Bekijk volle/desktop versie : Het witte laken(tje)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

11-09-2002, 12:42
Salaam allemaal,

Ik ben dit jaar naar marokko geweest en heb zoals velen, bruiloften meegemaakt. Mijn neef is getrouwd met een meisje van daar. Leuk bruiloft enzo, maar toen ze eenmaal thuis was bij hun, zat ze niet eens een half uur met de vrouwen of ze werd mee gesleurd naar de kamer, voor je weet wel! Mijn neef zei al dat wordt vuurwerk knallen! Maar stond er niet bij stil dat het ook letterlijk ook zou worden gedaan. Op het moment dat mijn vader mij en mijn moeder riep om naar huis te gaan, hoorde ik het vreugdeskreet. Dacht zo, nu al! Alle vrouwen stormden de kamer van de bruid binnen om haar te bekijken maar ook om het kleedje te zien. Ik ging ook even naar binnen en schrok, letterlijk. Het meisje zat er uitgeput bij en op de grond een groot stuk laken bevlekt met bloed. Ik ging gelijk de kamer uit, mijn zusje achter mij zei tegen haar dat er niks te zien was en duwde haar gelijk de kamer uit. Mannen gingen als de bliksem naar de stah om vuurwerk te knallen! Men zegt dat marokko ontwikkeld is, maar op gebied van de islam, dacht het niet. Iedereen heeft het kleed gezien, zowel klein als groot. Ik begrijp het echt niet.
Dit komt zelfs ook in NL voor. Zijn de mensen wat dit betreft ontwetend of vinden zij het culturele traditie belangrijker???

11-09-2002, 12:58


Dit is zwaaaaaar haram. Moge Allah het ze vergeven.

11-09-2002, 13:11
salaam oe alaikom wr wb

alhamdoelilah heb ik dit nog nooit meegemaakt.. lijkt me vreselijk en dan vooral voor de bruid hoe zal zich wel niet voelen...
Allah jehdiehoem.

salaam oe alaikom wr wb

11-09-2002, 13:29
die meisjes van daar zijn net zo onwetend, dus wat betrfet.....
zij zijn juist trots dat ze dat doek met bloed aan jan en alleman kunnen showen.

ikzelf moet er niet aan denken. Lah yahfad.

zo zijn er meerdere dingen die in de cultuur "normaal"zijn terwijl in de islam haram.

12-09-2002, 14:10


Ik kon het zelf ook niet begrijpen, vooral omdat mijn tante en oom hier al jaren lang wonen en hun eige dochter een hele nare ervaring heeft gehouden aan haar huwelijksnacht en het ergste vind ik toch, omdat zij za3ma haj en hajja zijn!

wasalaam

12-09-2002, 14:38
Ben ik al, maar het blijft je toch bij, je weet hoe mensen in marokko dan op dat gebied gewoon ouderwetse mensen zijn, die, zoals Fard het noemde, de cultuur toch boven de islam wordt geplaatst.

12-09-2002, 14:55
s.3.

LA ILAHA ILA LAH.

dit is werkelijk VERSCHRIKKELIJK BARBAARS EN ACHTERLIJK VAN DIE MENSEN!!!!
(sorry voor het taalgebruik, maar ja, hoe zou je het anders kunnen noemen?)

tja, zo zie je maar, er lopen nog genoeg mensen rond (vooral in marokko) die bijna niets van de ISLAM en de SUNNA weten.

en dan maar denken dat ze de eer van het meisje hoger hebben geplaatst!!! terwijl ze haar eigenlijk hebben verlaagd. je laat dat toch niet zien aan iedereen die maar voorbij loopt zien??!!!! van de man laten ze toch ook niet zien wat er uit zijn lichaam is gekomen?!!!! waarom dan wel van de vrouw?!!!!!!
(sorry, maar, geen schaamte in de godsdienst)

en nog iets, ik vind dat NIEMAND (dus ook niet vader/moeder of directe familie) zich moet bemoeien met wat er tussen de vrouw en haar man achter de slaapkamerdeuren gebeurt. alleen ALLAH weet wat er tussen de vrouw en haar man gebeurt!!!!!

trouwens, jawairia, heb je er zelf wat van gezegd???

w.s.3

12-09-2002, 17:03
Asaalamoe alaikoem wara7matallah

Asta3firoellah
Soebhana allah!
Moge allah swt ons allen leiden!!
wasalaam alaikoem

13-09-2002, 17:37

Citaat:
Origineel gepost door butterfly1983
is zoooooooooo denigrerend voor de vrouw. Als ik dit had meegemaakt zou ik mij zooooo goedkoop voelen. Tfoe hela ness! Ik wist niet dat dit nog gebeurde in Marokko????
ey we gaan niet vloeken en spugen hey
wasalam
speedy mouse

13-09-2002, 17:45

Citaat:
Origineel gepost door butterfly1983
hahahahaaa.....mijn excuses voor mijn taalgebruik! Het zal niet meer gebeuren.
LOL dank u voor u begrip
moge allah swt u belonen
see ya
wasalam alaikoem
SPeedy Muis

11-05-2008, 02:52

Citaat door Najib26:
Dit is zwaaaaaar haram. Moge Allah het ze vergeven.


Waar ben je verdwenen Najib???

11-05-2008, 09:21
!! Op je meest kwetsbare dag, zo ruw behandeld en dan ook nog te kijk gezet. Meskina, echt een nachtmerrie...

11-05-2008, 18:32



Citaat door Jawairia:
Salaam allemaal,

Ik ben dit jaar naar marokko geweest en heb zoals velen, bruiloften meegemaakt. Mijn neef is getrouwd met een meisje van daar. Leuk bruiloft enzo, maar toen ze eenmaal thuis was bij hun, zat ze niet eens een half uur met de vrouwen of ze werd mee gesleurd naar de kamer, voor je weet wel! Mijn neef zei al dat wordt vuurwerk knallen! Maar stond er niet bij stil dat het ook letterlijk ook zou worden gedaan. Op het moment dat mijn vader mij en mijn moeder riep om naar huis te gaan, hoorde ik het vreugdeskreet. Dacht zo, nu al! Alle vrouwen stormden de kamer van de bruid binnen om haar te bekijken maar ook om het kleedje te zien. Ik ging ook even naar binnen en schrok, letterlijk. Het meisje zat er uitgeput bij en op de grond een groot stuk laken bevlekt met bloed. Ik ging gelijk de kamer uit, mijn zusje achter mij zei tegen haar dat er niks te zien was en duwde haar gelijk de kamer uit. Mannen gingen als de bliksem naar de stah om vuurwerk te knallen! Men zegt dat marokko ontwikkeld is, maar op gebied van de islam, dacht het niet. Iedereen heeft het kleed gezien, zowel klein als groot. Ik begrijp het echt niet.
Dit komt zelfs ook in NL voor. Zijn de mensen wat dit betreft ontwetend of vinden zij het culturele traditie belangrijker???






O myn god, wat erg!! wie doet nou zoiets stomss..

11-05-2008, 19:56
la hawla wala quwatta illa billah, wat afschuwelijk zeg, maar ts jouw neef komt dus uit nederland en hij liet het dus gewoon toe??????????

11-05-2008, 20:57
soebhanaallah
wa la hawla wa qoewata ila bi laah

de nacht die je bewaaard het voor die gene
die enige die dat ziou moeten zien als een diamant en het zou aanraken als een kwetsbaar ei

Ik heb hier geen woorden voor

Moge Allah swt haar de sabr geven om vol te houden met die holbewoner !

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10