Bekijk volle/desktop versie : Balkenende verliest geding Opinio



Pagina's : [1] 2

04-04-2008, 18:11

[COLOR="Red"]RECHTER: NEPTOESPRAAK IS DUIDELIJK EEN VERZINSEL[/SIZE]
[SIZE="4"]Weekblad Opinio: het was een 'parodiërende tekst'[/SIZE]



[SIZE="2"]Premier Balkenende heeft zijn kort geding tegen weekblad Opinio verloren. Hij eiste rectificatie van een artikel over een neptoespraak over de islam.

In Opinio stond de tekst van een rede die Balkenende zou hebben gehouden voor CDA-prominenten. Daarin zou hij onder meer hebben gezegd dat niet de radicale islam of het fundamentalisme het grote probleem is, maar de islam zelf.

Volgens de kortgedingrechter is het artikel duidelijk een verzinsel en is er dus geen sprake van een verkeerde weergave van feiten. Balkenende moet zich dit soort zaken als premier en als CDA-leider laten welgevallen, vindt hij.

Bron NOS
[SIZE="4"]


Advocaat Balkenende: Het gedrag van Opinio is te vergelijken met dat van iemand die een sigarettenpeuk in een winkel vol met vuurwerk werpt

[/SIZE]

Premier Balkenende heeft een rechtszaak tegen Opinio verloren. Het blad drukte een aan hem toegeschreven, islamkritische toespraak af die hij nooit had gehouden.

Opinio drukt in de vandaag verschenen editie een aan Balkenende toegeschreven artikel af. Daarin zou de premier de islam wel degelijk een probleem noemen.

Advocaat Henk Jan Boukema van de minister president eiste vrijdag tijdens een door Balkenende aangespannen kort geding in Amsterdam rectificatie. Opinio zou met het artikel de spanningen rond de film Fitna verder vergroten.

‘Het gedrag van Opinio is te vergelijken met dat van iemand die een sigarettenpeuk in een winkel vol met vuurwerk werpt’, aldus Boukema. Advocaat Cor Hellingman van het weekblad wierp tegen dat de neptoespraak ‘een duidelijk parodiërende’ tekst is.‘

Bron Volkskrant[/COLOR]

04-04-2008, 18:18


Meneer Balkenende, wij moslims staan achter u. Wij geloven Opinio niet.

04-04-2008, 18:23

Citaat door Wereldburger:
Zeg Super_Mot...

het is totaal onnodig een nieuwe topic aan te maken daar alles in mijn topic al staat vermeld zoals jij mij dat verleden jaar zo betweterig adviseerde.


Je hebt nu bij feedback ook lik op stuk gekregen van de mods dus hou nu maar op met je zielige vertoning van stampvoeten en janken.

Zelfs de rechter is het met mij eens...

Bye bye mallootje...


Hey, laat het met rust he

04-04-2008, 18:23

Citaat door SUPER_MAROC:
Premier Balkenende heeft zijn kort geding tegen weekblad Opinio verloren. Hij eiste rectificatie van een artikel over een neptoespraak over de islam.

In Opinio stond de tekst van een rede die Balkenende zou hebben gehouden voor CDA-prominenten. Daarin zou hij onder meer hebben gezegd dat niet de radicale islam of het fundamentalisme het grote probleem is, maar de islam zelf.

Volgens de kortgedingrechter is het artikel duidelijk een verzinsel en is er dus geen sprake van een verkeerde weergave van feiten. Balkenende moet zich dit soort zaken als premier en als CDA-leider laten welgevallen, vindt hij.

Bron NOS

Premier Balkenende heeft een rechtszaak tegen Opinio verloren. Het blad drukte een aan hem toegeschreven, islamkritische toespraak af die hij nooit had gehouden.

Opinio drukt in de vandaag verschenen editie een aan Balkenende toegeschreven artikel af. Daarin zou de premier de islam wel degelijk een probleem noemen.

Advocaat Henk Jan Boukema van de minister president eiste vrijdag tijdens een door Balkenende aangespannen kort geding in Amsterdam rectificatie. Opinio zou met het artikel de spanningen rond de film Fitna verder vergroten.

‘Het gedrag van Opinio is te vergelijken met dat van iemand die een sigarettenpeuk in een winkel vol met vuurwerk werpt’, aldus Boukema. Advocaat Cor Hellingman van het weekblad wierp tegen dat de neptoespraak ‘een duidelijk parodiërende’ tekst is.‘

Bron Volkskrant

In mijn gedrukte editie van de laatste Opinio zie ik niets staan dat lijkt op een redevoering die Balkenende in de mond gelegd wordt. Is het hele verhaal een broodje aap?

04-04-2008, 18:33



Citaat door jayanta:
In mijn gedrukte editie van de laatste Opinio zie ik niets staan dat lijkt op een redevoering die Balkenende in de mond gelegd wordt. Is het hele verhaal een broodje aap?

Het is een verzinsel, dat was al bekend. En de rechter heeft het nu nog eens gezegd. Maar door toedoen van een aantal wilders-aanhangers hier in MJA zijn er nu veel mensen die dachten dat het écht een toespraak van Balkenende was.

Ik heb de moderators gewaarschuwd, dat veel mensen hier niet doorhebben dat het een verzinsel is, omdat het door in dat topic helemaal niet duidelijk is, vooral door de titel... maar dat maakt blijkbaar niet uit.

04-04-2008, 18:35

Citaat door Wereldburger:
Nee, ik heb het aangekaart op feedback....


Je hebt gelijk, anders krijgt je 100 topics over 1 onderwerp.

04-04-2008, 18:49

Citaat door SUPER_MAROC:
Het is een verzinsel, dat was al bekend. En de rechter heeft het nu nog eens gezegd. Maar door toedoen van een aantal wilders-aanhangers hier in MJA zijn er nu veel mensen die dachten dat het écht een toespraak van Balkenende was.

Ik heb de moderators gewaarschuwd, dat veel mensen hier niet doorhebben dat het een verzinsel is, omdat het door in dat topic helemaal niet duidelijk is, vooral door de titel... maar dat maakt blijkbaar niet uit.

Ik kan het nu wel op de website van Opinio vinden. Kennelijk gaat het om het nummer van volgende week. De hele tekst staat hier inclusief het vonnis van de rechter:
http://www.opinio.nu/

04-04-2008, 18:51

Citaat door jayanta:
Ik kan het nu wel op de website van Opinio vinden. Kennelijk gaat het om het nummer van volgende week. De hele tekst staat hier inclusief het vonnis van de rechter:
http://www.opinio.nu/

Nee, het is een verzinsel.. ze hebben het zelf toegegeven voor de rechter.. dat het gaat om een "duidelijk parodiërende tekst". De rechter heeft uitspraak gedaan: het is inderdaad een duidelijk verzinsel.

Hoe duidelijk wil je het hebben?

04-04-2008, 18:53
Wat sneu voor die racisten hier die dachten dat JP achter hun stond

04-04-2008, 18:56

Citaat door big2:
Ook achter zijn beslissing om de VS te steunen in IRAK? Of zijn beslissing mee te doen aan de inval in Afghanistan?


Waarom verander je van onderwerp?

Wij staan achter hem wat betreft de opinio zaak.

04-04-2008, 19:15

De rechter heeft uitgesproken het is
"duidelijk een verzinsel"

De verdediging van Opinio gaf dat ook toe, ze zeggen "het is toch duidelijk een parodiërende tekst" dus die is helemaal niet echt!

De advocaat van Balkenende: "Het gedrag van Opinio is te vergelijken met dat van iemand die een sigarettenpeuk in een winkel vol met vuurwerk werpt."

MENSEN DIE HIER NU NOG DOEN ALSOF DIE TOESPRAAK ECHT WAS DIE MAKEN ZICH SCHULDIG AAN [SIZE="5"]HAATZAAIEN[/SIZE]


05-04-2008, 10:21
Een parodie op Bakellende mag dus niet ?

vrijheid van meningsuiting ? (parodie, karaktikatuur)

Bakellende gaat nu zelfs nog een bodemprocedure beginnen , omdat hij het niet eens is met het vonnis ,
vraag me wel af wie die procedure gaat betalen , de burger via de belasting ?

05-04-2008, 11:57



Citaat door DjFrodo:
Een parodie op Bakellende mag dus niet ?

vrijheid van meningsuiting ? (parodie, karaktikatuur)

Bakellende gaat nu zelfs nog een bodemprocedure beginnen , omdat hij het niet eens is met het vonnis ,
vraag me wel af wie die procedure gaat betalen , de burger via de belasting ?

Een parodie mag wel, maar je weet ook wel dat deze "grap" juist heel schadelijk is enzo, dat zou een lang verhaal worden om uit te leggen... vraag dat maar aan de advocaat van Balkenende.

Ik heb hier in MJA ook weleens een parodie op Verdonk of Wilders geschreven. Maar in die tekst heb ik zijn naam veranderd in Weert Gilders en de partij in PWW, etc. met erbij. Dus overduidelijk een parodie.

Terwijl die neprede van Opinio, zélf nadat ze hebben toegegeven dat het nep is, door wilders-aanhang als "echt" wordt betiteld. Wilders is een achterbakse leugenaar, en het is bewezen met feiten.


Citaat door SUPER_MAROC:
Hier mensen, kijk.. uitgelekt breaking news

[SIZE="4"]Geheim PWW-plan uitgelekt om de 'grenzen te sluiten'[/SIZE]



"De PWW wil langs de hele Nederlandse grens dit hekwerksysteem met videobewaking en militaire patrouilles bouwen!

Ongelofelijk he? Is het niet geweldig?

Ook een detectiesysteem om te voorkomen dat er tunnels gegraven worden! En dubbele hekken! Jawel burger, voel u veilig, want wie dacht dat het ijzeren gordijn tot de verleden tijd behoorde, die heeft het mis!

PWW to the rescue: (k)oude oorlogspolitiek in Hollandse glorie hersteld!

En dit alles over de [B]gehele grens die wel honderden kilometers lang is! Honderden kilometers. Sluiten! Voelt dat niet ontzettend veilig, burgers van het trotse vaderland?

Is dat niet schitterend?

En dat is geen enkel probleem, echt niet! Want de PWW gaat dit betalen door alle belastingen met 50% te verlagen. Ja mensen, we lezen het goed: alle belastingen met 50% verlagen, én de hele grens sluiten!

Is het niet ongelofelijk?

De grote PWW-leider Weert Gilders roept het uit: "Trotse burgers van het vaderland, dit wordt het paradijs in de lage landen! We maken een fort van het land, en we zorgen dat niemand er meer in komt, jawel!

Echt! Geloof me nou!

Dit is écht mogelijk hoor! Kijk maar naar de talloze voorbeelden in de geschiedenis. De trotse naties die eerder hun grenzen hebben gesloten! Dát zijn de landen waar ik een voorbeeld aan neem!"

[/B]

05-04-2008, 12:51
DE LEUGENS VAN WILDERS[/SIZE]

De heer Wilders (PVV):

Het klopt dat ik met de NCTB en -- dat heeft ook in de kranten gestaan -- met de bewindslieden heb gesproken. Ik heb gezegd dat er een film kwam. Ik heb gezegd dat die film over de Koran ging. En that´s it.

Minister Hirsch Ballin:

Ik hoorde de heer Wilders zojuist zeggen: "that´s it", na zijn wat hij beweert over het verloop van het gesprek. Die woorden zijn niet in overeenstemming met het feitelijk verloop van het gesprek. Daar is ook geen twijfel over.

De heer Wilders (PVV):

Ik heb niets, maar dan ook niets over de inhoud van de film gezegd.

De heer Wilders (PVV):

Ik heb gezegd dat ik aan de gang ging met een film over de Koran. Over de inhoud van de film heb ik niets gezegd, wat de minister ook wil opschrijven en produceren.


De heer Wilders (PVV):

Naar mijn mening staat hij dat voor honderd procent te verzinnen.

De heer Wilders (PVV):

Sinds de persconferentie die u (Balkenende) hebt gegeven, is het nieuws over de film die niemand kende in een stroomversnelling geraakt. [SIZE="4"]Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen.[/SIZE] Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

[SIZE="2"]Telegraaf zaterdag 26 januari 2008
[SIZE="5"]Wilders doet boekje open over zijn film[/SIZE]
door Dennis Naaktgeboren en Job Slok

DEN HAAG - De omstreden anti-Koranfilm van Geert Wilders gaat er écht komen, maar wel pas in maart. Dat zegt de PVV-leider, die als bewijs het openingsshot van zijn tien minuten durende rolprent naar De Telegraaf heeft gestuurd.

Het openingsshot geeft links de kaft van de Koran weer, en rechts de tekst 'waarschuwing: dit boek bevat schokkende beelden'. "Die afgebeelde Koran heb ik tijdens mijn recente reis aan Israël in Oost-Jeruzalem gekocht", zegt Wilders.

Na het openingsshot gaat het boek open, legt hij uit. Vervolgens krijgt de kijker beelden te zien, die veelal aan andere bronnen zijn ontleend. Het kan daarbij gaan om een onthoofding in Irak, een steniging in Iran of een executie in Saoedi-Arabië, waar de sharia wordt toegepast. "Wie dat schokkend vindt, moet niet boos worden op mij, maar op de mensen die die dingen hebben gedaan", stelt het rechtse Kamerlid. [/SIZE][/FONT]

De heer Wilders (PVV):

Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen. Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen. Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

Ik heb niets, maar dan ook niets over de inhoud van de film gezegd.

Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen. Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

Ik heb niets, maar dan ook niets over de inhoud van de film gezegd.

Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen. Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

Ik heb niets, maar dan ook niets over de inhoud van de film gezegd.

Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen. Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

[FONT="Georgia"][SIZE="2"]Telegraaf zaterdag 26 januari 2008
[SIZE="5"]Wilders doet boekje open over zijn film[/SIZE]
door Dennis Naaktgeboren en Job Slok

DEN HAAG - De omstreden anti-Koranfilm van Geert Wilders gaat er écht komen, maar wel pas in maart. Dat zegt de PVV-leider, die als bewijs het openingsshot van zijn tien minuten durende rolprent naar De Telegraaf heeft gestuurd.

Het openingsshot geeft links de kaft van de Koran weer, en rechts de tekst 'waarschuwing: dit boek bevat schokkende beelden'. "Die afgebeelde Koran heb ik tijdens mijn recente reis aan Israël in Oost-Jeruzalem gekocht", zegt Wilders.

Na het openingsshot gaat het boek open, legt hij uit. Vervolgens krijgt de kijker beelden te zien, die veelal aan andere bronnen zijn ontleend. Het kan daarbij gaan om een onthoofding in Irak, een steniging in Iran of een executie in Saoedi-Arabië, waar de sharia wordt toegepast. "Wie dat schokkend vindt, moet niet boos worden op mij, maar op de mensen die die dingen hebben gedaan", stelt het rechtse Kamerlid. [/SIZE][/FONT]

Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen. Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen. Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

Ik heb niets, maar dan ook niets over de inhoud van de film gezegd.

Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen. Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

Ik heb niets, maar dan ook niets over de inhoud van de film gezegd.

Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen. Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

Ik heb niets, maar dan ook niets over de inhoud van de film gezegd.

Niemand, geen journalist of bewindspersoon, wist wat ik in die film zou gaan doen. Ik heb op elke vraag geantwoord: wacht maar af, je zult het wel zien.

[FONT="Georgia"][SIZE="2"]Telegraaf zaterdag 26 januari 2008
[SIZE="5"]Wilders doet boekje open over zijn film[/SIZE]
door Dennis Naaktgeboren en Job Slok

DEN HAAG - De omstreden anti-Koranfilm van Geert Wilders gaat er écht komen, maar wel pas in maart. Dat zegt de PVV-leider, die als bewijs het openingsshot van zijn tien minuten durende rolprent naar De Telegraaf heeft gestuurd.

Het openingsshot geeft links de kaft van de Koran weer, en rechts de tekst 'waarschuwing: dit boek bevat schokkende beelden'. "Die afgebeelde Koran heb ik tijdens mijn recente reis aan Israël in Oost-Jeruzalem gekocht", zegt Wilders.

Na het openingsshot gaat het boek open, legt hij uit. Vervolgens krijgt de kijker beelden te zien, die veelal aan andere bronnen zijn ontleend. Het kan daarbij gaan om een onthoofding in Irak, een steniging in Iran of een executie in Saoedi-Arabië, waar de sharia wordt toegepast. "Wie dat schokkend vindt, moet niet boos worden op mij, maar op de mensen die die dingen hebben gedaan", stelt het rechtse Kamerlid.

05-04-2008, 13:53

Citaat door SUPER_MAROC:
DE LEUGENS VAN WILDERS
...

Volgens mij gooi je een paar zaken door elkaar, net zoals iedereen dat doet.

Wilders heeft toentijds ZEKER gezegd dat hij in zijn film bladzijden uit de Koran zou scheuren.

Verschil is echter dat hij dat NIET gezegd heeft in zijn gesprek met Hirsh Ballin, en in dat GESPREKsverslag staat dat hij dat gezegd zou hebben.

Of het zo is of niet, dat is het woord van Hirsh Ballin tegen dat van Wilders.

Het lijkt er dus op dat in dat verslag zaken zijn weergegeven die Wilders ooit wel eens gezegd heeft, en dat Hirsh Ballin daar in dat gesprek misschien op gezinspeeld heeft, maar dat Wilders het in DAT gesprek niet gezegd heeft.

Ach, hoe belangrijk is het allemaal wat Wilders wèl of niet gezegd heeft in dat gesprek.

Het grote punt is, dat de hele regering en de hele 2e kamer dat gespreksverslag proberen te gebruiken om Wilders neer te sabelen, af te maken door hem voor leugenaar uit te maken.

Pagina's : [1] 2