Bekijk volle/desktop versie : Liefde & het Geloof



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

15-04-2008, 22:26

Liefde en geloof..het staat zo dicht bij elkaar.
Maar aan de enne kant staan ze ook zo recht tegen over elkaar..

veel lees plezier


15-04-2008, 22:33


Daar zat ik dan te wachten en te wachten.. het was al half 10, nog twee en half uur en het nieuwe jaar zou beginnen. Laat ik mijzelf maar eens voor stellen..mijn naam is Issabella..18 jaar jong en wachtend op een taxi met oud en nieuw in Amsterdan nog wel (tip: nooit doen echt nooit) “& heb je nou al een taxi lelijkerd??” “nee heb nog steedss niks Issabella.. als je het zo goed weet regel dan zelf een taxi!!” “oeeeeehh wat is er nou? Ik vraag alleen of je al een taxi hebt..ik eet je toch niet op ofzo??” “weetje wat, we gaan lekker lopen!!” “waaaaaaat lopen?,, je bent leipp.. schat we zitten in oost he.. en de stad is weet ik veel hoe ver..ik ga echt niet lopen hoor!!”
“ja wat wil je anderss?? We moeten wel anders zitten we om 12 uur nog steeds.. en je neven zijn er ook al bijna” “oooh myy godd, oke dan gaan we maar lopen!” “komt goed..gwn eventjes door lopen.. heb je alles wijfie?” “Jaa heb alles”zei ik en daar gingen we dan lopend van Amsterdam- oost richting de stad (we waren bij de oma van michelle,waar we ook zouden slapen)..Rembrandt plein om precies te zijn. Ja we zouden naar escape gaan.. Ik, me beste vriendinnetje genaamd Michelle, 3 neven en de vriendin van hun en paar van die sletjes die natuurlijk mee moesten!! Vreselijke wijfe waren dat van die kleine ratten..die dachten dat ze het hadden gemaakt om hun 16 jarige leeftijd!! En het leuke van allemaal was nog wel dat het niet eens zeker was of die ratten binnen kwamen of niet.
Nou na een kwartiertje lopen kwamen we bij een drukke grote straat waar allemaal taxi stonden..’yesssyesss kijk taxi!!!” zeiden we in koor!! Met een sprintje renden we naar de eerste beste taxi die we tegen kwamen. En het eerste wat we zeiden was “REMBRANDTPLEINN PLEASEE!!” het was echt zo druk op de weg, niet normaal gewoon maar wij hadden toch even een leipe taxi chauffeur, verkeersregel kwamen hem echt niet bekend voor..en de weg voor de trams..was op eens een racebaan geworden. Binnen 15 minuten waren we al op Rembrandt plein, nadat we de taxichaffeur heel heel erg hebben bedankt en een dikke fooi hadden gegeven, kon onze avond beginnen. Daar stonden we dan op Rembrandt plein, het was zo druk maar de sfeer was echt toppie!! Ik belde gelijk me neef om te zeggen dat wij er waren.
Neef 1: “Jaa waar zijn jullie?”
Ik:”Wij zijn er all whaaaaaaa!!”
Neef 1:”watt hoe bedoel je jullie zijn er al?? Jullie waren net nog thuis??”
Ik:”je weet zelf, jou nichtje fixt alles, maar waar zijn jullie dan??”
Neef 1:”Een parkeerplek zoeken, we zijn er binnen 10 minuten, ga alvast in de rij staan oke?”
Ik:”Okii, jaa ik sta al in de rij lieffiee:P, zie je zo!!”
Nu denken jullie vast allemaal?? Uitgaan met haar neven..jaa met mijn neven, ik mocht alleen uit van me ouders als me neven erbij waren. het was niet dat ze mij niet vertrouwde maar dat vonden ze gewoon veiliger voor mij. En met hun was het ook echt lachen gewoon en om geld hoefden ik me dan ook echt niet druk te maken. Ik was hun lief klein nichtje, hun prinsesje, ik had wel andere nichten maar die leefden echt in een andere wereld!! Hele verkeerde kant opgegaan, en dat wouden ze nou juist met mij voorkomen. Daarom hadden ze liever dat hun ook meegingen.
Daar stond ik dan te wachten in de rij..tot me telefoon ging “bzzzzzt bzzzzzzt”
Ik:”Yesss hallooo..een hele goedeavond
…:”Daaaaaagg lekkerding, met Nathalie”
Ik:”whaaaaaaaaaaa dat meen je niet?? Hoe is hett?? Hoe is New York??”
Ja Nathalie was mijn nicht, soort van nicht eig. lang verhala maar oke ik noemde haar gewoon mijn nicht. Maar dit jaar was zij met de kerst dagen en oud en niew in new York echt zo vett gewoon he!!
Nathalie:”rustigg rustig.. maar gaat goed wijfie..met jou dan??”
Ik:” Jaa gaat goed met mij..hoe is veder daar?”
Nathalie:”Jaa is echt vett hier..bijna 12 uur en dan Knallen..we zijn nu ff een goede discotheek aan het zoeken om onze avond door te brengen!! Waar ben jij dan??”
Ik:”uuhm Esacpe..jaa ik weet het vet droog vergelijken waar jij nu zit”
Nathalie:”muhahaha dat meen je niet Escape..aahh lieffie toch.. volgende keer ga je mee oke?”
Ik:”Sowiesoo dat ik mee ga wat denk jij dan
Nathalie:”Nou lieverd ik ga ophangen..een hele fijne jaarswisseling en pas goed op je zelf schat!!”
Ik:”Yess dankjewel schat,jij ook en jij al helemaal oppassen daaro aan de andere kant van de wereld!! Mauhaha doeiidoeiii(K).

15-04-2008, 22:37
“whaa echt leuk dat zij belde..ooh i love her!!” “wie was dat zei Michelle?” “Nathaliee jongee je weet toch ze is in New York” “Oohjaa helemaal vergeten, nu je het zegt.. hoe gaat het met der?? Zekere leven daar?” “Jaa zeker leven daar,ze geniet echt”
“Dat gaan wij ook doen zeker weten zei Michelle, zij zit misschien wel heel vet daar maar wij kunnen er ook wat van maken” “mauhahah jaa sowieso je weet zelf” zei helemaal gekk!!
Daar stond ik dan te wachten te wachten..totdat eindelijk me neven en de ratten er waren. ooh my godd wat een wijfe. Als blikken konden doden..nou dan waren ze zeker dood!!

Ik: “Hoooooooiiii allemaaal!!”
Neven: “Heeeeyy Issabella & Michelle”
Neef 1:”Daag nichtje..hou je rustig he..normaal den tegen die meisjes he, ik weet jullie zijn niet de beste vriendinnen maar alsjeblieft hou je in”
Oohh hoe lief vroeg die dat wel niet.. ja ik en die meisjes hadden een hele geschiedenis..we hadden al gevochten..elkaar uitgescholden van hier tot tokio!! Maar nog steeds ik weet niet wat het was. ze bleven maar bij mij in de buurt rondjes lopen.
Ik:”Okee,omdat je het zo lief vraagt ik zal me gedragen maar dat heb ik je al eerder beloofd”
Neef 1: Is goed dankjewel, meer vraag ik echt niet van je, alleen dat je gedraagt en niet met jongens zit te flirten mauhahaha”
Ik:”Muhaaaaa ben je nou echt seriues? Ik en jongens gaan sowieo niet samen dat weet je zelf””
Neef 1:”Grapp grapp, ik maak grappen met je. Ik weet hoe je bent ik vertrouw je, maak je daar maar niet druk om”
Ik:” Nouu mooiiso, zullen we dan maar naar binnen gaan?”
Neef 1:”Jaa we gaan naar binnen laat de avond maar beginnen
Neef 2:”& wat zijn jullie uitgepraat? Gaan we nog feesten of wat?”
Ik: “Jajajaaa we gaan nu!! Kom dann allemaaaaall”

Daar liepen we dan naar binnen, de ratten waren ook binnen gekomen. Duhhh met die dikke inkijk die ze allemaal hadden lijkt mij dat wel logisch. We liepen naar het jassen gedeelte, “en en, al wat gezien zei Michelle?” “al wat gezien zei ik niet begrijpend?” “doe niet dom hoor zeii Michelle, ik bedoel de jongens je weet wel!” “whaaaa jij bent gek, we zijn net 5 minuten binnen schat even rustig aan doen he.. we hebben nog zo een 8 uurtjes ofzo?”
“mauhahaa jaa je hebt gelijk, rustig aan rustig aan” “& even voor de duidelijkheid michelle, ik zoek niet he? Ze zoeken mij maar.. het enige wat ik vanavond ga doen is dansen dansen dansen like never before” “Jajajaaa jij wel miss ik doe niet aan jongens zei michelle met de grootste lach”

Nadat de jassen waren opgehangen en iedereen gereed was en klaar was voor de avond.. liepen we de zaal in!!

15-04-2008, 22:41
nieuwe fan,

15-04-2008, 23:00


vreselijk verhaal??
heb maar 1 fan, niet dat ik jou niet dankbaar ben hoor!!
speciaal voor jou zal ik dan nog een vervolgje zo plaatsen

liefss[K]


15-04-2008, 23:21
“GET THE PARTY STARRTED” gilde michelle.. ooh wat hou ik toch van haar. Zij is mijn enige Nederlandse vriendin. Zelf ben ik van Italiaanse afkomst en voor de rest bestaat mijn vriendinkring uit Marokkaanse meisjes en alles wat niet uit Europa komt. Maar Michelle ken ik al zo lang, zij kent mij van top tot teen van binnen en buiten. Aan haar kan ik alles kwijt, met haar lach ik, huil ik, wordt ik dik mee mauhaha. Zij is mijn leven!!
Je zal denken Michelle Nederlands? Zal zeker 1 of andere sletje zijn, maar nee mevrouw is nog steeds maagd, dankzij mij ik verbied het haar gewoon! En gek genoeg ze luistert ze ook nog echt.
Na het luid gejuich van Michelle liepen we met ze alle naar de bar. Ik bestelde voor iedereen (zelfs voor de ratten) wat te drinken eerste rondje was van mij. “mag ik 4 Bacardi Razz met 7-up, 2 Whiskey cola en 3 Malibu jus” “Jaa natuurlijk dame, komt in orde” zo gezegd zo gedaan en de barman maakte de drankjes klaar. Na zo een paar minuutjes kwam hij met de drankjes terug en iedereen pakte ze drankje. “Gelukkig Nieuwjaar allemaal alvast lieffies. & ik wens jullie het beste, mogen jullie een gezond en gelukkig jaar tegemoet gaan”. En even schrok ik van mezelf want er kwam een lachje van me gezicht af richting de wijfies. En de wijfies lachte verassend genoeg terug. “dankjewel, jij ook Issabella” zeiden ze zo ongeveer allemaal. Ik pakte me Michelle haar arm en trok haar de zaal in. En voelde muziek gewoon binnen in me. Wat was ik toch verliefd op muziek en dan voorral HOUSE HOUSE HOUSE. Niks kon tegen dat op, ik begon met dansen en als ik eenmaal begon nou dan had je een heel leger nodig om mij te stoppen. Na wat gedans en wat jongens afgewezen. Ging ik even kijken waar de andere waren, want ik was hier toch met hun. “Daar ben jij, je hebt je drinken meteen ben je weg. Rustig aan he? Je hebt nog de hele nacht!!” Zei me aller- oudste neef (neef 3 noem ik hem) “Jaa weet ik, maar ik moest gewoon eventjes dansen” zei ik verlegen en giechelend tegelijk. “Jajaa, i know als je het voortaan maar even laat weten, ik vind het best als je gaat maar laat me alleen weten oke prinsesje?” “Jaa, allerliefste neef is goed” ik was altijd aardig tegen over mijn neven, had respect voor ze en sprak ze bijna nooit tegen. Soms moest ik gewoon even mijn ding kwijt, maar negen van de tien keer hadden ze ook wel gelijk. Na het gesprekje ging ik weer veder dansen, alleen dan bij hun in de buurt.
En ja hoor meteen was het raak, ik stond geen 5 minuten te dansen en er kwam al iets naast me dansen. Ik zeg je eerlijk, ben niet de lelijkste maar ook niet de mooiste. Had lang bruin haar krullen/stijl, donker donkerrbuine ogen en een volle kont. En jah daar hielden de meeste jongens wel van. Ik trok me niks van de jongen aan want zag me neven wel kijken. De jongen was zeker niet lelijk maar had er even geen zin in.
“moet ik weg?” Zei die uit het niets. Ik schrok een beetje en zei toen maar “ooh nee hoor, maar lijkt me niet zo verstandig als je hier met mij staat te dansen” de jongen keek me niet bgerepend aan en zei “huh hoezo? Bijt je ofzo.” ”mauhahah nee natuurlijk niet, maar die paar jongens daar dat zijn mijn neven snappie?” “ooh op die manier, ik zal echt niks doen wil alleen maar hier staan gewoon dansen oke?” “mauhaha ik vind het best” na een tijdje gedanst te hebben vroeg die uiteindelijk me naam en zei gewoon eerlijk dat ik Isabella heete. Ik kon er echt niet tegen als meisjes logen over hun naam, zo schijnheilig gewoon, vreselijk! Na een tijdje met hem te hebben gepraat, kwam ik erachter dat hij Yassine heette, 23 jaar was en uit Rotterdam kwam. Het was echt een leuke jongen om te zien, maarja ik en jongens het ging gewoon niet. Uiteindelijk moest 1 van mijn neven gewoon ertussen komen, en zei tegen Yassine dat die op moest letten. “natuurlijk ik begrijp het, maar ik heb alleen maar respect voor jou nichtje het is eerlijk waar echt een mooi meisje” “Ja dat weet ik, daarom sta ik hier nu ook, ik weet hoe jongens zijn ben er zelf namelijk 1” “hahahaha, die zit.. maar echt ik wil alleen met haar praten oke?” “PRATEN HE!! Niks anders, ik sta hier dus beter hou je handen thuis”. Mauhaha dit meen je niet, gebeurde dit nou echt om mij, ik vond het echt grappig maar lachte alleen van binnen. Yassine kwam weer naar me toe om veder te praten. Ik voelde de ogen gewoon op mijn rug branden.
Voordat ik 1 woord weer tegen Yassine kon zeggen werd ik werd geroepen door neef 2 ( ik en neef 2 verschillen 4 maanden met elkaar ik ben 4 maanden ouder en zelfs iets langer, maar in zijn wereld is hij 4maanden ouder en 4meter langer)
neef 2: eey ga even met Lisa naar de wc, ze weet niet waar het is” Lisa is zijn vriendin, echt een wijfie van niks en wooow zo dun, niet normaal gewoon. “waarom? Ze heeft toch ook benen” “ik zeg toch ze weet niet waar het is, ga nou maar niet zo moeilijk doen” zei die op een bozen toon. “wedde ze moet niet eens naar de wc, gewoon een smoesje zodat ik niet met Yassine kan praten” “whaa denk je dat? Gagaa doe niet zo domm, laat haar de wc zien klaar!”
En weg was ik, trok Lisa aan haar arm en riep Michelle dat ze mee moest gaan.

16-04-2008, 19:01
Het was al rond half 3, het nieuwe jaar was begonnen tot nu toe liep alles nog goed en iedereen had elkaar een gezond,fijn en gelukkig Nieuwjaar gewenst. Het was zo anders om hier Nieuwjaar te vieren. De jaren hiervoor was het altijd met mijn hele familie, gewoon gezellig en veilig. Nu vond ik het ook heel raar om mijn ouders niet te zien om 12 uur, maarja ik had ze al het beste toegewenst op het begin van de avond. “Please dont stop the Music the Music” op dat lied ging ik helemaal los, voor mij part duurde het feest tot morgen 12 uur ‘s avonds. Muziek en dansen was mijn leven, als dat van mij werd afgenomen ging een deel van me hart mee. Waneer ik blij was stond de muziek aan, waneer ik verdrietig was ook. Altijd 24 uur. Ik was aan het dansen met Michelle, toen ik opeens twee mensen naast me zag dansen. Het was een meisje en een jongen en ik schrok me rot hoe ze aan het dansen waren “Michelleee kijk dan, dat is toch geen dansen meer?? Ik bedoel een hotel is niet zo duur toch?” “mauhahahaa laat ze joh als hun daar gelukkig van worden, wie zijn wij dan om ze tegen te houden” “jaa dat is waar je hebt helemaal gelijk” ik moest je eerlijk zeggen die jongens was echt niet lelijk en ik moest echt lachen gewoon. Na een tijdje te hebben gedanst ging ik naar de andere zaal kijken wat die andere aan het doen waren. het was nu al rond een uur of half 4 en toen ik in de zaal aan kwam zag ik al waar ik bang voor was. me neven, de vrienden en vriendinnen waren helemaal dood. Daar zaten ze dan op de banken, half slapend. De ene was zo stoned de andere dronken, helemaal in hun eigen wereld. Me vriendin Michelle die begon ook al aardig moe te worden maar ik? Ik kon nog door gaan, had maar 1 drankje op dat was op het begin van de avond, verder had ik alleen Red Bull op!! “halloooooo doe is even normaal jullie, gaan jullie hier nou de rest van de avond zitten” “teringg Isabella schreeuw niet zo, we zijn niet doof” “ooh echt niet? Ja jullie zien er zo DOOD uit, dacht even wat duidelijker praten he” “Oohjaa nouu nee, we leven nog gewoon maar we zijn moe” zei neef 2. “moe?!! Hoe kan je nou weer moe zijn, het is pas rond 4 uur ofzo” “jaa we gaan ook zo naar huis hoor” “WAAAAAATT?? Naar huis?? Ben je gek geworden ofzo? Ik ga echt nog lang niet naar huis, doe even normaal man. Wat een saaiie mensen zijn jullie zeg. Pfff ben je nu blij met al dat alcohol en drugs? Neem een voorbeeld van mij aan, red bull geeft je vleugels” “jajajaa, volgende keer, maar over een uurtje ofzo gaan we naar huis Isabella dus ga niet te ver” “jaa toedeloeee in je eigen wereld, ga echt niet naar huis zo” oepsss dat had ik niet zo moeten zeggen, want me neef gaf me toch een gevaarlijke blik. Ik keek hem lachend aan en liep weg, vroeg Michelle nog of ze mee kwam dansen maar nee. “Nou dan ga ik maar alleen he” zei ik tegen Michelle op een boze toon. Ik liep naar de andere zaal, daar stond ik dan in me eentje bij de opening van zaal wat rond te loeren. Tot dat er iets voor me kwam staan “wat doe jij hier zo alleen dame” (het was die jongen die net zo stond te dansen met dat andere meisje) “ooh gewoon ben gewoon aan het kijken, is niet erg toch” “natuurlijk is dat niet erg, maar zou je met mij willen dansen” vroeg hij. “nee dankjewel, ik zag net hoe jij met dat andere meisje danste maar zo dans ik dus echt niet” “mauhahahaa jij bent zeker straight to the Point” “ja sorry, maar beter de waarheid toch” “jaa zeker daar heb je gelijk in” eerlijk gezegd wou ik wel met hem dansen, diep van binnen was ik ook al in de zevende hemel, maar moest me groot houden. “maar dame heb je nog een naam?” “Jaa natuurlijk, aangenaam Isabella” en we gaven elkaar een hand. Meneer heette Zakaria met de met prachtigste ogen en lippen oeeehh te heerlijk. Hij vroeg naar me afkomst en hoe oud ik was en blaadieblaa je weet wel hoe zo een gesprek gaat. Ik deed wat kort af, want wou niks laten merken. Na een leuk gesprek ging ik terug naar de andere zaal. Zakaria zei dat die mij morgen zou bellen maar dat had ik wel vaker gehoord.

16-04-2008, 19:33
Aangekomen bij de andere waren ze echt serieus bezig om weg te gaan, ik was ze nog over aan het halen om te blijven maar nee. en jah waneer hun weggingen moest ik mee, ze moesten van mijn moeder mij naar huis brengen. Dat hadden ze beloofd aan mijn moeder dus gebeurde het ook. We liepen naar beneden de andere zaal in, stiekem glipte ik weg en ging weer de dansvloer op om te dansen. Ik stond op een plek waar ik ze zag zoeken, ik moest zo erg lachen hun zoeken zoeken en ik maar gewoon veder dansen. Na een tijdje zagen ze me en ik moest gewoon echt mee. Daar stonden we dan weer bij de jassen, het was 5 uur en ik stond alweer met me jas in me handen. Ik kwam nog een paar bekende tegen en wenste ze nog het allerbeste en liep naar buiten. Aangekomen buiten was het zo anders he, ten eerste het was vreselijk koud, geen muziek en overal lag troep. En toen schoot het mij ineens binnen, “heb helemaal geen vuurwerk gezien” riep ik uit het niets. De andere keken mij echt aan met een blik van hoe oud ben jij?? “Jaa wat nou, jullie hoeven mij echt niet zo aan te kijken, is toch leuk vuurwerk, niet dom gaan doen hoor. Want vorig jaar waren jullie daar zelf ook nog druk mee bezig duss” het was even still, en daarna lagen ze met ze alle in een deuk. “hallo? Wat is er nou zo grappig, wat is toch zo zogenaamd jullie zijn opeens volwassen geworden. Laat mij niet lachen” en daar gingen ze dan nog verder met lachen. Ik snapte er helemaal niks van en liep maar gewoon veder. We gingen wat eten pizza en patat om precies te zijn. Heerlijk om zo vroeg in de ochtend te eten, na uren gedanst te hebben. Ik had eigenlijk zin in shoarma, ik wist nog een hele goede shoarma tent de het Leidseplein maar dat was te ver, aangezien iedereen zweefde en mijn voeten ook dood waren. nadat iedereen klaar was liepen we naar de auto en dat waren de langste 15 minuten van mij leven. “auuuuhww mamaa! me voeten ze doen zo een pijn” “hahahahaa, lekker voor je, ik heb niet gezegd dat je die schoenen moest aantrekken” zei me neef 1. “wat nou? Mag toch wel zeggen dat ze pijn doen, wil je mij dragen alsjeblieft(A)” vroeg het op mijn allerliefste manier met de mooiste lach die ik had. Maar nee “ben je gek? Jou dragen, dan doen we er nog zo een 1 jaar over voordat ik vooruit kom”
“HA-HA-HA, heel grappig hoor, dus niet” ik keek hem droog aan en liep verder. Eindelijk na 15 minuten kwamen we aan bij de garage en liep snel naar de auto. Iedereen nam afscheid van elkaar en stapte de auto in. Deed meteen me schoenen uit en ging half liggen. Het was erg mistig buiten dus moesten we ook weer langzaam rijden. “hallo, ben je slakken race aan het houden?” zei neef 2. “wat slakkenrace?, zie je die mist niet wil je heel thuis komen of wat” zei neef 1. neef nummer 1 was altijd de verstandigste van iedereen, meneer studeerde rechten en zou het ver gaan schoppen. “jaajajaa, rij nou maar gewoon geen zin in een preek van jou” na ongeveer 20 minuten kwamen we bij het huis van Michelle haar oma. “Dankjewell lieffies, hou echt van jullie” “geen dank Isabella, je bent mijn prinsesje doe het graag voor je” Michelle zei ze ook gedag en ik gaf iedereen nog een dikke zoen “doe voorzichtig alsjeblieft!!” “Jajaa Issabella, je weet zelf van mij, Slaaplekker!!” en weg waren ze. We rende op onze blote voeten naar de deur, maakten hem open en rende meteen richting bed. “wwoowwieee nog nooit voelde een bed zo heerlijk aan” zei michelle. “jaa echt, ooh my god ik ben gebroken van top tot teen” “jaa zie je en mevrouw wou nog blijven” “ja nou en, dat is anders dan blijf ik bewegen, krijg pas last aan mijn voeten enzo waneer ik lange tijd stil heb gestaan, dan pas komt de pijn naar boven” “jaja zal wel, die theorie van jou hoef ik nu niet te horen” “mauhaha jaa dan niett, kom we gaan slapen alsjeblieft” we trokken onze pyjama aan en spongen het bed in. Daar lagen we in een heerlijk bed, met een geweldige avond achter de rug. Met een lach denkend aan Zakaria viel ik in slaap. Ik lag heerlijk te slapen tot dat “bazzzzzz bazzzzzzzz” “wheejj wat is dit nou weer wie belt er nou weer om half 10 in de ochtend, slaap net een uurtje ofzo.” Ik pakte me telefoon half geïrriteerd en keek naar het beeldscherm er stond geen nummer. “wie is dat?” hoorde ik Michelle op de achtergrond. “weet niet geheim” ik hoopte echt dat het zakaria zou zijn, ik nam op ‘”jaa hallo?”

16-04-2008, 19:34

dus mijn verhaal is echt zo slecht??
zeg me alsjeblieft wat ik moet veranderen?
is het te langdradig, of gewoon onduidelijk.
& zeggen jullie stop er maar gewoon mee, verspil geen moeite!


16-04-2008, 21:11
nee is goed meid
doe maar verder
kijk alvast uit naar een vervolg

16-04-2008, 22:48
“bazzzzzz bazzzzzzzz” “wheejj wat is dit nou weer wie belt er nou weer om half 10 in de ochtend, slaap net een uurtje ofzo.” Ik pakte me telefoon half geïrriteerd en keek naar het beeldscherm er stond geen nummer. “wie is dat?” hoorde ik Michelle op de achtergrond. “weet niet geheim” ik hoopte echt dat het zakaria zou zijn, ik nam op ‘”jaa hallo?”

..”Isabellaa??”
Ik: “Mamaa?? Woooww zo vroeg!! Waar zijn jullie?”
Mama: “jaa nog bij je oom en tante, we konden niet naar huis omdat het zo mistig was, hoe zijn jullie thuis gekomen?”
Ik: “ooohh,.. ben je nog steeds wakker?? Heb je nog helemaal niet geslapen?? Gewoon met de auto he”
Mama: “jaa ben nog steeds wakker, iedereen is hier nog”
Ik: ooh gezellig, half 10 in de ochtend nog de hele familie bijelkaar, jullie leven echt in een andere wereld”
Mama: “Jaa Isabella, niet weer te ver gaan. Hoelaat was je thuis?”
Ik: “zeg al niks meer, uuhm rond 6 uur ofzo, maar mama?”
Mama:” jaa?”
Ik: “Mag ik ALSJEBLIEFT slapen?”
Mama: “muhaha, eigen schuld heb ik gezegd dat je escape moest gaan?”
Ik: “nee mama dat heb ik gezegd, maar ik bel je vanavond oke, rond 6 uur, ik blij hier gewoon eten enzo oke?”
Mama: iss goed, wel echt bellen. En nergens anders heen gaan!!”
Ik: “Jaa mamaa ik ga nergens heen!! Ciaooo mammii!

“Wie was dat?” vroeg michelle, “mijn mamaa” “ooh, zijn ze nog steeds bij je oom en tante woow, die mensen die gaan door tot de vroege uurtjes mauhaha” “jajaa zker, moet het van iemand hebben he, maare luister dan? Ik ga veder slapen als je niet erg vind. Ciaooo”
En meteen was ik in de andere wereld, dromen over zakaria. Oehh ik kende die jongen niet maar toch dacht ik al de hele tijd aan hem, vanaf het moment dat ik hem voor het eerst zag.

“Isabellaaaaaaaaa!!!, waar blijf je??” “Jaa jongee ik kom!!” “Jaa kom dan, me paps staat te wachten in de auto, hij gaat ons naar huis brengen” “jajaa, ik ben er al” heerlijk naar huis, het was echt een goed begin van het nieuwe jaar. Werd rond en uur of 3 weer wakker, door Michelle ze bracht me ontbijt op bed, zo lieff he. Echt dat is nou mijn beste vriendinnetje. Daarna gingen we eventjes langs een andere oma van haar. Gingen we wat eten en toen eindelijk richting huis. Het leek net of dat ik dagen niet had geslapen zo moe was ik, want in de auto viel ik gelijk weer in slaap. En ik had de aankomende dagen nog veel energie nodig. Ik zou morgen naar me nicht gaan en daar paar dagen blijven slapen. Haar vader, mijn oom is rij instructeur en ik krijg les van hem. Ik zou 3 lessen gratis krijgen. zelf vond ik gewoon dat ik elke les gratis moest krijgen maarja hij was echt geintergeerd en de gierigheid heeft die ook overgenomen.

2 dagen later
Zakaria had mij nog steeds niet gebeld, maar dat had ik eigenlijk al verwacht. Ik bedoel welke jongen is nou wel te vertrouwen? Ik had mijn hoop in jongens al lang opgegeven. Ze wouden altijd maar 1 ding maar dat kon ik ze niet geven. Het was maar voor 1 persoon bedoeld en ooit zou ik hem tegen komen. Zoenen had ik ook nog nooit gedaan, de meeste vriendinnen van mij konden dat gewoon niet geloven. Omdat ik altijd heel druk was en de meeste mensen hadden dan ook snel hun vooroordelen, maar dat was allemaal onzin. Was maagd, nooit gezoend, nooit een vriend gehad en dat op je achtende leeftijd, ik bedoel waar kwam je dat nog tegen?!

Over 10 minuten zou ik mijn eerste rijles krijgen en ik zat in de woonkamer te wachten op mij oom. “bazzzbazzzzzz” ik keek op het schermpje en het was zakaria “ooh my good” me hart maakte overuren.
“jaa hallo?”
“Daag princesje, met Zakaria”
“ oohh heey, alles goed?”
“jaa rustig, met jou?”
“jaa gaat goed, ik dacht ik hoor niks meer van je?”
“ja sorry, ik wou je echt bellen, maar je weet hoe dat gaat. Laat thuis gekomen moe enzo, sorry schat”
Uh schat? “hmm oke, maakt niks uit. Ik vergeef het je hahaha”
“Gelukkig, wat ga je doen vandaag?”
“ooohh ben bij me nicht, ga zo rijde eerste autorijles”
“soosoo okee, nou opletten he niet te veel in de spiegel kijken of je make-up wel goed zit”
“ Waaaaatt?? Ben mooi genoeg van mezelf, make-up is overbodig. Maar dat heb je zelf wel gezien toch?”
“Muhahahaa, jaa dat heb ik zeker wel gezien”
“dat bedoel ik, ooh shidd moet gaan me oom is er.”
“uhmm oke, ik spreek je dan wel prinsesje. Ik bel jou vanavond”
“okee doeiidoeii”

zakaria
wat een prinsesje is het zeg, zo lief gewoon haar stem echt een engeltje. Maar waarom ooh shid me oom is er? Ik hoop echt dat ze geen moeilijke familie heeft, dat kan ik er echt niet bij hebben. Is allemaal drama voor niks. Heb genoeg dingen aan mijn hoofd, een vriendin kan ik er wel bij hebben maar geen drama familie. Achjaa we zien wel hoe het veder gaat, ik bel haar vanavond en dan kijken we wel.

Isabella
Whaaaaaa, ik zat in de auto maar bakte er niks van. Me gedachtes zaten de hele tijd bij Zakaria. Me oom werd echt boos op me en had er echt geen zin in als ik me hoofd er niet bij hield. Ja gelijk had die ook wel dus ik paste me aan en begon serieus te gaan rijden. Hij leerde me hoe ik moest sturen en de verdere standaard dingen. Na een uur waren we klaar en gingen we richting huis. Ik zou nog twee lessen van hem krijgen en over 3 dagen zou ik dan weer naar huis gaan.

16-04-2008, 23:20
Het was alweer zaterdag 5 januari en was alweer thuis, Zakaria belde mij regelmatig maar het waren niet echt lange gesprekken omdat er altijd wat tussen kwam. Het waren meer gesprekken van “hoi alles, wat ga je doen etcetc”
Het was 8 uur en liep richting Michelle, ging eerst langs mijn vriendin Nadia, eerst haar ophalen en daarna zouden we met z’n tweeën naar Michelle gaan. Na twee minuten was ik er al, ik en nadia woonde twee straten achter elkaar. Nadia & Michelle waren mijn twee engelen!! “Ewaaaaaa Celebration” riep ik vrolijk toen Nadia de deur open deed. “Ewaaaaaa Italian Girll” “mauhahaaa nee die is niet echt creatief ofzo?!” “ooh tazz dan niet hoor” zei Nadia met een eigendunk van hier tot Tokio.
“Komm we gaan, Michelle wacht op ons.” “jaa ik kom, ff schoenen aantrekken” “jaa doee snel slak!”

Nadia, was echt een Tbarkallah mooi meisje, ze had alles mee. Prachtig haar, lief gezichtje om op te eten gewoon en een leuk schattig figuurtje. Ze hoefde jongens alleen maar al aan te kijken en het enigste waar ze dan nog oog voor hadden was voor haar. Oooh wat hou ik toch van haar dacht ik altijd bij mijzelf.

“Eindelijkk, na duizend jaar, gevallen ofzo? Ontvoerd door alliens?” “wat is er nou weer, wheej michelle jij he hebt altijd wat te zeggen, je moet blij zijn dat we komen. We konden ook gewoon thuis blijven hoor” “jaa leuk geweest wijfiesss, Michelle, maak je zelf nuttig en maak thee ofzo iets en neem een reep chocolade mee ik en Nadia gaan alvast naar boven oke?” “Jaa iss goed bolle”

Boven aangekomen
“waarom moest je weer zo reageren Nadia?” “wheej jij ook al? Wat heb ik weer verkeerd gezegd?” “waarom doe je zo bot, wat is er gebeurd zeg het?” “Is niks gebuerd Isabella, je weet toch hoe Mo is altijd zo jaloers, word er gek van. Weet echt niet meer wat ik moet doen” en daar begon ze dan met huilen en huilen en nog eens huilen. Mo was het vriendje van Nadia. Ze gingen al bijna 3 jaar, maar het is zo een jaloers type, snap echt niet waarom. Nadia doet echt niks dus snap echt niet waarom hij zich daar zo druk overmaakt.
“Niet huilen alsjeblieft, anders ga ik ook beginnen” zei ik met een brok in me keel. “zeg me alsjeblieft wat ik moet doen oke?” “jaa ik weet echt niet schat, ga serieus met hem hierover praten” Michelle kwam boven “wat is er gebeurd? Wie is er overleden?” “mauhaha je bent gek niemand is overleden, gewoon Mo is weer eens bezig” “oooh die tering lijer weer, ik snap jou echt niet Nadia, praat met hem, zeg dat andere jongens jou niks kunnen schelen en laat zien dat hij de enige voor jou is. En anders is het gewoon Hasta La Vistaa Mo” “pff jij hebt makkelijk praten Michelle, hoe kan ik dat nou weer doen ik hou van hem” zei nadia met rode ogen en tranen over haar wangen. “weetje Nadia laat het voor vanavond, het moet een leuke avond worden zonder jongens oke, morgen ga je Mo bellen en laat je hem duidelijk maken dat jullie eens nodig moeten praten” “jaa je hebt gelijk Isabella!!” daar zaten we dan met ze drieën, met onze thee en allerlei soorten chocolade. Ik en Michelle waren echte chocolade eters, behalve nNdia die hield er wel van maar niet zo extreem als ons.
Het was 12 uur geweest toen me telefoon ging. “bazzzz bazz” “ooh my godddd Zakariaa” ik gilde het uit en nam heel stoer de telefoon op. “Goedenavond met de secretaresse van Miss Isabella”

16-04-2008, 23:24


ik zet morgen wel weer een paar vervolgjes. Als het nut heeft??
Hoop dat ik morgen meer reacties heb.

Slaaaplekker allemaal alvast

17-04-2008, 15:22
“Goedeavond met de verloofde van Isabella, zou ik haar mogen spreken?”
Oohh,ik ging dood van binnen hij zei verloofde:O!!
“Jaa maar natuurlijk, hier komt ze, Hooii Zakaraia ”
“Daag Prinsesje, soso toe maar secretaresse tegenwoordig?”
“Jaa maar natuurlijk je weet toch hoe dat gaat, druk he”
“Muhaaaa grappenmaakster, je bent gek”
“Nouja zeg, eerst ben ik een prinsesje en nu weer gek?”
“Jaa dat kan toch jij bent mijn lieve gekke prinsesje”
“OOhjaja van jou nog wel? Sinds waneer?”
Ondertussen ging ik gewoon doood van binnen, als er een tiende hemel bestond was ik daar in plaats van de zevende hemel!!
“Dat was je al vanaf het moment dat jij mij zag en ik jou”
& zo ging het gesprek nog door, tot het moment dat ik en Nadia weer naar huis gingen.
Ik en Nadia zeiden Michelle gedag en wenste haar slaaplekker en liepen naar huis. Thuis aangekomen ging ik nog wat tv kijken, me ouders en mijn broertje sliepen allang. Maar ik bleef beneden nog tv kijken, een kickboks wedstrijd om precies te zijn. Ik vond het zo geweldig kickboksen!! Na 10 minuutjes tv kijken ging me telefoon weer en het was weer zakaria. Het gesprek duurde zeker ander halve uur, “Slaaplekker zakaria” “Slaaplekker prinsesje, aan denk aan mij als je slaapt” “jaa natuurlijk zal ik aan jou denken, maar op 1 voorwaarde” “Voorwaarde nog wel? Nou kom maar op wat is jou voorwaarde?” “als jij ook aan mij denkt en niet speelt!” “Speelt? Hoe bedoel je schat? Maar ik denk altijd aan je” “Gewoon je weet wel wat ik bedoel, maar geen zin om veder uitleggen ik ga slapen ben dood op, Ciao Bello”

Isabella
Wat een ezel ben ik ook? Waarom moest ik dat spelen gedoe weer zeggen, nu gaat die echt denken dat ik vet serieus ben ofzo. En gaat die al aan trouwen denken, ik dacht daar nog echt niet aan. Was pas 18, een dame van het goede leven. Trouwen misschien over 5 jaar maar nu zeker niet. Ik wou ook geen spelletjes met hem spelen dat echt niet, maar hij was al 25 en dat was toch een goede leeftijd om te trouwen. En er waren genoeg meisjes die zo graag in mij schoenen zouden willen staan. Achja, ik zag wel hoe het liep.

Zakaria
Wat een prinsesje zeg. Zo lief, zo zorgzaam, ze zegt altijd let alsjeblieft goed op, doe geen domme dingen waar je later spijt van krijgt. Ze wist waar ik woonde, Maastricht dus en ze wist vast en zeker ook wel waar ik mij mee bezig hield, alleen heb het haar nog niet verteld. Maar het enige wat er door me hoofd ging was dat spelen? Ze moest echt niet denken dat ik een spelletje speelden. Bij lange na niet ik wou echt serieus met haar zijn. Dat moet ik haar dan maar even duidelijk laten maken, ik moet haar echt snel zien. Alleen ik denk dat ze niet durft, dat begrijp ik ook best wel. Over een weekje vraag ik het wel of ze een keer wilt afspreken, kijken hoe ze dan reageert.

17-04-2008, 22:28
Één week later
Vakantie was afgelopen en alles was weer als normaal, school en stage. Tussen mij en Zakaria ging het ook heel goed, hij belde mij elke dag en altijd sms’en. Het was echt een lieve jongen, maar het enige nadeel was, dat hij zo ver woonde hij helemaal in het zuiden en ik in
noord/ midden Nederland. Ik beschouwde hem nog eigenlijk niet als mijn vriendje ofzo, dat vond ik echt zo basisschool? Ik bedoel hij kon toch niet vragen “wil je met mij verkering” ik lach helemaal in een deuk toen ik daar aan dacht tot mijn moeder in me kamer kwam “wat voor dochter heb ik ook?” “Muhaaaaaa een hele gekke mamaa” “jaa ik merk het, je lacht om niks je bent helemaal alleen, ben je ziek aan het worden?” “Nee mama, ik moest lachen om een sms’je van Michelle” dat loog ik dus maar dat was niet de eerste keer. Eigenlijk heel erg, ik loos best wel vaak, maar echt gewoon om de kleinste dingen. Het ging echt heel raar bij mij, als ik ergens heen ging andere stad of iets, zei ik gewoon de waarheid maar om andere kleine domme dingen loog ik. Maar wat moest ik anders, kon niet zeggen “Jaa ik dacht aan Zakaria en moest toen lachen” me moeder zou een hartaanval krijgen! Voor mij echt geen jongens volgens mijn moeder. Eerst school, diploma en werk. Ik moest eerst alles in orde hebben en daarna kwamen pas de jongens, ze had aan de ene kant ook we gelijk dat ik eerst alles op orde moest hebben. Maar een jongen tussen door kon toch wel?
En dat het een jongen is zou niet het grootste probleem zijn, dat het een Marokkaan is dat was gewoon gevaarlijk! Als mijn ouders, familie daar achter zou komen nou dan zou het feesje beginnen! Ik en een Marokkaan toppunt van strengst verboden, ik was Christelijk opgevoed en een Marokkaan ja die waren toch meestal Islamitisch en dat samen kon gewoon niet. Of ik zou moeten bekeren of hij, maar dat zou voor mij echt geen optie zijn. Niet dat ik iets tegen de Islam had, ik bedoel al mijn vriendin waren islamitisch en daar had ik ook gewoon respect voor. Maar respect had ik ook voor mij ouders en dat zou ik hun nooit aan kunnen doen. Dus wat er gaande was tussen Zakaria en ik moest TOP SECRET blijven.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11