Bekijk volle/desktop versie : As van religieus kwaad



15-04-2008, 21:18
[/FONT" --> [URL="http://nl.wikipedia.org/wiki/Femke_Halsema"][FONT=Verdana][SIZE=1]Femke Halsema[/SIZE][/FONT][/URL][FONT=Verdana][SIZE=1] benoemde in de algemene beschouwingen van 2006 een as van religieus kwaad, "Dat zijn de fundamentalistische moslims, maar ook de fundamentalistische Amerikaanse christenen en de Rooms Katholieke Kerk. Dat is een as van religieus kwaad die de zeggenschap van vrouwen probeert terug te dringen.
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]
En de gevolgen zijn desastreus." De woordvoerder van de Katholieke Kerk in Nederland, Jan Willem Wits, reageerde hierop met scherpe bewoordingen en verweet Halsema dat ze de historische lading van het begrip "as van het kwaad" niet kende en ze vanuit een Verlichtingsfundamentalisme gelovigen tot tweederangsburgers wou degraderen. Ook confessionele partijen in het parlement leverden kritiek.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]Deze uitspraak mag je met en gerust hart toch redelijk generaliserend noemen. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]Ten eerste scheert het de wereldreligies over één kam. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]Ten tweede is het een beoordeling van de gelovigen van een van deze godsdiensten. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]Laat ik het proberen te verduidelijken. Hoeveel Imams die zelfmoord en het martelaarschap verkondigen, sterven zelf deze glorieuze martelaarsdood ?? "Het martelaarsbloed is het zaad der kerk", is een oude kerkelijk gezegde. Hoeveel kerkleiders stierven daadwerkelijk de martelaarsdood die voor hun de deuren opende naar de hemel?? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]Op de een of andere wijze ontliepen zij dit wrede lot telkens. Waarmee ik maar aan wil geven dat de gelovigen 'gestuurd' worden door de kerkelijke leiders. Ik denk dat in de extreme denkbeelden van imams, predikanten (maw kerkelijke gezagsdragers) het werkelijke kwaad schuil gaat. Verdraaien en selectief gebruik van bijbelspreuken en soera's is van alle tijden en alle plaatsen. Verdraagzaamheid maakt plaats voor haat, liefde maakt plaats voor zelfmoordaanslagen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]Bovendien zijn extreme denkbeelden levensgevaarlijk, letterlijk denk aan de zelfmoordaanslagen, bermbommen, en bovendien zijn alle woorden die God of Allah gesproken zou hebben (los van het feit of dit ubrhaupt al mogelijk is) door mensen verwoord, die dan ook wat ik hierboven over het gevaar van de kerkelijke leiders heb gesproken..............[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]Zoek allen de weg naar verdraagzaamheid en vrede[/SIZE][/FONT]
[URL="http://www.godenkinderen.com/"][FONT=Verdana][SIZE=1]Allard'08[/URL]

15-04-2008, 21:48



Citaat door babyjane:
Het kwaad bestaat eruit dat de mensen die kerkelijke leiders niet naar huis sturen.
daar heb je een punt