Bekijk volle/desktop versie : ..Buiten bidden..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

10-04-2008, 21:48
Assalaamoe ´alaikom,

Ik had een vraagje: Mag een vrouw buiten bidden? Bijvoorbeeld als onderweg als je naar Marokko gaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp..

Walaikom assalaam..

11-04-2008, 15:58


ze zijn bezig met roddelen en hebben geen tijd zuster!

11-04-2008, 15:59
ik heb geen daliel helaas, maar ik vermeen dat het niet mag naast andere mensen in verband met het knielen etc. en onze awrah wallahoe a3lam

11-04-2008, 16:00
We waren vorige week op een uitstap, op een drukke plek en we hebben daar buiten gewoon gebeden.

Waarom zou dat nie mogen.

11-04-2008, 16:01


Ja dat mag.

11-04-2008, 16:01
Ja dat mag toch wel. Op een voorwaarde de vrouw moet zich helemaal bedekken. Ik bid zelf ook onderweg (moeder ook).

11-04-2008, 16:03

Citaat door Lady Laila:


[SIZE=2ex" -->[FONT=Georgia" -->Ik had een vraagje: Mag een vrouw buiten bidden? Bijvoorbeeld als onderweg als je naar Marokko gaat. [/FONT][/SIZE]

[SIZE=2][FONT=Georgia]Alvast bedankt voor jullie hulp..[/FONT][/SIZE]

[SIZE=2][FONT=Georgia]Walaikom assalaam..


Wa 'alaykum salaam,

Ja, een vrouw mag buiten bidden insha Allah. wat een zuil van het gebed is dat een persoon het staand dient te verrichten... En niet zoals tegenwoordig de onwetenden doen en hun vrouwen en dochters in de auto laten bidden.

11-04-2008, 16:05

Citaat door moslimaatje2002:
ze zijn bezig met roddelen en hebben geen tijd zuster!


Ja ik dnek het ook

11-04-2008, 16:09

Citaat door just_palestin:
Wa 'alaykum salaam,

Ja, een vrouw mag buiten bidden insha Allah. wat een zuil van het gebed is dat een persoon het staand dient te verrichten... En niet zoals tegenwoordig de onwetenden doen en hun vrouwen en dochters in de auto laten bidden.


[COLOR="indigo"]Dus een vrouw mag gewoon buiten bidden. Ook gewoon bukken en het hoofd het grond raken enz. Gewoon alle bewegingen die bij het salaat horen..

Bedankt voor je hulp

Moge Allah je rijkelijk belonen, Amien[/COLOR]

11-04-2008, 16:14

Citaat door Lady Laila:
[COLOR=indigo]Dus een vrouw mag gewoon buiten bidden. Ook gewoon bukken en het hoofd het grond raken enz. Gewoon alle bewegingen die bij het salaat horen..[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=2][COLOR=indigo]Bedankt voor je hulp[/SIZE]

[SIZE=2]Moge Allah je rijkelijk belonen, Amien[/COLOR]


Ja want dat zijn de zuilen van het gebed wanneer deze niet worden verricht zonder excuus dan is je gebed ongeldig.

Ameen...

Ik plaats zo bewijs momentje insha Allah.

11-04-2008, 17:04

Citaat door just_palestin:
Ja want dat zijn de zuilen van het gebed wanneer deze niet worden verricht zonder excuus dan is je gebed ongeldig.

Ameen...

Ik plaats zo bewijs momentje insha Allah.

hoezo zonder excuus, een excuus dat je gaat bukken terwijl mannen misschien achter je staan enzo is misschien wel een reden. ik bid altijd in de auto. maar als je bewijs plaatst zal ik incha allah buiten bidden

11-04-2008, 17:17

Citaat door just_palestin:
Ja want dat zijn de zuilen van het gebed wanneer deze niet worden verricht zonder excuus dan is je gebed ongeldig.

Ameen...

Ik plaats zo bewijs momentje insha Allah.


Okey bedankt. Is goed ik zal op je bewijs wachten..

14-04-2008, 22:39



Citaat door Lady Laila:
[COLOR="indigo"]Dus een vrouw mag gewoon buiten bidden. Ook gewoon bukken en het hoofd het grond raken enz. Gewoon alle bewegingen die bij het salaat horen..

Bedankt voor je hulp

Moge Allah je rijkelijk belonen, Amien[/COLOR]
Zolang ze lange/wijde kleren draagd en bedekt is, en zoveel mogelijk probeer te bidden tussen de auto's dat niemand je ziet, als ik onderweg naar Marokko ga dan probeer ik zoveel mogelijk tussen de auto's te bidden of ergens waar niemand mij kan zien. bij een boom of achter iets.... Alhamdoeillah Als je wijde kleren draagd dan zal er geen lichaams voren te zien zijn. Allah hoea3lam

14-04-2008, 22:42

Citaat door just_palestin:
Ja want dat zijn de zuilen van het gebed wanneer deze niet worden verricht zonder excuus dan is je gebed ongeldig.

Ameen...

Ik plaats zo bewijs momentje insha Allah.


Moge allah je hiervoor belonen broeder!

14-04-2008, 22:46

Citaat door ideale_meid:
Zolang ze lange/wijde kleren draagd en bedekt is, en zoveel mogelijk probeer te bidden tussen de auto's dat niemand je ziet, als ik onderweg naar Marokko ga dan probeer ik zoveel mogelijk tussen de auto's te bidden of ergens waar niemand mij kan zien. bij een boom of achter iets.... Alhamdoeillah Als je wijde kleren draagd dan zal er geen lichaams voren te zien zijn. Allah hoea3lam


Okey, erg bednakt meid! Moge Allah swt je rijkelijk belonen..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6