In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige
Salaam ou alaikoem wa rahmatoellah wa barakatouh
Wa ijaak ochti
--
Het leven is schoonschijnend gemaakt voor ons. Waardoor we misschien ons geloof wel verwaarlozen. Verleidingen die ons slecht kunnen uitkomen in het hiernamaals. Allahoe3alm. Alhoewel we dit slecht plezier hebben het zal niet eeuwig duren. Het is de duivel die ons afhoudt van de Rechte Weg. Van de Weg naar het Eeuwige Paradijs...
Wat velen misschien niet weten. De duivel speelt met ons (sommigen beseffen het zelfs niet) en op de Laatste Dag, Yauwm Al-Qiyaam, dan zal de duivel ons niet helpen, zéker niet! De Hel is de eindbestemming van de duivel dat weten we zeker omdat Allah
het zegt.
De duivel probeert de mensen mee te nemen op zijn slechte weg dat heeft hij beloofd. De duivel (saytaan) zal ons steeds willen misleiden…
Wanneer de zaak is beslist zal Satan zeggen: "Allah deed u een [color=red]ware belofte, ik echter beloofde u en faalde, maar ik had geen macht over u dan dat ik u riep en jij mij gehoorzaamde.[/color]
Allah
doet ons een ware belofte, daarentegen de duivel belooft ons...niets...uiteindelijk!
Daarom …Allah
waarschuwt ons:
Er zal een dag komen, De Jongste Dag, deze Dag zal zeker komen! -
Als jullie willen slagen insha Allah. Doe je best in de Islam. Leef volgens de Islam(5x bidden,vasten,&hellip
. Zowel binnen als buiten, op straat.
Op De Laatste Dag zal niemand je kunnen redden, niet je geld en niet je familie. Het is jij “tegenover” je eigen ziel. Allahoe3alm.
Je ziel zal tegen jou getuigen, net zoals je ogen wat ze allemaal gezien hebben, je benen zullen vertellen waar ze allemaal naartoe zijn geweest, de aarde zal getuigen wat op haar is aangedaan.
Daarom is het dat we moeten opletten met waar we mee bezig zijn. We weten nooit wanneer we sterven. Ook al zijn we gezond en wel… Als Allah
zegt wees , dan is het!
Net zoals de hemelen die zijn opgeheven zonder pilaren. De nacht die overgaat in de dag en de dag die overgaat in de nacht. Het zijn Tekenen van de Schepping…
Zoals onze ziel die de Engel des Doods, Izra'il, plots kan meenemen met de Wil van Allah
.
Op de Dag des Oordeels zal de weegschaal worden opgemaakt zodat géén enkele ziel onrecht zal worden aangedaan. Wie goed deed ter grote van een mosterdzaadje zal het kunnen zien en wie slecht deed ter groote van een mosterdzaadje zal het ook zien. Allah
zal het zéker naar voren brengen en hij is voldoende als Rekenaar.
Zeg ; O mijn dienaren wie tegen zichzelf zondig is geweest (door slechte daden en zonden te begaan)! Wanhoop niet over de barmhartigheid van Allah, waarlijk, Allah vergeeft alle zonden. Hij is de Vergevensgezinde, Meest Barmhartig’. (39:53)
We worden dagelijks getest, doe je goed of doe je slecht. Blijf je bidden als het slecht gaat? Zet je die muziekcd weer aan? En zo nog vele andere (kleine) dingen in ons leven.
In de Boodschapper van Allah(vzmh) hebben we het beste voorbeeld.
Werk voor het Paradijs of werk ((on)wetend)voor de Hel. En Allah
alleen kent onze eindbestemming.
In een hooggelegen Paradijs is de eindbestemming voor de ware gelovigen met rustbanken waaronder door rivieren stromen. Vrede zal er te horen zijn…
En de hel, deze wordt gevuld met mensen en stenen die erin gegooid worden... ...O’ moesten we maar geloofd hebben zoals de ware moslims geloofden. Maar dan zal het al te laat zijn. En Allah
weet het best.
Natuurlijk zal niemand onrecht worden aangedaan…Het is gewoon datgeen waarvoor je gewerkt hebt in deze wereld. Allahoe3alm.
Allah leidt wie Hij wil.
Moge Allah ons standvastiger maken in ons geloof inshaAllah.
Moge Allah De Verhevene mij vergeven indien ik fouten heb gemaakt. Al het goede komt van Allah en al het slechte komt doormezelf.
En Allah weet het best.
wa salaam