Bekijk volle/desktop versie : waarom vrouw een hijjab en een man niet???



Pagina's : [1] 2

18-12-2003, 09:49
selem 3liekoem

een vraagje voor de broeders en zusters....

hoe leg je iemand uit waarom een vrouw wel een hoofddoek moet dragen en een man niet? ik heb al verteld dat het vrouwen beschermt zodat ze niet lastig gevallen worden en dat vrouwen lichaamelijk zwakker zijn als mannen en het daarom een bescherming is zodat je door middel van een hoofddoek en wijde kleren geen aandacht trekt....... maar waarom moeten mannen dat niet.... hoe kun je dat uitleggen?????

Allah reda 3liekoem

m3a selema

18-12-2003, 16:42


Salaam Alikoem

Ik heb iets over de hidjaab van de man en de hidjaab van de vrouw.
Ik zal het hier plaatsen , alleen het is wel in het engels

18-12-2003, 16:43
Male Hijab (covering)
According to Quran and Sunnah

Cover in Righteousness
The Noble Qur'an Al-A'raaf 7:26
O Children of Adam! We have bestowed raimentx upon you to cover yourselves (screen your private parts, etc.) and as an adornment, and the raiment of righteousness, that is better. Such are among the Ayât (proofs, evidences, verses, lessons, signs, revelations, etc.) of Allâh, that they may remember (i.e. leave falsehood and follow truth).
xclothing/covering

What Must Be Covered During Prayer

The male 'Aura for prayer is that he must cover himself with clothes from umbilicus of his abdomen to his knees, and it is better that his both shoulders should be covered.
The Noble Qur'an 7:32
O Children of Adam! Take your adornment (by wearing your clean clothes), while praying and going round (the Tawâf of) the Ka'bah, and eat and drink but waste not by extravagance, certainly He (Allâh) likes not Al-Musrifûn (those who waste by extravagance).
Say (O Muhammad SAW): "Who has forbidden the adoration with clothes given by Allâh, which He has produced for his slaves, and At-Taiyibât [all kinds of Halâl (lawful) things] of food?" Say: "They are, in the life of this world, for those who believe, (and) exclusively for them (believers) on the Day of Resurrection (the disbelievers will not share them)." Thus We explain the Ayât (Islâmic laws) in detail for people who have knowledge.

The Thighs
The thighs are part of the aura and it should be a man's intentions to keep it covered. The following is from Fiqh 1.111b
Says 'Aishah, "The Prophet was sitting with his thigh exposed when Abu Bakr asked, and received, permission to enter. The same thing happened with 'Umar. However, when 'Uthman sought permission to enter, the Prophet covered himself with his clothes. When they left, I said, 'O Messenger of Allah, you permitted Abu Bakr and 'Umar to enter while your thigh was exposed. When 'Uthman asked permission to enter, you covered yourself with your clothes.' He said, 'O 'Aishah, should I not be shy of a man who, by Allah, even the angels are shy of'?" (Related by Ahmad and al-Bukhari in mu'allaq form. )
Says Anas, "During the battle of Khaibar, the Prophet's gown was withdrawn from his thigh until I could see its whiteness." (Related by Ahmad and al-Bukhari.)
Says Ibn Hazm, "It is correct to say that the thigh is not part of the 'aurah. If it were so, why would Allah allow His Prophet, who is protected (from sin), to uncover his so that Anas and others could see it? Allah would have kept him from doing this. According to Jabir as recorded in the two Sahihs, when the Prophet was young (before his prophethood), he was one time carrying the stones of the Ka'bah, wearing only a loincloth. His uncle al-'Abbas said to him, 'O nephew, why don't you untie your waistcloth and put it on your shoulder for padding?' The Prophet did so and fell unconscious. He was never seen naked again after that."'
Muslim records from Abu al-'Aliya that 'Abdullah ibn as-Samit struck his thigh and said, "I asked Abu Dharr, and he struck my thigh as I struck yours, and he said, 'I asked the Messenger of Allah, upon whom be peace, and he struck my thigh as I have struck yours and said, 'Perform the prayer in its time..." Ibn Hazm said, "If the thigh was 'aurah, why would the Messenger of Allah touch it?" If the thigh was 'aurah according to Abu Dharr, why would he have struck it with his hand? The same can be asked for 'Abdullah ibn as-Samit and Abu al-'Aliya. It is not allowed for a Muslim to strike with his hand another man's pubic area, or the clothes over the pubic area. Nor can a man touch the clothing over a woman's 'a urah .
Ibn Hazm mentions that Hubair ibn al-Huwairith looked at Abu Bakr's thigh when it was uncovered, and that Anas ibn Malik came to Qas ibn Shamas when his thigh was uncovered.
However, the following hadith are used to show that the thighs and so on are part of the 'aurah:
Reported Muhammad Jahsh, "The Messenger of Allah, upon whom be peace, passed by Ma'mar while his thighs were uncovered. He said, to him, 'O Ma'mar, cover your thighs, for they are (part of the) 'aurah." This is related by Ahmad, al-Hakim and al-Bukhari in Tareekh and in mu'allaq form in his Sahih.
Reported Jurhad, "The Messenger of Allah passed by me when the cloak I was wearing did not cover my thigh. He said, 'Cover your thigh, for it (is part of the) 'aurah." This is related by Ahmad, Abu Dawud and at-Tirmidhi, who called it hassan, and by al-Bukhari in mu'allaq form in the Sahih.

Envelope (completely cover) oneself in Clothing
and Keep It Clean
The Noble Qur'an 74:1-4
1. O you (Muhammad SAW) enveloped (in garments)!
2. Arise and warn!
3. And your Lord (Allâh) magnify!
4. And your garments purify!
Fiqh 1.109b
Concerning bodily purity, Anas related that the Prophet upon whom be peace, said, "Stay clean of urine, as the majority of punishment in the grave is due to it." This is related by ad-Daraqutni, who said it is hassan.
Reported 'Ali, I used to have a great deal of prostatic fluid flowing, so I asked a man to ask the Prophet about it (as I was shy to ask him, due to my relationship with him through his daughter). He asked him and the Prophet, upon whom be peace, said, "Make ablution and wash your penis." (Related by al-Bukhari and others.)
'Aishah also related that the Messenger of Allah said to women with a prolonged flow of blood, "Wash the blood from yourself and pray . "
Concerning purity of clothing, we have the following: Says Allah, "And purify your raiment" (al-Muddathir 4). Jabir ibn Sumrah reported that he heard a man ask the Prophet, "May I pray in the same clothes that I had on during intercourse with my wife?" He said, "Yes, but if you see some stains on it, you must wash it." This hadith is related by Ahmad and Ibn Majah. Its narrators are trustworthy. Reported Mu'awiyyah, "I asked Umm Habibah, 'Did the Prophet pray in the same clothes that he wore when he had intercourse?' She said, 'Yes, if there were no stains on it."'(Related by Ahmad, Abu Dawud, an-Nasa'i and Ibn Majah.) Abu Sa'eed reported that the Prophet removed his shoes and the people behind him did likewise. When he finished the prayer, he asked, "Why did you remove your shoes?" They said, "We saw you remove yours." He said, "Gabriel came to me and informed me that there was some filth on them. Therefore, when one of you comes to the mosque, he should turn his shoes over and examine them. If one finds any dirt on them, he should rub them against the ground and pray with them on." The hadith is related by Ahmad, Abu Dawud, al-Hakim, Ibn Hibban and Ibn Khuzaimah. The latter grades it as sahih.
This hadith shows that if one enters the mosque (with his shoes on) and is unaware of some impurity or has forgotten it, and he suddenly remembers it during the prayer, he must try to remove it and proceed with the prayer. He does not have to repeat it later on.
Hadith - Abu Dawood 3150, Narrated Ubadah ibn as-Samit
The Prophet (peace be upon him) said: The best shroud is a lower garment and one which covers the whole body, and the best sacrifice is a horned ram.

18-12-2003, 16:49
Clothing must not be Tight.
Covering entire body is preferred over covering just lower half.

Hadith - Sahih Bukhari 1.357, Narrated Said bin Al Harith
I asked Jabir bin 'Abdullah about praying in a single garment. He said, "I traveled with the Prophet during some of his journeys, and I came to him at night for some purpose and I found him praying. At that time, I was wearing a single garment with which I covered my shoulders and prayed by his side. When he finished the prayer, he asked, 'O Jabir! What has brought you here?' I told him what I wanted. When I finished, he asked, 'O Jabir! What is this garment which I have seen and with which you covered your shoulders?' I replied, 'It is a (tight) garment.' He said, 'If the garment is large enough, wrap it round the body (covering the shoulders) and if it is tight (too short) then use it as an Izar (tie it around your waist only.)' "

Foto:


Garment Should Not Hang Past Ankles
Hadith - Al-Muwatta 48.12, Similar narration in Abu Dawood #4082 Yahya related to me from Malik from al Ala ibn Abd ar-Rahman that his father said, "I asked Abu Said al-Khudri about the lower garment. He said that he would inform me with knowledge and that he had heard the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, say
'The lower garment of the mumin should reach to the middle of his calves. There is no harm in what is between that and the ankles. What is lower than that is in the Fire. What is lower than that is in the Fire. On the Day of Rising, Allah will not look at a person who trails his lower garment in arrogance.'

Hadith - Sahih Al-Bukhari 7.678, Narrated Abu Huraira, r.a.
The Prophet (saaws) said, "The part of an Izar which hangs below the ankles is in the Fire."

Hadith - Sunan of Abu Dawood, Narrated AbuJurayy Jabir ibn Salim al-Hujaymi
The Prophet saaws said, "Have your lower garment halfway down your shin; if you cannot do it, have it up to the ankles. Beware of trailing the lower garment, for it is conceit and Allah does not like conceit."

Folding up the hem because your garment is too long, is forbidden. Pull the trousers upwards, instead. (hint: hard to do if your pants are too tight to start with!)

Hadith - Sahih Muslim #5200, Narrated Abdullah ibn Umar, r.a.
I happened to pass before Allah's Messenger (peace be upon him) with my lower garment trailing (upon the ground). He said: Abdullah, tug up your lower garment. I tugged it up, and he again said: Tug it still further, and I tugged it still further and I went on tugging it afterward, whereupon some of the people said: To what extent? Thereupon he said: To the middle of the shanksx .

x The part of the leg between the knee and ankle.
Said Ibn 'Abbas, "The Prophet ordered us to prostrate on seven bodily parts and not to fold back the hair or clothing: the forehead, the hands, the knees and the feet." In another wording, the Prophet said, "I have been ordered to prostrate on seven bodily parts: the forehead, and he pointed to his nose, the hands, the knees and the ends of the feet." (Related by al-Bukhari and Muslim.) In another narration, he said, "I have been ordered to prostrate on seven bodily parts and not to fold back the hair or clothing: the forehead, the nose, the hands, the knees and the feet." (Related by Muslim and an-Nasa'i.)

18-12-2003, 17:05



Citaat:
Origineel gepost door Nadiaavecclasse
selem 3liekoem

een vraagje voor de broeders en zusters....

hoe leg je iemand uit waarom een vrouw wel een hoofddoek moet dragen en een man niet? ik heb al verteld dat het vrouwen beschermt zodat ze niet lastig gevallen worden en dat vrouwen lichaamelijk zwakker zijn als mannen en het daarom een bescherming is zodat je door middel van een hoofddoek en wijde kleren geen aandacht trekt....... maar waarom moeten mannen dat niet.... hoe kun je dat uitleggen?????

Allah reda 3liekoem

m3a selema
Waarom worden vrouwen ongesteld en mannen niet. Waarom mogen vrouwen wel goud dragen en mannen niet. Waarom moeten mannen wel een baard laten staan en vrouwen niet... Snap je wat ik bedoel. Er zijn nou eenmaal regels die door Allah zijn opgelegd zoals er ook regels zijn die door de Nederlandse regering zijn opgelegd waar die persoon die zoveel vraagt zich aan moet houden..

19-12-2003, 13:07

Citaat:
Origineel gepost door Al_Quran_Hakeem
selaam3alikoem muslimien fi dunya u agira3

maar kijk een man is niet verplicht om een hoofdeksel te dragen

en achie25

kijk een vrouw moet een hijaab he staat in de koran

een man moet de soena volgen dus moet een baard laten

ik heb zelf een baard en dnek je dat het gemakkelijk is ik denk dat de baard moeilijker is dan een hijaab dragen

want je ziet niet zoveel jongeren met een baard en wel meisjes en vrouwen

een baard jeukt soms en een hijaab niet

mensen zijn het gewend met de hijaab de kafirs enz enz en als iemand een moslimman of een moslimjongen ziet met een baard denken ze gelijk terrorist enz enz

kijk allah heeft ons niet nodig allah heeft de wetten dgemaakt omdat hij weet wat het beste voor ons is dus niet waarom dit en waarom dat bevalt het iemand niet om steeds zo´n topic te openen is diegene bezig met een zonde want diegene negeert een wet van allaah

selam3alikoem
Jah,ik denk ook dat het makkelijker is om hijab te dragen dan om een baard te laten groeien.
Hijab kan je thuis afzetten.Je baard kan je moeilijk aflaten scheren en dat de volgende ochtend weer is aangegroeid.
Dat vind ik dan.
Maar voor sommige meisjes is het best moeilijk mischien kunnen ze niemand in de omgeving die een hijab dragen.

19-12-2003, 16:19

Citaat:
Origineel gepost door noui
Jah,ik denk ook dat het makkelijker is om hijab te dragen dan om een baard te laten groeien.
Hijab kan je thuis afzetten.Je baard kan je moeilijk aflaten scheren en dat de volgende ochtend weer is aangegroeid.
Dat vind ik dan.
Maar voor sommige meisjes is het best moeilijk mischien kunnen ze niemand in de omgeving die een hijab dragen.
salam aleikom

ja, je hebt wel gelijk, mannen die een baard hebben zien ze ook gelijk als "gatar". van hij zal zeker extreem zijn en zijn vrouw onderdrukken. niet alleen nederlanders denken erzo over, ook moslims zelf, sommigen vinden aligwan muslimien te overdreven: ??!
zij zullen het ook moeilijk hebben.
eerlijk gezegd heb ik het zo ook nooit bekeken, dat komt ook omdat er weinig mannen zijn die een baard hebben....

19-12-2003, 16:24

Citaat:
Origineel gepost door Nadiaavecclasse
selem 3liekoem

een vraagje voor de broeders en zusters....

hoe leg je iemand uit waarom een vrouw wel een hoofddoek moet dragen en een man niet? ik heb al verteld dat het vrouwen beschermt zodat ze niet lastig gevallen worden en dat vrouwen lichaamelijk zwakker zijn als mannen en het daarom een bescherming is zodat je door middel van een hoofddoek en wijde kleren geen aandacht trekt....... maar waarom moeten mannen dat niet.... hoe kun je dat uitleggen?????

Allah reda 3liekoem

m3a selema
salam,

ik denk ook omdat mannen andere gevoelens hebben jegens vrouwen dan vrouwen jegens mannen.
en regels zijn er niet voor niets, men moet ook weten dat de kennis van Allah groter is dan die van ons.
Hij weet wat wij niet weten.

alhamdoelilah dat Allah swt ons een hijab heeft verplicht, want ik kan niet meer zonder de hijab, alhamdoelilahi rabbil halamien!

wa aleikom salam

22-12-2003, 00:25
Een vrouw heeft andere schoonheden dan de man.

Zelfs niet-moslims maken onderscheid in sexualiteit. Een vrouw kan niet in haar blote borsten op straat lopen. Terwijl man wel met ontbloot lichaam de straat op mag gaan. In het eerste geval verstoort de vrouw zelfs de openbare orde.

Zo onderscheid de Islam de schoonheden/intieme delen tussen man en vrouw. Lichamelijk zijn man en vrouw nu eenmaal verschillend. Hijaab is nooit als onderdrukking bedoelt maar als bescherming.

22-12-2003, 16:21

Citaat:
Origineel gepost door Al_Quran_Hakeem
Selam3alikoem a muslimien fi dunya u agira3

Kijk normaal laat ik me baard groeien en scheer het binnen 3dagen weg stragfirillah maar nu al7amdouhillah heb het al meer dan een week bijna 2weken en het is al7amdouhillah groot geworden en laat het zo

Kijk sommigen jongens,mannen zeggen ik ben een soeni omdat ik een baard heb maar kijk maar sommigen laten hun baard staan en scheren hun snor mag dat?

nee de profeetzei: laat de baard staan en knip de snor bij dus knippen en scheren mag helemaal niet ik zie mannen,jongens die hun baard rechtscheren om mooi eruit zien dat mag niet je mag niks scheren alleen je snor bijknippen

maar ghair incha allah stap voor stap alles op ze tijdd incha allah

ik heb me baard al7amdouhillah ne niet geschoren alleen mijn snor bijgeknipt al7amdouhillah dnakzij wie?

wie geeft me hulp?

allahal7amdouhillah

en nog veel zusters en broeders in de islam incha allah

amieeeeeeeeeen ya rabie fi 7aalamien
Salaam alaikoem

Ik weet niet zozeker of het haraam is om je snor te scheren hoor?!!!

Kijk eens naar deze fatwa:

http://www.fatwa-online.com/fataawa/miscellaneous/beard/0010104_3.htm

03-01-2004, 19:10

Citaat:
Origineel gepost door Al_Quran_Hakeem
selaam3alikoem muslimien fi dunya u agira3

maar kijk een man is niet verplicht om een hoofdeksel te dragen

en achie25

kijk een vrouw moet een hijaab he staat in de koran

een man moet de soena volgen dus moet een baard laten

ik heb zelf een baard en dnek je dat het gemakkelijk is ik denk dat de baard moeilijker is dan een hijaab dragen

want je ziet niet zoveel jongeren met een baard en wel meisjes en vrouwen

een baard jeukt soms en een hijaab niet

mensen zijn het gewend met de hijaab de kafirs enz enz en als iemand een moslimman of een moslimjongen ziet met een baard denken ze gelijk terrorist enz enz

kijk allah heeft ons niet nodig allah heeft de wetten dgemaakt omdat hij weet wat het beste voor ons is dus niet waarom dit en waarom dat bevalt het iemand niet om steeds zo´n topic te openen is diegene bezig met een zonde want diegene negeert een wet van allaah

selam3alikoem
selem3liekoem wr wb

shoukran voor jullie reacties moge Allah tevreden over jullie zijn

kijk allah heeft ons niet nodig allah heeft de wetten dgemaakt omdat hij weet wat het beste voor ons is dus niet waarom dit en waarom dat bevalt het iemand niet om steeds zo´n topic te openen is diegene bezig met een zonde want diegene negeert een wet van allaah

alleen dit stukje snapte ik niet helemaal.... het is logisch dat we de wetten van Allah swt te moeten opvolgen voor ons eigen best wil dat ben ik met je eens... maar uit je stukje concludeerde ik dat je wilde zeggen dat het openen van zo'n toppic haram is ?? astagfir Allah!!! ik hoop dat ik je verkeerd begrepen heb? en dat we niet waarom moeten vragen? dat klopt volgens mij ook niet helemaal.... je volgt niet blindelings wetten op.. je wilt weten wat het doel ervan is, Allah swt vraagt niet zomaar aan ons iets te doen zo zijn er genoeg redenen om een hijjab of een baard te dragen... ik denk dat het goed is om te vragen waarom.... zeker als je het een ongelovige moet uitleggen die geintereseerd is... mohim thanx anyway

selem 3liekoem wr wb

ma selema

03-01-2004, 19:57

Citaat:
Origineel gepost door MüeZli
Een vrouw heeft andere schoonheden dan de man.

Zelfs niet-moslims maken onderscheid in sexualiteit. Een vrouw kan niet in haar blote borsten op straat lopen. Terwijl man wel met ontbloot lichaam de straat op mag gaan. In het eerste geval verstoort de vrouw zelfs de openbare orde.

Zo onderscheid de Islam de schoonheden/intieme delen tussen man en vrouw. Lichamelijk zijn man en vrouw nu eenmaal verschillend. Hijaab is nooit als onderdrukking bedoelt maar als bescherming.
hmm, dit is het beste antwoord wanneer een niet-moslim hierover wat vraagt. Maar je kunt de antwoord van een niet-moslim wel verwachten "dat is iets anders"

04-01-2004, 13:32



Citaat:
Origineel gepost door Ismael21
Salaam alaikoem

Ik weet niet zozeker of het haraam is om je snor te scheren hoor?!!!

Kijk eens naar deze fatwa:

http://www.fatwa-online.com/fataawa/miscellaneous/beard/0010104_3.htm
wat een onzin. natuurlijk moet de snor neti weggeschoren worden en mag ie alleen bijgeknipt worden. deze fatwa is pure onzin. het eerste deel van de hadith hoeft neti ,maar het tweede deeel wel. hoe komen ze daar nu weer op. pas aub voortaan op met het plaatsten van zulke reacties, direct zorg je er nog voor da tmensen verkeerde dingen gaan doen.


ma3a selema

04-01-2004, 18:45
Ik ben het er niet mee eens dat een baard makkelijker is dan een hidjab.
Misschien jeukt een baard en kan je m niet afscheren zoals je je hidjab af doet maar..
Wij vrouwen moeten heel erg op kleding letten, wij kunnen niet alles dragen.
Jullie mannen hebben vrijheid in het dragen van kleding.
Jullie kunnen alles aan trekken en gewoon leuk met de mode mee etc.

en een hidjab jeukt ook soms hoor en is ook warm in de zomer etc.

04-01-2004, 19:41

Citaat:
Origineel gepost door ChaChie
Ik ben het er niet mee eens dat een baard makkelijker is dan een hidjab.
Misschien jeukt een baard en kan je m niet afscheren zoals je je hidjab af doet maar..
Wij vrouwen moeten heel erg op kleding letten, wij kunnen niet alles dragen.
Jullie mannen hebben vrijheid in het dragen van kleding.
Jullie kunnen alles aan trekken en gewoon leuk met de mode mee etc.

en een hidjab jeukt ook soms hoor en is ook warm in de zomer etc.
onzin. een man moet ook letten op wat hij draagt. en het is hier geen wedstrijdje "wie heeft het moeilijker"

ma3a selema

Pagina's : [1] 2