Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk MOOI GEBID..witte tanden!



09-04-2008, 15:16
De laatste tijd is mijn gebid echt achteruit gegaan. Ik gebruikte BLANX tandpasta US..deze moest heel goed zijn. Maar ik zie echt niks gebeuren. Ik poetst mijn tanden met een elektrische tandenborstel. Nu zit ik er over na te denken om mijn tanden te gaan bleken wat eigenlijk erg slecht is voor het gebid omdat je glazuur word aangetast. Weet iemand welke tandpasta echt goed helpt? En hoe ik mijn tanden mooi wit krijg. Hoe vaak poetsen jullie bv 2/3 x of vaker per dag?

09-04-2008, 15:23


Pearl drops is de beste tandpasta

09-04-2008, 15:24
Nou meid, een tandenfreak meld zich aan. Ik loop al sinds mijn twaalfde rond met de gedachte mijn tanden te witten. Waren ze geel? Allesbehalve zelf hamdoulilah. Ik was er navraag voor gaan doen zowel bij de tandarts als orthodontist en bij de blik van de mensen en in het algemeen en bleek dat mijn gebit toch wel witter is als jan modaal hamdoulilah.

Mijn tips: gebruik die 7-dagen uur van Theramed Expres (een speciale niet-agressieve kuur om je tanden een tintje lichter te maken, kost rond de 10 eur bij de drogist)

Verder gebruik je een electrische tandenborstel, verwijdert meer dan een normale handdraai met de tandenborstel. Je poetst je tanden minstens tweemaal op een dag en dit gedurende zeker 3 min. Goede tandpasta's zijn Beverly Hills en Paradontax, gebruik ik toch altijd. Overigens je tanden goed flossen en na de poetsbeurt, spoelen met mondwater (zo verwijder je plak daar waar geen enkele tandenborstel terecht kan)

Resultaat: een MashaAllah prachtig gebit

Ps: Je kan eventueel Siwak stokjes gebruiken zoals onze profeet vzmh. Streef liever een permanent gezond en wit gebit na, dan over een paar jaartjes vast te zitten aan overgevoelige tanden waar je niets mee kan eten

09-04-2008, 15:56

Citaat door Miss_ThUg_R:
Pearl drops is de beste tandpasta



ik lees dat pearl drops heel agressief is. en niet goed is voor je tanden? allahwa'a3lem.

09-04-2008, 15:57



Citaat door R_achida:
Nou meid, een tandenfreak meldt zich aan. Ik loop al sinds mijn twaalfde rond met de gedachte mijn tanden te witten. Waren ze geel? Allesbehalve zelf hamdoulilah. Ik was er navraag voor gaan doen zowel bij de tandarts als orthodontist en bij de blik van de mensen en in het algemeen en bleek dat mijn gebit toch wel witter is als jan modaal hamdoulilah.

Mijn tips: gebruik die 7-dagen uur van Theramed Expres (een speciale niet-agressieve kuur om je tanden een tintje lichter te maken, kost rond de 10 eur bij de drogist)

Verder gebruik je een electrische tandenborstel, verwijdert meer dan een normale handdraai met de tandenborstel. Je poetst je tanden minstens tweemaal op een dag en dit gedurende zeker 3 min. Goede tandpasta's zijn Beverly Hills en Paradontax, gebruik ik toch altijd. Overigens je tanden goed flossen en na de poetsbeurt, spoelen met mondwater (zo verwijder je plak daar waar geen enkele tandenborstel terecht kan)

Resultaat: een MashaAllah prachtig gebit

Ps: Je kan eventueel Siwak stokjes gebruiken zoals onze profeet vzmh. Streef liever een permanent gezond en wit gebit na, dan over een paar jaartjes vast te zitten aan overgevoelige tanden waar je niets mee kan eten




alleen 7 dagen en dan die beverly hills of paradontax gebruiken?
bedankt voor de info!

09-04-2008, 16:14
gebit is met een T ........................PFFFFFFFFFFFFFF sorry maar moest het effe kwijt.

09-04-2008, 16:22

Citaat door Meysa1982:
gebit is met een T ........................PFFFFFFFFFFFFFF sorry maar moest het effe kwijt.




dat bedoel ik. bedankt voor het corrigeren.

09-04-2008, 16:41

Citaat door Meysa1982:
gebit is met een T ........................PFFFFFFFFFFFFFF sorry maar moest het effe kwijt.



dat dacht ik ook gelijk...ik begon al aan mezelf te twijfelen

09-04-2008, 22:17

Citaat door estudiante:
ik lees dat pearl drops heel agressief is. en niet goed is voor je tanden? allahwa'a3lem.


ik weet niet waar je dat hebt gelezen maar ik gebruik m al heel lang en hij is super hoor

09-04-2008, 22:22
Ik heb bij de tandarts nagevraagd en die tandpasta's en kuren zijn niet goed. Je gebit er uit eindelijk van achteruit. De beste manier is bleken. Je gaat er dan een aantal keren naar toe en dan maken ze het voor je schoon. Vraag er naar bij je tandarts.

09-04-2008, 22:55
Houtskool is heel goed voor je tanden, krijg je mooie tanden van. Een oud Marokkaan middeltje.



Kwam dit tegen:


3. Bijzondere pasta
Welke tandpasta je gebruikt, is heel persoonlijk. Zolang er fluoride in zit gaat alles goed en is het niet zo belangrijk welk merk je kiest. Er is echter één pasta die we je niet willen onthouden: de Black Tandgel van Lush met citroen, limoen en Indiase sandelhout. Het zwart komt van de houtskool die er aan toe is gevoegd. Houtskool geeft je superschone tanden en een stralend witte lach (aldus Lush...)

09-04-2008, 23:00

Citaat door sweety_neda:
Houtskool is heel goed voor je tanden, krijg je mooie tanden van. Een oud Marokkaan middeltje.



Kwam dit tegen:


3. Bijzondere pasta
Welke tandpasta je gebruikt, is heel persoonlijk. Zolang er fluoride in zit gaat alles goed en is het niet zo belangrijk welk merk je kiest. Er is echter één pasta die we je niet willen onthouden: de Black Tandgel van Lush met citroen, limoen en Indiase sandelhout. Het zwart komt van de houtskool die er aan toe is gevoegd. Houtskool geeft je superschone tanden en een stralend witte lach (aldus Lush...)

maar houtskool he, tast dat je glazuur niet aan, door telkens het erover heen wrijven?

09-04-2008, 23:09


Ik gebruikte parodontax en nu sensodyne whitening.

Vind ze allebei goed

10-04-2008, 14:36
sinds gisteren gebruik ik: Beverly Hills
Ik zie al verschil joh!

10-04-2008, 16:32
Nadat ik Rembrandt, Beverly Hills, Pearl Drops en alle andere merken whitening tandpasta ging ik Sensodyne whitening gebruiken. Die werkte bij mij heel goed, terwijl van die andere tandpasta's mijn tanden juist geler werden.

Het ligt allemaal aan je tanden, die reageren op dingen hoe zij het willen. Het hoeft niet te betekenen dat Sensodyne ook bij jou wonderen gaat verrichten