Bekijk volle/desktop versie : Zomercursus Arabisch in Marokko?..



13-04-2008, 21:48
Salaam mo3aleikom allemaal,

Ik wil dit jaar inschallah een zomercursus Marokkaans Arabisch gaan volgen in Marokko... Maar nou was ik benieuwd naar mensen die dit ook hebben gedaan en wat de ervaringen van deze mensen zijn.

Ik wil bijvoorbeeld weten of ik er wat aan heb aangezien mijn arabisch op niveau 0 zit , daarnaast wil ik weten wat de manier van lesgeven is etc etc. alle info is welkom!...De cursus wordt trouwens aangeboden door Het NIMAR... Ik zou het heel erg op prijs stellen indien jullie mij kunnen helpen....

Alle reacties zijn welkom!...alvast bedankt..

13-04-2008, 22:06


Je zult er zeker wat aan hebben! Het is niet erg als je niveau 0 is, er wordt Darija op elk niveau aangeboden. Het NIMAR is een fantastisch instituut, heel serieus en professioneel. Je krijgt les van NL sprekende mensen, dus je hoeft niet bang te zijn dat je iets niet begrijpt!

13-04-2008, 23:01
Ik heb het NIMAR meteen gegoogled, erg interessant! Ben al een tijdje op zoek naar een dergelijke organisatie.

Voor de topicstarter, als ik jou was zal ik het zeker doen. Ik heb even rond gekeken op de site. Hieronder een link (misschien heb je het al gelezen) waar twee studenten hun ervaringen delen.

http://www.ru.nl/nimar/nederlandstalige/verslagen_van/zomercursus/

Het feit dat je bij een gastgezin zit is denk ik nog het effectiefst, daar zal je al heel ver mee komen. Op die manier ben je verplicht je arabisch in praktijk te brengen. Weetje wat het belangrijkst is, dat je na het volgen van de cursus je arabisch gaat gebruiken. Dat is de enige manier waarop het echt zal blijven hangen. Oefening baart kunst!