Bekijk volle/desktop versie : Tegenwoordig doet niemand meer aan babyfeesten??!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

03-04-2008, 15:47
Vroeger was het standaard, maar nu
niemand doet het meer. En ik begrijp dat sommige mensen het geld er niet voor hebben,maar ik ken veel mensen die het zeker goed hebben en die het toch niet doen

Wie van jullie heeft het wel gedaan of bewust niet gedaan en waarom?

03-04-2008, 16:30


Het is goed om een feest te geven, maar mensen willen tegenwoordig een zaal huren en 10.000 mensen uitnodigen, en dan weer in de schulden zitten. Terwijl men gewoon een klein feest kan geven, met alleen naaste familie.
Zo denk ik erover.

03-04-2008, 16:31
Wij doen nog altyd onze sebe3.

03-04-2008, 16:32

Citaat door Hibaaa:
Vroeger was het standaard, maar nu
niemand doet het meer. En ik begrijp dat sommige mensen het geld er niet voor hebben,maar ik ken veel mensen die het zeker goed hebben en die het toch niet doen

Wie van jullie heeft het wel gedaan of bewust niet gedaan en waarom?




Nou geef jij dan het goede voorbeeld en geef zelf een babyfeest

03-04-2008, 16:34


ik vind een groot feest pure geldverspilling, ik doe hetgene wat soennah is en dat is het slachten van schapen, kun je vervolgens in de moskee houden en wat mensen uitnodigen +mensen die naar de moskee komen om het te eten of zoals ik deed geld naar marokko sturen om de schaap/schapen te slachten en vlees uitdelen aan de armen daar. heb je nog meer barakah en ajr ook nog dan zo´n semfeest waar iedereen elkaar aankijkt wie de mooiste en duurste jurk heeft en wie is aangekomen of afgevallen.


Liever sparen voor andere belangrijkere doelen in het leven.

03-04-2008, 16:35
ik heb nog geen kinderen , maar heb wel altijd gezegd dat ik geen feest ga doen , je kan niet alleen je naaste familie doen iedereen raakt beledigd je heb je kennissen je vriendinnen familie van je man je eigen familie en je buren , nou sorr maar dan kom ik echt op 250 tot 300 mensen .

ik riep laatst dat ik geen feest ga geven toen zeiden mijn moeder en tantes en schoonmoeder als jij een kind krijgt gaan we een HEEEEL groot feest geven dat is 1 ding wat zeker is . en wie denk je dat dat moet betalen?? ja ik dus .

dus ik denk dat ik gewoon niks ga doen hoor als zij een feest willen moeten ze maar zelf betalen , we hebben teveel mensen die we kennen

03-04-2008, 16:37
Ik heb gewoon thuis gehouden, en alleen naaste famillie uitgenodigd dus puur een etentje.

03-04-2008, 16:37
kheb geen feesten gedaan...schapen geslacht,de helft sadak gegeven en that's it...9 maanden temara en dan ook nog een temara erbij van een feest...nee dankje.

03-04-2008, 16:38
ik heb dus een feestje gegeven in de tuin. ach ja, hoorde er gewoon bij.

en het is inmiddels 5 jaar geleden dus ik ben het al vergeten

03-04-2008, 16:38
Nee ik heb ook geen feest gegeven kost allemaal geld en tijdverspilling! Gewoon me schaap geslacht en mij ouders en schoonouders meer niet!
Belangrijkste heb me soenahplicht volbracht

03-04-2008, 16:39
Ik ook geen feest. Bah ik haat feesten.
Met dat geld ga ik lekker op vakantie.

03-04-2008, 16:39
ik heb geen groot feest gedaan..!! heb alleen fam. uitgenodigd geen muziek geen toeters en bellen...heel simpel en het was hartstikke gezellig..!!

03-04-2008, 16:40



Citaat door noonah:
ik heb nog geen kinderen , maar heb wel altijd gezegd dat ik geen feest ga doen , je kan niet alleen je naaste familie doen iedereen raakt beledigd je heb je kennissen je vriendinnen familie van je man je eigen familie en je buren , nou sorr maar dan kom ik echt op 250 tot 300 mensen .

ik riep laatst dat ik geen feest ga geven toen zeiden mijn moeder en tantes en schoonmoeder als jij een kind krijgt gaan we een HEEEEL groot feest geven dat is 1 ding wat zeker is . en wie denk je dat dat moet betalen?? ja ik dus .

dus ik denk dat ik gewoon niks ga doen hoor als zij een feest willen moeten ze maar zelf betalen , we hebben teveel mensen die we kennen



Ik dacht altyd dat je wel een kind had

03-04-2008, 16:40

Citaat door Niyah:
ik vind een groot feest pure geldverspilling, ik doe hetgene wat soennah is en dat is het slachten van schapen, kun je vervolgens in de moskee houden en wat mensen uitnodigen +mensen die naar de moskee komen om het te eten of zoals ik deed geld naar marokko sturen om de schaap/schapen te slachten en vlees uitdelen aan de armen daar. heb je nog meer barakah en ajr ook nog dan zo´n semfeest waar iedereen elkaar aankijkt wie de mooiste en duurste jurk heeft en wie is aangekomen of afgevallen.


Liever sparen voor andere belangrijkere doelen in het leven.


Ja hebben wij ook gedaan. Niet dat het dan geen geld kost ofzo, want er komt van alles bij, maar tenminste kun je veel mensen uitnodigen. En idd, iedereen is net ff wat beleefder in de moskee.

03-04-2008, 16:41

Citaat door Polly:
Ik heb gewoon thuis gehouden, en alleen naaste famillie uitgenodigd dus puur een etentje.



zo hebben wij het ook gedaan

Pagina's : [1] 2 3 4 5