Bekijk volle/desktop versie : 'Mijn kaak lag eruit en ik mis heel wat tanden'



08-04-2008, 23:17
'Mijn kaak lag eruit en ik mis heel wat tanden'

Opende/Nieuw-Roden -

Keeper Genc Hana (16) van voetbalvereniging Opende is na twee nachten ziekenhuis maandag thuisgekomen. Zaterdagmiddag werd hij tijdens de uitwedstrijd van de A1 tegen VV Nieuw-Roden zwaar mishandeld door een tegenstander.

Hana hield een gebroken kaak over aan de schop die hij in het gezicht kreeg. "Mijn kaak lag er als het ware uit. Je kon 'm zien. Verder mis ik heel wat tanden", vertelt hij zelf aan de telefoon. "Dankzij pijnstillers kan ik praten."

De doktoren konden hem nog niet vertellen of zijn kaak weer geheel herstelt. "Volgende week woensdag moet ik opnieuw naar het ziekenhuis om er naar te laten kijken. Misschien volgt er nog een operatie."

Van voetbalvereniging Nieuw-Roden heeft de keeper tot dusver niets vernomen. "Echt waardeloos. Maar aan de andere kant wat heb ik aan excuses?"

Het vorig jaar tot Nederlanders genaturaliseerde gezin Hana heeft gisteren een advocaat in de arm genomen, die onderzoekt welke stappen tegen de dader kunnen worden genomen.

De 18-jarige voetballer van VV Nieuw-Roden heeft bekend dat hij in een vlaag van blinde woede de schop heeft uitgedeeld. Hij zou tot het uiterste zijn getergd door Opende-supporters langs de lijn. De voetbalvereniging Nieuw-Roden heeft al besloten dat de jongen wordt geschorst. Voor hoe lang moet nog worden bepaald.

Justitie hield de jongeman maandag nog in de cel in afwachting van het verdere onderzoek door de politie. Dat discriminatie een rol heeft gespeeld wordt stellig ontkend door de vader van de verdachte.

Volgens de politie is nog weinig te zeggen wat de verdachte boven het hoofd hangt. Momenteel wordt uitgegaan van zware mishandeling. Dat kan mishandeling worden als de verwondingen meevallen, maar ook poging tot doodslag als het tegenvalt.

Link

08-04-2008, 23:18


Leuk, voetballen

08-04-2008, 23:46
Lijkt me pijnlijk.

08-04-2008, 23:50
Moet je die google adds zien