Bekijk volle/desktop versie : spaanse film over het riffijnse verzet



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

10-04-2008, 18:02
Rif 1921, una historia olvidada
Arif 1921, een vergeten historie




At the start of the 20th century, Spain and France fought against the Rif resistance in a devastating war. That war was removed from our memories, but today, 86 years later, the injustice of that tragedy is still present. That is why we have rescued the voices and faces of the combatants from oblivion and are offering an up-dated view of the story, in order to continue building peace and a future between two neighboring countries.

Je kunt hier wat fragmenten uit de film bekijken
http://www.festivaldemalaga.com/2008/pelicula.php?sec=19&id=22

klik op teaser voor de trailer

10-04-2008, 18:25


Lekker boeiend..

10-04-2008, 18:33

Citaat door Tang0uia:
Lekker boeiend..



ik heb wel wat boeiends voor jou





10-04-2008, 18:36

Citaat door aqeddouh:
ik heb wel wat boeiends voor jou




Speciaal voor mij..?

Woow, had niet gehoeven hoor..

Very nice..

10-04-2008, 18:39



Citaat door aqeddouh:
Rif 1921, una historia olvidada
Arif 1921, een vergeten historie




At the start of the 20th century, Spain and France fought against the Rif resistance in a devastating war. That war was removed from our memories, but today, 86 years later, the injustice of that tragedy is still present. That is why we have rescued the voices and faces of the combatants from oblivion and are offering an up-dated view of the story, in order to continue building peace and a future between two neighboring countries.

Je kunt hier wat fragmenten uit de film bekijken
http://www.festivaldemalaga.com/2008/pelicula.php?sec=19&id=22

klik op teaser voor de trailer


dat werd tijd...

10-04-2008, 18:39

Citaat door Tang0uia:
Speciaal voor mij..?

Woow, had niet gehoeven hoor..

Very nice..




10-04-2008, 18:41

Citaat door aqeddouh:
Klop klop..

10-04-2008, 18:43

Citaat door tanjawi_chdid1:
dat werd tijd...




is toch een schande dat die film door spanje en niet door marokko is gemaakt...


Pero usted habla espanol muy bien, asi que dicen? ofzo iets

10-04-2008, 18:47
Prachtige film. Ik hoop dat er meer van zulke films komen zodat de wereld weet wat voor helden de rifijnen waren.

10-04-2008, 18:47

Citaat door aqeddouh:
is toch een schande dat die film door spanje en niet door marokko is gemaakt...


Pero usted habla espanol muy bien, asi que dicen? ofzo iets


hahahah...

ik zeg het je eerlijk liever door iemand anders, dan makhzen...of nog liever, door mensen uit het noorden zelf, zou het wel super zijn....

maar jah ik zie het niet als een schande....het is ook de geschiedenis van spanje zelf en niet van marokko...rif was onafhankelijk van het centraal gezag toen....dus liever door rifijnen of door spanjaarden, maar zeker niet door makhzan...want die gaan weer zeggen dat abdelkarim vocht voor de koningshuis, voor de vrijheid van marokko...en ze ontkennen zelfs dat er een rifrepubliek bestond...dus wat verwacht je van zlke mensen....Nada

10-04-2008, 18:50

Citaat door tanjawi_chdid1:
hahahah...

ik zeg het je eerlijk liever door iemand anders, dan makhzen...of nog liever, door mensen uit het noorden zelf, zou het wel super zijn....



ja man, de sultan zelf stuurde zijn leger met de spanjaardene n de fransen tegend e riffijnen te vechten daarom willen ze die periode in de doofpot stoppen...


heb je gezien wat voor gare shitfilms marokko op onafhankelijkheidsdag uitzenden? ze3ma hizb al istiqlal verstopten bommen in della7 en weet ik het allemaal.. maar die bommen hebben ze nooit gebruikt...

10-04-2008, 18:51

Citaat door tanjawi_chdid1:

maar jah ik zie het niet als een schande....het is ook de geschiedenis van spanje zelf en niet van marokko...rif was onafhankelijk van het centraal gezag toen....dus liever door rifijnen of door spanjaarden, maar zeker niet door makhzan...want die gaan weer zeggen dat abdelkarim vocht voor de koningshuis, voor de vrijheid van marokko...en ze ontkennen zelfs dat er een rifrepubliek bestond...dus wat verwacht je van zlke mensen....Nada



ja klopt, in 1906 werd het marokkaanse leger afgelsacht door de ibaqqoyen stam een van de kleinste stammen

10-04-2008, 18:51



Citaat door aqeddouh:
ja man, de sultan zelf stuurde zijn leger met de spanjaardene n de fransen tegend e riffijnen te vechten daarom willen ze die periode in de doofpot stoppen...


heb je gezien wat voor gare shitfilms marokko op onafhankelijkheidsdag uitzenden? ze3ma hizb al istiqlal verstopten bommen in della7 en weet ik het allemaal.. maar die bommen hebben ze nooit gebruikt...


ewa jah.

10-04-2008, 18:56
ahh Ariff inoee

10-04-2008, 19:03
Eindelijk Jah, moet gelijk denken aan de film van Omar Mokhtar

Achteraf heb je niks aan die marokkanen, geen film, geen documentaire...itfou en dat moeten je landgenoten voorstellen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9