Bekijk volle/desktop versie : Wat Zeggen De Westerse Geleerden Over Profeet Mohammed (saws)?



11-04-2008, 14:10
Wilders kent Islaam niet en wij betwijfelen zelfs of hij ooit in zijn leven een basis boekje over Islaam heeft gelezen! Daarnaast is hij een racist, dus het is onwetendheid en haat door elkaar gemengd. Hoe kan eerlijkheid daaruit voortvloeien? Laten we kijken naar wat enkele geleerde mensen over Profeet Mohammad en Islaam hebben gezegd:

Thomas Carlyle zei:



"De leugens, (de Westelijke laster) door goed bedoelende ijver, die zich hebben opgehoopt rond deze man (Mohammed) is enkel een schande voor onszelf". (Thomas Carlyle, "Heroes and Hero Worship and the Heroic in History&quot.

Edward Gibbon zei:



"De goede karakter van Mohammed verachtte de praal van vorstendom. De boodschapper van Allaah deed mee aan de huishoudelijke taken; hij ontstak het vuur; veegde de vloer; molk de ooien; en herstelde met zijn eigen handen zijn schoenen en kledingstukken. Terwijl hij de boetedoening en verdienste van een kluizenaar minachtte, onderhield hij toch zonder ijdele inspanning het matige dieet van een Arabier". (Edward Gibbon, "The Decline and Fall of the Roman Empire&quot.

Alphonse de LaMartaine zei:



"Indien grootsheid van doel, kleinheid van middelen en verbazingwekkende resultaten, de drie criteria zijn van een menselijke genie, wie zou dan durven om welke grote man dan ook in de geschiedenis te vergelijken met Mohammad?" (Alphonse de LaMartaine, "Historie de la Turquie&quot.

Mahatma Gandhi zei:



"Ik wilde het beste weten van het leven van iemand die vandaag de dag, een onbetwiste zwaai over de harten van miljoenen mensen vasthoudt. ... Ik werd meer dan ooit overtuigd dat het niet het zwaard was dat een plaats won voor Islam in die dagen. Het was de onbuigzame eenvoud, zijn onopvallende karakter, de nauwgezette achting voor beloften, zijn intense toewijding naar zijn vrienden en aanhangers, zijn onversaagdheid, zijn onverschrokkenheid en zijn absolute vertrouwen in Allaah en in zijn eigen missie. Deze en niet het zwaard droegen alles voor hen en overwonnen iedere hindernis. Toen ik het tweede volume (van de biografie) van de Profeet sloot, was ik droevig omdat er niet meer van dat geweldige leven viel te lezen". (Mahatma Ghandi, "Young India&quot.

11-04-2008, 14:12


Napoleon Bonaparte zei:



“Ik hoop dat de tijd niet ver is voordat ik alle wijze mannen van alle landen bijeen zal brengen om een regime te vormen dat gebasseerd is op de principes van de Qur’aan welke alleen waar zijn, en mensen naar gelukzaligheid leiden”. (“Satanic Voices - Ancient and Modern”, 992 ISBN: 1-81012-03-1).

Sir George Bernard Shaw zei:



"Indien een Godsdienst de kans heeft om over Engeland te regeren, neen (zelfs) Europa, binnen de volgende honderd jaren dan kan het Islam zijn. Ik heb altijd de Godsdienst van Mohammed in hoge schatting gehouden wegens zijn fantastische levenskracht ... Het is de enige Godsdienst die volgens mij de capaciteit bezit om de veranderende fases van het bestaan te assimileren en zichzelf aantrekkelijk kan voorstellen in iedere tijd. Ik heb hem bestudeerd - de fantastische man - en in mijn mening moet hij in plaats van de anti-Christus, de Redder van de mensheid worden genoemd ... Ik geloof dat indien een man zoals hem de dictatuur van de moderne wereld zou aannemen, hij zou slagen in het oplossen van de (huidige) problemen, in een zin dat het de veel nodige vrede en geluk zou brengen: Ik heb over het geloof van Mohammed geprofeteerd dat het aanvaardbaar voor het Europa van morgen zal zijn net zoals het aanvaardbaar begint te worden voor het Europa van vandaag". (Sir George Bernard Shaw, "The Genuine Islam", Vol. 1, No. 8).

11-04-2008, 14:13
Michael Hart zei:



"Mijn keuze om Mohammed de leiding te laten nemen in de werelds meest invloedrijke persoon, zal sommige lezers misschien verrassen en zelfs bekritiseerd worden door anderen. Maar hij was de enige persoon die succesvol was op zowel het religieuze als het seculiere vlak. Het is waarschijnlijk dat de relatieve invloed van Mohammed op de Islam groter is geweest dan de gecombineerde invloed van Jezus Christus en Sint Paul op het christendom ... Het is deze weergaloze combinatie van seculaire en Godsdienstige invloed waardoor ik vind dat het Mohammed het recht geeft, om als de invloedrijkste persoon in de menselijke geschiedenis beschouwd te worden". (Michael Hart, "The 100, A Ranking of the Most Influential Persons In History&quot.

Johann Wolfgang von Goethe zei:



"Wij Europeanen met alle onze begrippen, konden niet bereiken wat Mohammad heeft bereikt en niemand kon hem voorafgaan. Ik heb in de geschiedenis van mensheid gezocht naar een voorbeeld en vond dat het dus Mohammad was, omdat de waarheid nu eenmaal geopenbaard moet worden. Inderdaad Mohammad slaagde erin de hele ( voledige staat zo wiskundig) wereld naar het monotheïsme te onderwerpen".

11-04-2008, 14:14
Dr. Gustav Weil zei:



"Mohammed was een stralend voorbeeld voor het volk. Zijn karakter was puur en vrij van vlekken. Zijn huis, zijn kleding, zijn voedsel - zij werden allen door een ongewone eenvoud gekarakteriseerd. Zo eenvoudig was hij, dat hij van zijn metgezellen geen speciaal teken van ontzag zou ontvangen, noch nam hij diensten aan van zijn slaaf die hij zelf kon verrichten. Hij was toegankelijk voor iedereen en ten alle tijde. Hij bezocht de zieke en was vol met sympathie voor iedereen. Onbeperkt was zijn welwillendheid en zijn vrijgevigheid, ook zo was zijn inspanning voor het welzijn van de gemeenschap". (Dr. Gustav Weil, "History of the Islamic Peoples&quot.

In de Encyclopedia Britannica staat geschreven:



"Mohammad is de succesrijkste van alle Godsdienstige persoonlijkheden ... Een massa aan detail in de vroege bronnen, vertonen dat hij een eerlijke en oprechte man was die het respect en trouw van anderen had gewonnen, die evenzo eerlijke en oprechte mannen waren". ("Encyclopedia Britannica", Vol. 12).

Dit is het resultaat van onderzoek en eerlijkheid en iedereen die onderzoekt en eerlijk is zal niet anders dan tot dezelfde conclusie komen!

11-04-2008, 14:22


Is het niet interessant?

11-04-2008, 14:35
You tell them girl!

11-04-2008, 15:05
barakallahufiki

11-04-2008, 15:06
Wa feekie barak Allah!