Bekijk volle/desktop versie : De politiek in?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

04-04-2008, 12:11
Assalamoe alleikoem wa rahmatullahi wa barakatuhu,

Ooit heb ik gelezen dat het voor een Moslim verboden is om in een land als Nederland de politiek in te gaan. Dit omdat hier een democratie is, die een Moslim hoort te verwerpen omdat hij/zij gelooft dat de sharia de beste/enige bestuursvorm voor een staat is.
Weet iemand, met bewijs door middel van Qoeraan verzen of ahadith, of dit juist is?
En mag ik, wanneer dat verboden is, ook geen politicologie studeren?

Wa alleikoem salaam,
Saliha

04-04-2008, 18:24


selam meid,, ik wil ook pOlitiek en rechten studeren en als vOlgt de pOlitiek in.. ik wist niet dat dat niet Mogelijk was.. ik zal het navRagen en zal zo snel mOgelijk antwoord geven.

Selamoe 3alaikoem,

05-04-2008, 02:29
het probleem met democratie is dat het volk macht krijgt in wetvorming.
Partijen die gekozen worden hebben allemaal hun eigen belangen en zo hun eigen wetten die ze graag willen zien worden doorgevoerd.

In de koran staan al duidelijke richtlijnen (wetten) die moeten worden opgevolgd. In een democratie zou dat dus kunnen veranderen doordat er verschillende partijen aan de macht komen door de jaren heen. De islam staat meer voor dat er personen aan de macht zijn die alles basseren op de koran en hadith. het is dan dus niet nodig dat er gestemd word op partijen. Als er 1 partij is die de sharia goed uitvoert. Wel moet er voor onderwerpen die niet in de koran of hadith staan geregeld de adviezen van de geleerden worden geraadpleegt. Het volk heeft altijd de macht om de regeerende partij af te zetten als die onrechtvaardig is ( niet volgens de sharie oordeelt).

05-04-2008, 16:54
djazaka lahoe gairan Psychoniem

06-04-2008, 04:58


Wil ook politicologie studeren incha Allah. Maar er zit een groot verschil tussen 'de politiek ingaan' en 'de politiek bestuderen', voor zover je de Nederlandse politiek/democratie bestudeert tijdens die opleiding. Er komt veel meer aan bod dan alleen maar NL`se politiek zoals wij die nu kennen. Althans, dat heb ik me laten vertellen, dus weet het fijne er niet van.

'Zoek kennis, al is het in China'.

06-04-2008, 04:59

Citaat door Psychoniem:
het probleem met democratie is dat het volk macht krijgt in wetvorming.
Partijen die gekozen worden hebben allemaal hun eigen belangen en zo hun eigen wetten die ze graag willen zien worden doorgevoerd.

In de koran staan al duidelijke richtlijnen (wetten) die moeten worden opgevolgd. In een democratie zou dat dus kunnen veranderen doordat er verschillende partijen aan de macht komen door de jaren heen. De islam staat meer voor dat er personen aan de macht zijn die alles basseren op de koran en hadith. [B]het is dan dus niet nodig dat er gestemd word op partijen. Als er 1 partij is die de sharia goed uitvoert. Wel moet er voor onderwerpen die niet in de koran of hadith staan geregeld de adviezen van de geleerden worden geraadpleegt. Het volk heeft altijd de macht om de regeerende partij af te zetten als die onrechtvaardig is ( niet volgens de sharie oordeelt).


Toch gebeurt dat wel in Arabische landen die (deels) regeren met de sharia. [/B]

06-04-2008, 14:08

Citaat door Lella_Roosje:
Wil ook politicologie studeren incha Allah. Maar er zit een groot verschil tussen 'de politiek ingaan' en 'de politiek bestuderen', voor zover je de Nederlandse politiek/democratie bestudeert tijdens die opleiding. Er komt veel meer aan bod dan alleen maar NL`se politiek zoals wij die nu kennen. Althans, dat heb ik me laten vertellen, dus weet het fijne er niet van.

'Zoek kennis, al is het in China'.
Insha'Allah.

Ja dat is zo, maar je komt gauw wel bij een politieke partij terecht.. Je hebt natuurlijk de Nederlandse Moslim Partij, maar tja...

Ja er zijn masters als "Islaam in Nederland" en "Politiek in het Midden-Oosten"

Dank voor je reactie

06-04-2008, 20:00

Citaat door dutchSaliha:
Insha'Allah.

Ja dat is zo, maar je komt gauw wel bij een politieke partij terecht.. Je hebt natuurlijk de Nederlandse Moslim Partij, maar tja...

Ja er zijn masters als "Islaam in Nederland" en "Politiek in het Midden-Oosten"

Dank voor je reactie


Ik snap je redenatie zo. Dat je politicoligie studeert, betekent niet dat je in een politieke partij terecht komt. Ik weet niet hoe je daarop komt?

Waar wil je studeren als ik vragen mag?

06-04-2008, 20:23

Citaat door Lella_Roosje:


Ik snap je redenatie zo. Dat je politicoligie studeert, betekent niet dat je in een politieke partij terecht komt. Ik weet niet hoe je daarop komt?

Waar wil je studeren als ik vragen mag?
I know. Beleidsmedewerker, lobbyist, politiek adviseur, diplomaat, onderzoeker, vanalles. Maar veel dingen zijn wel in de richting van een politieke partij. Als je niet voor een democratie bent, dan kun je moeilijk politiek adviseur zijn toch?

Het kan in Amsterdam of Leiden he. In A'dam zijn twee universiteiten die het geven.. Ik weet het nog niet, het is beide enorm ver weg.

06-04-2008, 20:31

Citaat door dutchSaliha:
I know. Beleidsmedewerker, lobbyist, politiek adviseur, diplomaat, onderzoeker, vanalles. Maar veel dingen zijn wel in de richting van een politieke partij. Als je niet voor een democratie bent, dan kun je moeilijk politiek adviseur zijn toch?

Het kan in Amsterdam of Leiden he. In A'dam zijn twee universiteiten die het geven.. Ik weet het nog niet, het is beide enorm ver weg.


Ja, dat zijn functies waarin je terecht kan komen. Maar we kunnen onze kennis ook gebruiken voor de zaak van de Islaam. Denk er maar eens over na. Kan niet alles hier uit lichten enzo, pm me maar als je meer hierover wil weten.

Ja, voor mij is het ook super ver enzo, maar goed, 'zoek kennis, al is het in China'.

Voor mij wordt `t trouwens waarschijnlijk Leiden. In Nijmegen bestaat de opleiding ook aan de Radboud Uni.

06-04-2008, 21:20

Citaat door Lella_Roosje:


Ja, dat zijn functies waarin je terecht kan komen. Maar we kunnen onze kennis ook gebruiken voor de zaak van de Islaam. Denk er maar eens over na. Kan niet alles hier uit lichten enzo, pm me maar als je meer hierover wil weten.

Ja, voor mij is het ook super ver enzo, maar goed, 'zoek kennis, al is het in China'.

Voor mij wordt `t trouwens waarschijnlijk Leiden. In Nijmegen bestaat de opleiding ook aan de Radboud Uni.
Maar in leiden zijn zoveel VVD'ers ! Dat lijkt me als Moslima niet helemaal stoer.. Maar A'dam is zo groot.
Serieus, Nijmegen.. Oh ik had er iets over gehoort maar volgens mn decaan was het er niet meer.. Ik ga meteen google'en

Zit je nu in de 6e?

15-04-2008, 15:57

Citaat door dutchSaliha:
Maar in leiden zijn zoveel VVD'ers ! Dat lijkt me als Moslima niet helemaal stoer.. Maar A'dam is zo groot.
Serieus, Nijmegen.. Oh ik had er iets over gehoort maar volgens mn decaan was het er niet meer.. Ik ga meteen google'en

Zit je nu in de 6e?


VVD-ers? Moest daar echt om lachen..

Heb je het al kunnen vinden via Google? Voor zover ik weet, bestaat die opleiding nog gewoon in Nijmegen, maar dat is geen stad voor mij.

Nee, zit niet in de zesde, heb al het een en ander 'versleten' qua opleidingen enzo, and now it's time for the serious work!

15-04-2008, 18:10


Ja toch? Ken je die Wouter van de reclame van het LOI niet? Die woont ook in Leiden.

Nee niet gevonden.. Maar ik ben toch al te laat voor de opendagen etc.. En ik zag dat in Groningen (da's dichtbij voor mij he) ook "Talen en Culturen van het Midden-Oosten" word gegeven, en daar heb ik qua toekomstperspectief misschien wel meer aan..

Oh zo haha. Ja precies!

15-04-2008, 23:53
Laat politiek aan mannen over, beste zusters.

16-04-2008, 00:29

Citaat door Taaliboen:
Laat politiek aan mannen over, beste zusters.





Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11