Bekijk volle/desktop versie : studiefinancering??



Pagina's : [1] 2

07-04-2008, 19:41
wie weet hoe dat nou in elkaar zit, met die prestatiebeurs enz
ben het aan het lezen maar snap er egt niks van
dan staat er 4 jaar dan is et een gift, en dan weer binnen 10 jaar diploma halen

tell mee pleasss..

07-04-2008, 19:49


doe je Mbo/ Hbo?

07-04-2008, 19:50
Mbo, maar ik ga nieuwe opleiding doen, ennuh krigj je na die 4 jaar dan een lening ofzo? die je later terug moet betalen, maar ook je diploma moeten hebben behaald in 10 jaar?

07-04-2008, 19:51
Ik weet wel dat je bij de uni binnen 4 jaar je diploma moet halen, daarna krijg je geen studie. En binnen 10 jaar moet je je diploma halen of was het nou 13 jaar? anyway, anders moet je alles terugbetalen..

07-04-2008, 19:52


bij mbo is het eengift en als je binnen tien jaar nog steeds geen mbo diploma hebt dan moet je alles terug betalen

07-04-2008, 19:53

Citaat door seniorita1988:
Ik weet wel dat je bij de uni binnen 4 jaar je diploma moet halen, daarna krijg je geen studie. En binnen 10 jaar moet je je diploma halen of was het nou 13 jaar? anyway, anders moet je alles terugbetalen..



nee binnen 10 jaar, maar het gaat er mij nu ff om dat stuk van 4 jaar omgezet in een gift, wat is het na je vierde jaar dan?.. stel je gaat je vijde jaar in, omdat je ben blivjen zitten wegens omstandigheden en dan is dat een leen jaar ofzo, moet je dat dan trug betalen ?

07-04-2008, 19:53
Kijk als jij een opleiding volgt en krijgt studiefinanciering.
Je studiefincierings geld is altijd in eerste instantie een schuld.

Je hebt 10 jaar de tijd om je studie af te maken, dan zijn de 1ste 4jaar een gift. het word dat zeg maar kwijtgescholden ( opgelet studiefinanciering bestaat er 3 onderdelen 1. basisbeurs 2. Aanvullende beurs 3. Lening als je een lening hebt word die niet kwijtgescholden dan )

07-04-2008, 19:54

Citaat door Larache86:
Kijk als jij een opleiding volgt en krijgt studiefinanciering.
Je studiefincierings geld is altijd in eerste instantie een schuld.

Je hebt 10 jaar de tijd om je studie af te maken, dan zijn de 1ste 4jaar een gift. het word dat zeg maar kwijtgescholden ( opgelet studiefinanciering bestaat er 3 onderdelen 1. basisbeurs 2. Aanvullende beurs 3. Lening als je een lening hebt word die niet kwijtgescholden dan )




OK, dus als je ergens 5 jaar over doet, is het geen probleem, niet dat ik opeens wahed schuld krijg ofzo?

07-04-2008, 19:58

Citaat door ikbenconfused:
nee binnen 10 jaar, maar het gaat er mij nu ff om dat stuk van 4 jaar omgezet in een gift, wat is het na je vierde jaar dan?.. stel je gaat je vijde jaar in, omdat je ben blivjen zitten wegens omstandigheden en dan is dat een leen jaar ofzo, moet je dat dan trug betalen ?

Grof gezegd: dan heb je pech!

07-04-2008, 20:01
Terugdokken aan IB moet, als je ná 1 juni 2005 voor het eerst studiefinanciering hebt gehad, en niet binnen 10 jaar een diploma niveau 3 of 4 behaald.

Heb je vóór 1 juni 2005 voor het eerst studiefinanciering ontvangen, hoef je niets te terug te betalen. Tenzij je natuurlijk onrechtmatig financiering krijgt.

07-04-2008, 20:04

Citaat:
Studievertraging
Kun je in verband met een medische of niet-medische bijzondere omstandigheden niet binnen de duur van je prestatiebeurs (4 jaar) je studie afronden of lukt het je daardoor niet om je diploma binnen tien jaar te halen? Of word je tijdens je diplomatermijn voor meer dan 80 procent arbeidsongeschikt? Dan kun je een 'Verzoek om een voorziening prestatiebeurs bij arbeidsongeschiktheid of bijzondere omstandigheden' doen. Als je denkt hiervoor in aanmerking te komen, neem dan contact op met je decaan
Bron: ib-groep

07-04-2008, 20:16
uhmmm

wat jullie mij hier vertellen, snap ik wel, had ik al door

maaaar

dat gedoe van na de 4de jaar? wat is dat dan?? dus als je je 5de jaar in gaat? lening of word dat een gift als je je diploma dat jaar nog haalt?

07-04-2008, 20:17



Citaat door ikbenconfused:
OK, dus als je ergens 5 jaar over doet, is het geen probleem, niet dat ik opeens wahed schuld krijg ofzo?




nee precies als je het haalt in 5 jaar... dan zijn de 1ste 4 jaar kwijt gescholden voor je ( exclusief lening ) je betaald dan alleen 1 jaar je studiefinanciering

maar weet het niet zeker 100 %... vraag het voor alle zekerheid na bij de IB-groep.

07-04-2008, 20:20
ow. dat word dus een jaar dokken

en als je met sgool stopt nu ? moe je dan alles teug betalen zit nu in 3de jaar?

07-04-2008, 20:26

Citaat door ikbenconfused:
ow. dat word dus een jaar dokken

en als je met sgool stopt nu ? moe je dan alles teug betalen zit nu in 3de jaar?




zoals ik al zei doe je een hbo studie bv of universiteit en ontvang je studiefinanciering moet je het binnen 10 jaar af hebben... anders moet je ALLES betalen

Pagina's : [1] 2