Bekijk volle/desktop versie : Vergeving



05-04-2008, 12:17
Wij moeten Allah altijd vragen om vergeving,
En niet altijd volgen onze mening,
Het toont aan dat we onderdanig zijn aan onze schepper,
Ja, wij worden daardoor altijd sterker.

Allah zal ons vergeven wanneer Hij wil,
Wij moeten wel berouw tonen vanaf het begin,
Dan zal Zijn genade op ons neder dalen,
En ons beschermen in onze zwakke jaren.

Vergeving kunnen we altijd van Allah krijgen,
Als we voor onze zonden spijt belijden,
Allah sluit ons dan in Zijn armen,
Hij zal zich in dit leven over ons erbarmen

05-04-2008, 13:26


Masha' Allah[/SIZE]

[/SIZE]


[SIZE="2"]Ik ga hier een doe'a plaatsen voor berouw...

Iedereen maakt wel eens fouten. De beste mensen voor Allah swt , zijn mensen die spijt hebben van hun fouten en dat ook aan Allah swt laten zien. Ze beloven aan Allah het nooit meer te doen en de volgende keer iets beters te doen. Ze maken een doe'a en vragen Allah swt om hen te vergeven.[/SIZE]

[SIZE="3"][FONT="Comic Sans MS"]Doe'a

[B]Astaghfiroellaahal ' Aziem alladhie laa ilaaha illaa
Hoewal Hayyoel Qayyoemoe wa atoeboe ilayh[/FONT][/SIZE][/B]



[SIZE="3"]Vertaling

ik vraag de vergiffenis van Allah, De Machtige buiten Wie er geen god is dan Hij de Levende, De Eeeuwige en bij Hem toon ik Berouw[/SIZE]

05-04-2008, 14:08
`Oh, Allah, U bent mijn Rabb, er is geen god dan U. U heeft mij geschapen en ik ben uw dienaar. Ik houd mij aan uw verbond en mijn belofte zover ik in staat ben. Ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het kwade dat ik gemaakt heb. Ik erken Uw gunsten die U mij gegeven hebt, en ik erken mijn zonden. Vergeef mij, daar er niemand is die zonden vergeeft behalve U.`

Deze doe´a wordt sayyid al/istighfaar genoemd. De beste doe´a om vergeving te vragen. Staat ook in de doe´a boekjes onder de doe´a voor de ochtend en de avond. er staat bij, eenieder die dit in de avond in overtuiging reciteert en in diezelfde nacht sterft, zal het paradijs betreden en eenieder die het in de ochtend reciteert in overtuiging zal het paradijs betreden. overleverd door Bughari.

05-04-2008, 23:21

Citaat door Hediel:
`Oh, Allah, U bent mijn Rabb, er is geen god dan U. U heeft mij geschapen en ik ben uw dienaar. Ik houd mij aan uw verbond en mijn belofte zover ik in staat ben. Ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het kwade dat ik gemaakt heb. Ik erken Uw gunsten die U mij gegeven hebt, en ik erken mijn zonden. Vergeef mij, daar er niemand is die zonden vergeeft behalve U.`

Deze doe´a wordt sayyid al/istighfaar genoemd. De beste doe´a om vergeving te vragen. Staat ook in de doe´a boekjes onder de doe´a voor de ochtend en de avond. er staat bij, eenieder die dit in de avond in overtuiging reciteert en in diezelfde nacht sterft, zal het paradijs betreden en eenieder die het in de ochtend reciteert in overtuiging zal het paradijs betreden. overleverd door Bughari.