Bekijk volle/desktop versie : Stel, de man zegt:

Pagina's : [1] 2

11-09-2002, 13:49
Sallaam Alikoem Warhamtoe Allah,

Ya Agawatie Fie Dinn,

Ik heb een vraag aan de vrouw:
Stel dat je man zegt: lieve vrouw van me, ik wil dat je niet meer gaat werken, je krijgt alles van me, alles wat je hart begeert.
Wat is je reactie/antwoord hierop.

Tevens een vraag aan de man:
Zijn hier mannen onder ons die zo denken? En waarom?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's!

Ma'sallaammmmmmaaaaa
Malika

11-09-2002, 14:03

Wa aleikum asalam waragmatoellahi taála wabarakatoe

Ik denk dat het eerder zo zal gaan;

Oem Ihsaan zegt: "Lieve man, ga jij werken; ik blijf wel thuis om voor onze kinderen (elftal) te zorgen!
Abu Ihsaan: "Lieve vrouw, ik ga meteen aan de slag!

Hahaha ja toch? Ik ga niet zeggen dat ik meteen na mijn bruiloft zou stoppen met studeren/werken, maar wanneer er Ihsaantjes zouden komen, dan Insjallah Ta'ala aankondiging noch twijfel!

Asalaam aleikum waragmatoellah

12-09-2002, 13:31

Citaat:
Origineel gepost door OemIhsaan
Wa aleikum asalam waragmatoellahi taála wabarakatoe

Ik denk dat het eerder zo zal gaan;

Oem Ihsaan zegt: "Lieve man, ga jij werken; ik blijf wel thuis om voor onze kinderen (elftal) te zorgen!
Abu Ihsaan: "Lieve vrouw, ik ga meteen aan de slag!

Hahaha ja toch? Ik ga niet zeggen dat ik meteen na mijn bruiloft zou stoppen met studeren/werken, maar wanneer er Ihsaantjes zouden komen, dan Insjallah Ta'ala aankondiging noch twijfel!

Asalaam aleikum waragmatoellah
Sallaam ya oegtie,

Oke dat vindt ik een logische verklaring.
Maar stel je hebt geen kinderen, en de man wil dat je gewoon niet gaat werken, en je krijgt alles wat je hart begeert.
Wat is dan jouw reacties daarop?

Malika

12-09-2002, 13:56
ik zou er dan denk ik wel over nadenken om te stoppen. als hij genoeg verdient en we komen niks tekort, zou ik het misschien wel doen. maar aan de andere kant, wat moet ik nou de hele dag thuis. ik wil in ieder geval totdat er kinderen komen wel blijven werken.

12-09-2002, 14:02

waarom niet.... ik blijf dan lekker thuis en mijn kinderen op zien groeien.....

laila

12-09-2002, 14:15
hhhmmmm moeilijk, eerst wil ik weten waarom hij datvraagt! Een man vraagt nooit wat aan zijn vrouw zonder reden. Maar als het goeie argumenten zijn, waar ik ook iets aan heb, zal ik het wel doen, maar mits hij genoeg verdient waarvan we niets te kort komen!.

Maar miss, er zijngenoeg dingen te doen, als je thuis blijft en niet werkt, ook als je nog geen kinderen hebt!

12-09-2002, 14:32
Ik zou de reden willen weten waarom hij dat vraagt.....daarna kan ik beslissen of ik thuis ga blijven of niet.......

12-09-2002, 14:35
Ik trouw n man die dat niet van me vraagt, en die zal begrijpen dat ik niet werk voor geld, maar om iets te bieden in dit geval voor de Islm ummah, zonder dat ik het huwelijk natuurlijk tekort doe.

Werken wil nog niet zeggen nine to five, in n fabriek.

T kan net zo goed vrijwilligers werk zijn of andersoortige nuttige werk..

12-09-2002, 14:42
Sallaam Alikoem Warhamtoe Allah,

Dus we zijn het er over eens, op het moment dat de vrouw kinderen heeft, en haar man verdient genoeg geld, kortom ze komen niets te kort. Dan blijft de vrouw thuis.
Kinderen opvoeden en huishouden etc.

Maar net wat Fard heeft gezegd, de studie's die je gevolgd hebt, tijd, energie en geld heeft het je gekost.
Wat ga je daarmee doen?? en je sociale leven.....??
En wat ga je thuis de hele dag doen??

Vooral de meiden die in Nederland zijn, hebben gestudeerd en werken, hebben zich zelf ontplooid.

Persoonlijk vindt ik het moeilijk.

En mijn vraag aan de mannen, waarom zou een man dat willen?
Al is het natuurlijk ieder voor zich.

Gegroet,
Malika

12-09-2002, 17:10
Assalamoe alaikoem wara7matalllah wabarakatoeh,
Ik persoonlijk zou niet willen werken met alle respect voor de zusters die wel willen werken moge allah swt jullie helpen

“...En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken (over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zoals Allah ook waakt.” (Edele Qor-aan; 4:34)

“En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling.” (Edele Qor-aan; 33:36)

Tien adviezen aan de moslimvrouw...

1. Maak een smeekbede om jouw huwelijk succesvol te maken. Alle goede zaken komen van Allah de Verhevene. Vergeet Allah de Verhevene niet te vragen om een succesvolle huwelijk te hebben die in deze wereld begint en verder zal gaan met de wil van Allah in de Paradijs.

2. Luister en gehoorzaam! Je man gehoorzaam zijn is Fard (verplicht)! Jouw man is het hoofd van jullie gezin. Geef hem dat recht en dat respect…

3.Tracht altijd je man tevreden te stellen, hij is jouw sleutel naar het paradijs. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd dat wanneer een vrouw overlijdt en haar man tevreden over haar is, zij het Paradijs zal betreden. Dus… stel hem tevreden.

4. Een woordentwist is net een brand in huis. Blus het door simpel je excuses aan te bieden ook al was het jouw fout niet. Als je terugvecht dan zorg je ervoor dat je hout bij het vuur gooit. Kijk hoe aangenaam een discussie eindigt wanneer je vriendelijk zegt dat het je spijt en dat je weer vrienden wilt zijn.

5. Dank je echtgenoot constant voor de goede leuke dingen die hij doet. En dank hem nogmaals. Dit is belangrijk want de tegenovergestelde van dit is de karaktereigenschap van de vrouw in de hel.

6. Speel en maak grappen met jouw man. De geheim van de man is dat zij zoeken naar vrouwen die luchthartig zijn en die gevoel voor humor hebben. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) gaf aan Jabir het advies om te trouwen met iemand die hem kon laten lachen en die hij kon laten lachen…

7. Draag jouw sieraden en kleed je mooi aan thuis.

8. Onderzoek de eigenschappen van de Hoor Al-Ayn en probeer hen na te bootsen. De Qor’aan en de Soenna beschrijft de vrouw in het Paradijs met de zekere eigenschappen. Zoals de zijde die ze dragen, gebruik kohl voor je ogen om je ogen groter doen te lijken en zing voor je echtgenoot.

9. Als je man thuiskomt, ontvang hem met een wonderbaarlijke begroeting. Stel je voor: je man komt thuis, jullie huis is schoon, een prachtige goede mooie geklede vrouw, het avondeten staat klaar, de kinderen zien er goed verzorgd uit, een schone slaapkamer - wat zou dit doen voor zijn liefde voor jou? En stel je voor wat het tegenovergestelde met hem zou doen.

10.Gebruik de goede eigenschappen die jij hebt om op een toegestane manier de hart van jouw echtgenoot te overwinnen. Alle vrouwen hebben een sieraad waar Allah hen mee gezegend heeft. Gebruik de schoonheid die Allah jouw geschonken heeft om de hart van je echtgenoot te overwinnen.

Ter afsluiting: vergeet nooit om een smeekbede aan Allah de Verhevene te vragen om jouw huwelijk succesvol te maken.

wasalam alaikoem
Oem BenJamin

12-09-2002, 19:10
salaam,
Ik wil graag dat mijn niet (buitenshuis ) werkt. Hebben jullie wel eens gedacht aan tele werken. Dat zou ik mijn vrouw juist aanmoedigenanders verveelt ze zich thuis en daar kunnen nare dingen van komen. Maar mijn kinderen moeten door hun moeder worden opgevoedt en door NIEMAND anders
''Wie zijn vertrouwen in allah stelt zal een uitweg krijgen die hij niet had voorzien''

12-09-2002, 19:14
Salaam ou ailakoem,

In eerste instantie als men getrouwd is kan men allebei full time gaan werken. Worden er kinderen geboren kan een vrouw nog de keuze maken om part time te gaan werken. Ik zal het nooit kunnen om echt full time huisvrouwtje te zijn. Geen sociale contacten etc, zie hierboven genoemde argumenten van anderen.
Maar ieder zijn eigen keus.

Romeysa

13-09-2002, 11:41

wa yemma, ik hoop dat mijn man zoiets zou zeggen, ik zou geen minuut aarzelen en meteen stoppen. Maar hij moet natuurlijk wel zijn belofte nakomen, dat van je krijgt alles wat je hartje begeert etc.

ik moet niks tekort komen, dan doe ik het zo.

13-09-2002, 12:04
Assaalamoe alaikoem wara7matalah wabarakatoeh.
Nog een aantal punten:
Is het niet zo dat als vrouwen gaan werken de hele dag niets anders zeggen dan ik heb geen zin om te werken, "ik ben moe ik heb geen zin meer om te werken..??"
vrouwen die constant andere vrouwen negatief uitdagen??
die vrouwen die naar hun werk gaan om andere mannen te leren kennen naast hun eigen man?

Is het niet zo dat vrouwen die thuis zitten de hele dag kennis op kunnnen doen?

Er zijn vrouwen die toch alleen maar aangenomen worden om telefoniste en receptioniste te worden.

de vrouw die binnen bedrijven worden gezien als lustobject
de vrouw die geen stress aankan

De vrouw die door de niet gelovigen verheerlijkt wordt om te werken, maar toch altijd minder verdient dan de man van dezelfde leeftijd en hetzelfde werk.

En de vrouw die zwanger wordt?? ze word gezien als een hinder, de werkgever probeert op dat moment allerlei mogelijkheden te bedenken om haar weg te werken.

Dit zijn slechts een aantal punten ya zusters werk aan je Imaan en taqwa doe kennis op.
Zusters ga bij jezelf na waarom zou je willen werken?
Een reden zoals "anders zit ik de hele dag thuis" das geen reden.
Wasalam alaikoem
OemBenjamin

13-09-2002, 12:42
Sallaam Alikoem Warahamtoe Allah,

Oke, er zijn diverse meningen die bekeken zijn uit het oogpunt van dit leven.
Laten we van uit de Islamitische visie spreken.

Wat zegt de Islam hierover?

Pagina's : [1] 2