Bekijk volle/desktop versie : Meer mensen weggetreiterd door discriminatie



12-04-2008, 00:08
AMSTERDAM - Antidiscriminatiebureau Artikel 1 kent veertien gevallen van individuen en gezinnen die vorig jaar noodgedwongen verhuisden na discriminerende pesterijen.

Dat meldde een woordvoerster van het bureau gisteren. Het gaat om een grove schatting, aldus de zegsvrouwe. Specifieke gevallen kon ze niet noemen.

Ook wijst ze erop dat niet alleen vluchtelingen uit hun huis worden weggepest, zoals in Waspik gebeurde. „Ook homo's of andere allochtonen krijgen hiermee te maken."

Het werkelijke aantal ernstige incidenten ligt wellicht hoger dan bekend, aldus Artikel 1. „Veel mensen weten de weg naar het antidiscriminatiebureau nog niet te vinden, ook omdat er nog geen landelijk dekkend netwerk bestaat. Bovendien doe veel mensen geen melding omdat ze zich schamen."

http://www.refdag.nl

GELUKKIG ZIJN NEDERLANDERS NOOIT RASCISTISCH...

12-04-2008, 00:12



Citaat door melkisgoed:
AMSTERDAM - Antidiscriminatiebureau Artikel 1 kent veertien gevallen van individuen en gezinnen die vorig jaar noodgedwongen verhuisden na discriminerende pesterijen.

Dat meldde een woordvoerster van het bureau gisteren. Het gaat om een grove schatting, aldus de zegsvrouwe. Specifieke gevallen kon ze niet noemen.

Ook wijst ze erop dat niet alleen vluchtelingen uit hun huis worden weggepest, zoals in Waspik gebeurde. „Ook homo's of andere allochtonen krijgen hiermee te maken."

Het werkelijke aantal ernstige incidenten ligt wellicht hoger dan bekend, aldus Artikel 1. „Veel mensen weten de weg naar het antidiscriminatiebureau nog niet te vinden, ook omdat er nog geen landelijk dekkend netwerk bestaat. Bovendien doe veel mensen geen melding omdat ze zich schamen."

http://www.refdag.nl

GELUKKIG ZIJN NEDERLANDERS NOOIT RASCISTISCH...


Nee gelukkig niet, huil maar weer knul.

12-04-2008, 00:16

Citaat door samraZ:
Vreemde zin..
Zijn alle homo's allochtoon


Voor die gereformeerden wel waar die bron vandaan komt, die gristenfundi's blijven altijd denken dat de wereld om hen draait...

12-04-2008, 00:30
Wat mij altijd stoort is dat discriminatie blijkbaar altijd van de 'blanke' kant schijnt te komen.

Dit op zich houdt al een waarde-oordeel in. Blanken zijn blijkbaar zo superieur dat zij niet gediscrimineerd KUNNEN worden, maar alleen kunnen discrimineren.

Als we dat nou eens laten vallen zal de situatie veel overzichterlijker worden en zal blijken dat discriminatie onder alle bevolkingsgroepen in meer of mindere mate voor komt. Jammer genoeg.

12-04-2008, 00:32



Citaat door Focus1:
Wat mij altijd stoort is dat discriminatie blijkbaar altijd van de 'blanke' kant schijnt te komen.

Dit op zich houdt al een waarde-oordeel in. Blanken zijn blijkbaar zo superieur dat zij niet gediscrimineerd KUNNEN worden, maar alleen kunnen discrimineren.

Als we dat nou eens laten vallen zal de situatie veel overzichterlijker worden en zal blijken dat discriminatie onder alle bevolkingsgroepen in meer of mindere mate voor komt. Jammer genoeg.


Juist, jammer genoeg.

12-04-2008, 00:32

Citaat door Focus1:
Wat mij altijd stoort is dat discriminatie blijkbaar altijd van de 'blanke' kant schijnt te komen.

Dit op zich houdt al een waarde-oordeel in. Blanken zijn blijkbaar zo superieur dat zij niet gediscrimineerd KUNNEN worden, maar alleen kunnen discrimineren.

Als we dat nou eens laten vallen zal de situatie veel overzichterlijker worden en zal blijken dat discriminatie onder alle bevolkingsgroepen in meer of mindere mate voor komt. Jammer genoeg.


Op zich wel, discriminatie komt tegenwoordig in alle lagen voor.
Over het algemeen wordt gedacht dat discriminatie gaat om een blanke dat een zwarte discrimineert.

Tijden veranderen, mensen veranderen.

12-04-2008, 00:41

Citaat door melkisgoed:
Op zich wel, discriminatie komt tegenwoordig in alle lagen voor.
Over het algemeen wordt gedacht dat discriminatie gaat om een blanke dat een zwarte discrimineert.

Tijden veranderen, mensen veranderen.



Het heeft niets te maken met tijden die veranderen.. Volgens mij is discriminatie is dat al eeuwen bestaat in alle lagen van de samenleving

Alleen noemt men het soms anders...

Wilders bijvoorbeeld noemt het vrijheid van meningsuiting

12-04-2008, 00:50

Citaat door melkisgoed:
Op zich wel, discriminatie komt tegenwoordig in alle lagen voor.
Over het algemeen wordt gedacht dat discriminatie gaat om een blanke dat een zwarte discrimineert.

Tijden veranderen, mensen veranderen.


Dat is precies wat ik duidelijk probeer te maken.Nou, vergeet het maar. Blanken zijn niets meer of minder dan een ander. Ook zij kunnen gediscrimineerd worden.

Maar in dit land gaat men er automatisch van uit dat alleen niet-blanken gediscrimineerd kunnen worden.

En dat vind ik nou het toppunt van discriminatie en hoogmoedigheid.

Al die rapporten gaan in principe uit van de superioriteit van het blanke ras dat NIET gediscrimineerd KAN worden.


En dat stoort me.

12-04-2008, 00:53

Citaat door samraZ:
Het heeft niets te maken met tijden die veranderen.. Volgens mij is discriminatie is dat al eeuwen bestaat in alle lagen van de samenleving

Alleen noemt men het soms anders...

Wilders bijvoorbeeld noemt het vrijheid van meningsuiting


Discriminatie bestaat overal ter wereld. Kijk naar de Hutsies en de Tutsies (hoop dat ik het goed schrijf) of welke bevolkingsgroep of stam ook ter wereld.

Het is helaas mensen eigen.

Alleen het blanke deel van de wereldbevolking is ervan overtuigd dat zij nooit gediscrimineerd kunnen worden.

Dus iedereen die zich gediscrimineerd voelt, erkent eigenlijk deze visie.

12-04-2008, 08:34

Citaat door melkisgoed:
AMSTERDAM - Antidiscriminatiebureau Artikel 1 kent veertien gevallen van individuen en gezinnen die vorig jaar noodgedwongen verhuisden na discriminerende pesterijen.

Dat meldde een woordvoerster van het bureau gisteren. Het gaat om een grove schatting, aldus de zegsvrouwe. Specifieke gevallen kon ze niet noemen.

Ook wijst ze erop dat niet alleen vluchtelingen uit hun huis worden weggepest, zoals in Waspik gebeurde. „Ook homo's of andere allochtonen krijgen hiermee te maken."

Het werkelijke aantal ernstige incidenten ligt wellicht hoger dan bekend, aldus Artikel 1. „Veel mensen weten de weg naar het antidiscriminatiebureau nog niet te vinden, ook omdat er nog geen landelijk dekkend netwerk bestaat. Bovendien doe veel mensen geen melding omdat ze zich schamen."

http://www.refdag.nl

GELUKKIG ZIJN NEDERLANDERS NOOIT RASCISTISCH...


De diamantbuurt zit er ook bij!