen die erop zitten, maar kijk naar de resultaten van de school en naar de leraren. Tegenwoordig heb je bijna alleen gemengde scholen tenzij je in een boerengat woont dan oke. Mijn zoontje zit op een islamitische basisschool, dus alleen buitenlanders en bekeerde nederlanders, maar de school doet het uitstekend, veel nederlandse leraren ook.

17-04-2008, 08:51

Citaat door paradijs79:
Mensen, je moet niet kijken naar het aantal zwarte of witte kinderen die erop zitten, maar kijk naar de resultaten van de school en naar de leraren. Tegenwoordig heb je bijna alleen gemengde scholen tenzij je in een boerengat woont dan oke. Mijn zoontje zit op een islamitische basisschool, dus alleen buitenlanders en bekeerde nederlanders, maar de school doet het uitstekend, veel nederlandse leraren ook.



Als ik de huidige school van mijn kids vergelijk met de witte school waar ik ze heb ingeschreven dan zie ik een verschil in citoscore; de witte school scoort hoger; maar dan denk ik,is de citoscore van mijn kind te beinvloeden door hem op een witte school te zetten? Das is de grote vraag, als zijn citoscore gelijk blijft, zwart of wit, dan laat ik hem liever op zijn huidige school, gezien zijn vriendjes en afstand enzo.

17-04-2008, 09:01
Als je thuis veel met je kind oefent, zal hij/zij ook beter scoren op school. Mijn mening blijft dat je meer naar die school en de leraren moet kijken

17-04-2008, 09:05
Weet je als ik eerlijk mag zijn, voordat mijn zoon naar school ging wilde ik hem ook perse naar een witte school sturen en mijn man wilde liever naar de isl. basisch. uiteindelijk werd het een nederlandse school, maar na 3 mnd had ik zoiets van mis toch het islamitische gedeelte en hebben hem toen overgeplaatst en en wij zijn zeer tevreden hamdoelillah.

17-04-2008, 09:12

Citaat door paradijs79:
Weet je als ik eerlijk mag zijn, voordat mijn zoon naar school ging wilde ik hem ook perse naar een witte school sturen en mijn man wilde liever naar de isl. basisch. uiteindelijk werd het een nederlandse school, maar na 3 mnd had ik zoiets van mis toch het islamitische gedeelte en hebben hem toen overgeplaatst en en wij zijn zeer tevreden hamdoelillah.



is dit in amsterdam?

17-04-2008, 09:15
nee niet in amsterdam

17-04-2008, 09:17


mijn zoontje heeft ook 1jr op de witte school gezeten ,en sinds kort hebben we hem overgeplaatst naar een isl.basisschool en we zijn zeer tevreden.
en we hebben de citouitslagen bekeken ,en die school ligt hmd boven de gemiddelde.

17-04-2008, 09:25
ik heb mijn kinderen ook op een islamitische school en elhamdolilah ze doen het heel goed ik hoef nooit op een tweede gesprek te komen

ik vind of je kinderen nu op een witte school zitten of op een zwarte school zitten het is ook jouw verantwoordelijkheid om je kinderen te helpen en neit alleen school of leraren

17-04-2008, 10:04
Ik zoek ook een school waar ik mijn kindkan inschrijven, het liefst in de buurt van Osdorp/Sloten/Slotervaart! Dus roep maar als je er een gevonden hebt.

Pagina's : [1] 2 3 4