Bekijk volle/desktop versie : Autofabrikant Kia wil Boussoufa in Belgie houden.



Pagina's : [1] 2

11-04-2008, 20:19
Afgelopen week raakte bekend dat Mbark Boussoufa zich in de kijker speelde bij verscheidene Europese clubs, waaronder het Engelse Newcastle. Nu stelt hij echter iedereen gerust door te zeggen nog eventjes bij Anderlecht te willen blijven.

"Hoewel velen er misschien anders over denken, ben ik wel degelijk gegroeid bij Anderlecht. Ik speel hier constant op een hoog niveau, en dat was in het verleden soms anders. Hoe langer ik hier zit, hoe beter ik me voel", aldus de ex-Gouden Schoen. Boussoufa verliet in de zomer van 2006 AA Gent voor het grote Anderlecht en geeft nu, na twee seizoenen, te kennen dat hij er nog enkele jaartjes wil blijven.

Er zijn inmiddels gesprekken tussen Anderlecht en de Nederlandse Marokkaan over een contractverlenging tot 2012. Opvallend feit is dat Boussoufa geen manager heeft en alle onderhandelingen zelf voert. "Ik heb enkele slechte ervaringen gehad met managers, en daarom regel ik alles liever zelf. Er zijn enkele mensen die mij advies geven, maar als ik het bureau van Herman Van Holsbeeck binnenstap, doe ik dit alleen."

Nog een opvallend feit is dat autofabrikant KIA te kennen heeft gegeven dat ze samen met twee andere bedrijven het verschil in loon wil betalen wat Boussoufa bij Newcastle kan verdienen. "Zulke dingen gebeuren in het buitenland al langer, en het is op termijn de enige manier om toppers in België te houden", aldus Benoît Morenne, directeur van KIA België. (AN)

http://www.voetbalkrant.com/index.php?comp=1&menu=Nieuws&pag=Lezen&nieuws=2079 84

Boussoufa zou dus de allereerste voetballer in Belgie zijn die door privéfirmas gaat gesponsord worden...ik vraag me dus af wie die 2 andere firmas zijn

Ik ben trots op die kerel, vooral omdat ie zijn best doet om zijn broeder Dirar naar Anderlecht te halen.

11-04-2008, 21:03


Autofabrikant wil loon van Boussoufa bijpassen

Autofabrikant KIA doet Anderlecht een opmerkelijk voorstel. Samen met twee andere bedrijven wil het het verschil in loon betalen met wat Boussoufa bij Newcastle kan verdienen. Reddingsboei voor Anderlecht? Of een promotiestunt? Van Holsbeeck houdt het bij het laatste.
KIA oogstte dit voetbalseizoen al publiciteit door het contract bij FC Brussels op te zeggen na de racistische uitspraken van voorzitter Vermeersch tegenover speler Zola Matumona. Nu aast de autofabrikant op een nog grotere reclamestunt. De sponsor van de Rode Duivels wil financieel bijspringen om Mbark Boussoufa bij Anderlecht houden. De 23-jarige Marokkaan is erg gegeerd door het Engelse Newcastle.

'Ik weet welk contract Newcastle hem aanbiedt. Het verschil met wat hij bij Anderlecht verdient, is niet onoverkoombaar', zegt Benoît Morenne, directeur-generaal van KIA België. Daarom wil KIA, met nog twee andere bedrijven, het loonsverschil bijpassen om Boussoufa in België te houden.

'We willen van Mbark Boussoufa, net als Kim Gevaert en Tia Hellebaut, een van onze ambassadeurs maken. In Duitsland en Engeland wordt dit al gedaan. Ik denk dat het op termijn de enige manier is om grote spelers in België te houden. Het idee is pas deze week ontstaan. Volgende week hoop ik erover te kunnen spreken met manager Van Holsbeeck van Anderlecht. Ik ga hem zeggen dat het niet onze bedoeling is om sponsor te worden van Anderlecht of om een transfer te blokkeren als Anderlecht een goede zaak kan doen. We zullen ook geen percentage eisen als Boussoufa verkocht wordt. Dit is gewoon een marketingactie. Er mag niet lang geaarzeld worden: Newcastle wil binnen tien dagen een antwoord van Boussoufa.'

Vanholsbeeck valt uit de lucht

Dat het gesprek met Van Holsbeeck nog moet plaatsvinden, blijkt als de manager van Anderlech gebeld wordt. 'Dat zij het verschil gaan bijpassen? Daar weet ik helemaal niks van', klinkt het. 'En het is ook niet aan de orde. Boussoufa heeft hier nog een contract en wij hebben nog geen bod van Newcastle ontvangen.'

Of het - puur hypothetisch - een optie is om extra fondsen te zoeken om de zware contracten langer bij paars-wit te houden? 'Het is alleszins niet de stijl van het huis', klinkt Van Holsbeeck weinig enthousiast.

Lens en Atletico Madrid

Boussoufa zelf sprak gisteren ook over de interesse van Newcastle. 'Ik ben geflatteerd door de interesse', aldus Boussoufa. 'Het is altijd leuk als clubs je bekijken.'

Het team van coach Kevin Keegan wil een smak geld op tafel leggen, maar Boussoufa ligt nog onder contract tot 2010 en praat over een verlenging tot 2012. Beide partijen zijn er nog niet uit over een transferclausule.

'Als we eruit komen, dan blijf ik nog één of twee jaar. Dat wil ik het liefst. Als we er niet uitkomen? Daar houd ik geen rekening mee. Het lukt wel', zegt Boussoufa.

'Ik zat twee jaar bij Chelsea (tot hij in 2004 naar Gent trok, red.) en weet dus wat het Engelse voetbal is. Vooral door Gianfranco Zola te bespieken leerde ik veel. Ik hou meer van het Spaanse voetbal maar ik ga zeker niet neen zeggen als er een mooie aanbieding komt uit Engeland. Als Newcastle me wil, moeten ze in elk geval eerst langs Anderlecht passeren. Dan hoor ik het wel.'

Overigens houden ook enkele Franse (onder andere Lens) en Spaanse (onder andere Atletico Madrid) clubs Boussoufa in het oog. (gdv, deg, ldh)

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=UT1QINBV

11-04-2008, 21:17
Die wordt dan nOg rijker, dan dat hij al is.

11-04-2008, 22:02
Boussoufa is vast een verstandige jongen, hij zal zich denk ik niet zo snel om laten kopen!

11-04-2008, 22:04



Citaat door Seliima:
Boussoufa is vast een verstandige jongen, hij zal zich denk ik niet zo snel om laten kopen!



hoezo omkopen ?

11-04-2008, 22:10

Citaat door brownie74:
hoezo omkopen ?


Met wat willen ze hem (be)houden? Met vlaamse frietjes?

11-04-2008, 22:15

Citaat door Seliima:
Met wat willen ze hem (be)houden? Met vlaamse frietjes?



wat heeft dit met omkopen maken ?
Het is eerder een soort sponsoring.

enneuh...ben je weleens naar Newcastle geweest ?

een saaie grijze industriestadje waar niet veel te beleven is...denk dat Mbark niet lang moet nadenken als ie hetzelfde kan verdienen

11-04-2008, 22:29

Citaat door brownie74:
wat heeft dit met omkopen maken ?
Het is eerder een soort sponsoring.

enneuh...ben je weleens naar Newcastle geweest ?

een saaie grijze industriestadje waar niet veel te beleven is...denk dat Mbark niet lang moet nadenken als ie hetzelfde kan verdienen


Pas op ´t moment dat er belangstelling voor hem is wil KIA opeens geld neerleggen, ik bedoel maar ik heb liever Newcastle naast topspelers en ´t niveau daar is hoger!

11-04-2008, 22:39

Citaat door Seliima:
Pas op ´t moment dat er belangstelling voor hem is wil KIA opeens geld neerleggen, ik bedoel maar ik heb liever Newcastle naast topspelers en ´t niveau daar is hoger!



deel jij je geld op straat uit soms ?

Newcastle is geen echte top in Engeland, bij Anderlecht kan ie prijzen winnen

11-04-2008, 22:42

Citaat door brownie74:
deel jij je geld op straat uit soms ?

Newcastle is geen echte top in Engeland, bij Anderlecht kan ie prijzen winnen



Ik laat weleens perongeluk 5 cent vallen maar voor de rest houd ik mijn geld in mijn eigen zak, dus nee.

Ohh nu vat ik ´t, jij bent een beetje een Hakimo-type. In dat geval, je hebt gelemaal gelijk België is beste voetballand!

11-04-2008, 22:42

Citaat door brownie74:
deel jij je geld op straat uit soms ?

Newcastle is geen echte top in Engeland, bij Anderlecht kan ie prijzen winnen
jah vreemd als je ziet wie er allemaal in de ploeg speelt, boussoufa zou zich daar wel meer in de kijker spelen als hij zijn niveau haalt

11-04-2008, 22:46

Citaat door MeneerG:
jah vreemd als je ziet wie er allemaal in de ploeg speelt, boussoufa zou zich daar wel meer in de kijker spelen als hij zijn niveau haalt


yep, maar ik denk dat je realistisch moet zijn en toegeven dat de Premier League niets voor Boussoufa is.
Hij zal de ballen gewoon over zijn hoofd zien vliegen.

11-04-2008, 22:47



Citaat door Seliima:
Ik laat weleens perongeluk 5 cent vallen maar voor de rest houd ik mijn geld in mijn eigen zak, dus nee.

Ohh nu vat ik ´t, jij bent een beetje een Hakimo-type. In dat geval, je hebt gelemaal gelijk België is beste voetballand!



Wat heeft Hakiminho met deze discussie te maken ? droom je van hem soms ?

11-04-2008, 22:49

Citaat door brownie74:
Wat heeft Hakiminho met deze discussie te maken ? droom je van hem soms ?


Ik vergelijk jouw voetbalmentaliteit met hem. Ik ben klaarwakker dus nee, ik droom niet.

11-04-2008, 22:52

Citaat door Seliima:
Ik vergelijk jouw voetbalmentaliteit met hem. Ik ben klaarwakker dus nee, ik droom niet.



voetbalmentaliteit ? meisje, je bent aan de weed denk ik

Heb ik soms gezegd dat de Belgische competitie beter is dan de CL ?

blijf van de champignons af zou ik zeggen want volgens mij zie je roze vliegende olifanten

Pagina's : [1] 2