Bekijk volle/desktop versie : Ik wil mijn werkgever niet op mijn cv vermelden



11-04-2008, 23:01
Salam

Ik wil op mijn cv niet zetten waar ik nu werk, kan ik daardoor niet in de problemen komen?

11-04-2008, 23:04


Ik heb ook werkgevers niet vermeld, gewoon wat meer aansturen op je kwaliteiten en diploma's etc.

11-04-2008, 23:08
Zolang je maar geen baantjes verzint en erop zet is het niet erg als je wat dingen verzwijgt.

11-04-2008, 23:09
Kunnen ze der wel achterkomen? En is het erg?

11-04-2008, 23:29


Hoe gaan ze er achter komen? Jou googlen?

Je bent niet verplicht al je opleidingen of werkervaringen op je cv te vermelden.

12-04-2008, 00:43
ik had op mijn cv,mijn vriendin als referentie opgegeven!

ik had haar een apparte simkaart gegeven,als ie over ging nam ze de telefoon op(net of het een bedrijf was)

en nu heb ik een hele leuke baan,door dat me vriendin ze3ma zo goed over me praate net of ze me vorige werkgever was

12-04-2008, 00:55

Citaat door oegt_sara:
Kunnen ze der wel achterkomen? En is het erg?


Indien de werkgever beschikt over je sofinummer en suwinet inkijk heeft kunnen ze wel zien waar je gewerkt hebt..

Maar ja zou niet netjes van ze zijn als ze zomaar achter je rug een printje zouden maken..

12-04-2008, 01:12
Veel werkgevers checken wel jouw referenties, maar steken daar echt niet veel energie in. Dit is omdat in het verleden is gebleken dat referenties niet altijd betrouwbaar zijn. Je moet gewoon tijdens een sollicitatiegesprek goed overkomen zodat ze een goed beeld van jou hebben. Probeer bijvoorbeeld altijd de STAR methodiek, dan schets je een goed beeld over jezelf en de situaties waarin je je verkeerde.