Bekijk volle/desktop versie : Anticonceptie "Yasmin"



Pagina's : [1] 2 3 4 5

07-04-2008, 20:39
Wie gebruikt deze ook?
Ik ben vandaag geswitcht van de Microgynong naar de Yasmin.
Omdat de Yasmin niet dikker maakt heb ik gelezen.

Wie heeft deze ook en vindt idd dat ze er niet dikker van word?

07-04-2008, 20:50


mijn vriendin had het gekregen om er juist mee af te vallen. Ze was namelijk 20 kilo in een jaar tijd aangekomen. Ze is er toen wel wat kilo's mee afgevallen. Maar toen kwam er bericht dat er iemand aan was overleden, waardoor haar huisarts hem niet meer wou voorschrijven.

07-04-2008, 21:00

Citaat door houda99:
mijn vriendin had het gekregen om er juist mee af te vallen. Ze was namelijk 20 kilo in een jaar tijd aangekomen. Ze is er toen wel wat kilo's mee afgevallen. Maar toen kwam er bericht dat er iemand aan was overleden, waardoor haar huisarts hem niet meer wou voorschrijven.
v


Wellah? Door de Yasmin?
Ik las dat een hele goede anticonceptie was, en anders had de huisarts ook gewoon wat gezegd, maar die vond t goed om de yasmin te gerbuiken ipv de mycrogynon waardoor ik wat aankwam.

07-04-2008, 21:08
De dood van een 17-jarig Nederlands meisje aan longembolie, nadat zij de nieuwe anticonceptiepil Yasmin had gebruikt, roept vragen op over de veiligheid van het middel. Alleen fabrikant Schering durft een schatting van het risico te maken, en stelt dat de kans op trombose onder gebruiksters van Yasmin even groot is als onder vrouwen die geen enkele pil slikken. Het Nederlands Huisartsen Genootschap adviseert desondanks een andere pil.

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/5675255/

07-04-2008, 21:16



Citaat door houda99:
De dood van een 17-jarig Nederlands meisje aan longembolie, nadat zij de nieuwe anticonceptiepil Yasmin had gebruikt, roept vragen op over de veiligheid van het middel. Alleen fabrikant Schering durft een schatting van het risico te maken, en stelt dat de kans op trombose onder gebruiksters van Yasmin even groot is als onder vrouwen die geen enkele pil slikken. Het Nederlands Huisartsen Genootschap adviseert desondanks een andere pil.

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/5675255/


Ik heb alles net even gelezen.
is wel zorgwekkend om t zo te lezen maar er is geen bewijs dat de dood van die vrouwen ook daadwerkelijk door Yasmin komt.

Maar toch maak ik me nu zorgen om te gaan slikken, ik ga eerst voorlichting vragen aan mijn huisarts. oeff..

07-04-2008, 21:22
meisjes die de pil ook kennen ?

07-04-2008, 21:53

07-04-2008, 22:03
Ik ook veranderd, maar omdat mijn libido met de microgron -20 was... niet dat het met deze beter is hoor...

07-04-2008, 22:11
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=864 4

07-04-2008, 22:14

Citaat door bella_zina:
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=864 4


Ben geen jonge startende pilgebruiker. Slik die troep al vanaf mijn 13de (zware bloedingen)... wil zo min mogelijk hormonen.

Trouwens met de Yasmin (maar kan ook komen door bevalling) heb ik me een bloedingen elke maand, echt heel heftig. Met die micragron had ik daar niet zo'n last van.

07-04-2008, 22:16

Citaat door Oogverblindend:




Ik heb net de gebruiksaanwijzing gelezen van de Yasmin en er staat een hoop in over trombose etc.

Het enige wat mn huisarts vroeg was of ik zwanger was.

Dus jullie durven het gewoon aan en slikken de Yasmin?

07-04-2008, 22:18

Citaat door bella_zina:
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=864 4




Ok, ben ook geen startende gebruiker.

Dat is een zorg minder.

07-04-2008, 22:20



Citaat door Marisah:
Ben geen jonge startende pilgebruiker. Slik die troep al vanaf mijn 13de (zware bloedingen)... wil zo min mogelijk hormonen.

Trouwens met de Yasmin (maar kan ook komen door bevalling) heb ik me een bloedingen elke maand, echt heel heftig. Met die micragron had ik daar niet zo'n last van.



Met de microgynon had ik ook nergens last van alleen dus dat ik wat aankwam terwijl ik altijd dun ben geweest.

en dat is eigenlijk de enigste waarom ik de Yasmin wil proberen, want die zwembandjes ben ik ook niet gelukkig mee

07-04-2008, 22:27

Citaat door klaagmuur:
Met de microgynon had ik ook nergens last van alleen dus dat ik wat aankwam terwijl ik altijd dun ben geweest.

en dat is eigenlijk de enigste waarom ik de Yasmin wil proberen, want die zwembandjes ben ik ook niet gelukkig mee


Ik ben nog nooit aangekomen door de pil, echt geen gram. Elk pondje ging altijd door mijn mondje.... ik heb door die micragron dus geen libido, hoofdpijnen en ik ben heel lauw... zo saai en bedeest. Geen emoties enzo.

07-04-2008, 22:56

Citaat door klaagmuur:
Wie gebruikt deze ook?
Ik ben vandaag geswitcht van de Microgynong naar de Yasmin.
Omdat de Yasmin niet dikker maakt heb ik gelezen.

Wie heeft deze ook en vindt idd dat ze er niet dikker van word?

ik ben 2 weken gelden ook met de yasmine begonnen.slikte ook mygron 30.maar ben er mee gestopt omdat ik hoofdmigrane ervan kreeg

Pagina's : [1] 2 3 4 5