Bekijk volle/desktop versie : Help: Salaat Istighara!



03-04-2008, 14:36
Salaam Dames en heren,


Ik heb een vraagje over... de titel zegt het al.. Salaat Istighara.
Ik heb gisteren Salaat istighara gedaan ( Allah ie takabel) en ben benieuwd of iemand ervaring heeft in de aanwijzingen en een bepaalde gevoel wat het met zich mee brengt! Het schijnt zo te zijn dat wanneer je het vlak voor het slapen gaan doet, je aanwijzingen kan krijgen in je droom. Dit was bij mij ( nog) niet het geval.

Hoor graag van degene die zelf weleens Salaat Istighara hebben gedaan, op welke manier zij leiding hebben gehad in datgene waar ze mee zaten!

Shoekran alvast

Gr,

Saartje_V

03-04-2008, 14:41


ik heb het ook weleens gedaan.
het is me alleen niet echt gelukt.
mijn moeder had het erover, dat je een wit licht moest vragen als teken, dan weeet je dat het goed zit, en anders zie je donker.
het kan ook dat je dagen pas iets droomt, maar dat weet ik niet zeker.
bij mij was het misschien zo, dat ik maanden later pas antwoord heb gekregen, maar ik weet het niet zeker.
maar goed niet iedereen kan het zomaar doen, is best wel moeilijk.

03-04-2008, 14:42

Citaat door hajelb:
ik heb het ook weleens gedaan.
het is me alleen niet echt gelukt.
mijn moeder had het erover, dat je een wit licht moest vragen als teken, dan weeet je dat het goed zit, en anders zie je donker.
het kan ook dat je dagen pas iets droomt, maar dat weet ik niet zeker.
bij mij was het misschien zo, dat ik maanden later pas antwoord heb gekregen, maar ik weet het niet zeker.
maar goed niet iedereen kan het zomaar doen, is best wel moeilijk.



Bedankt voor je reactie!
Een wit licht..? Nee daar heb ik niks over gehoord..? Wat bedoel je met, niet iedereen kan het zomaar doen?

03-04-2008, 14:45

Citaat door Saartje_V:
Bedankt voor je reactie!
Een wit licht..? Nee daar heb ik niks over gehoord..? Wat bedoel je met, niet iedereen kan het zomaar doen?




Je kan het dus bv niet doen als je nooit bidt en dan denkt van ik wil wat weten dus ik ga effe bidden ...nee zo gaat dat niet..

03-04-2008, 14:46



Citaat door Amira du maroc:
Je kan het dus bv niet doen als je nooit bidt en dan denkt van ik wil wat weten dus ik ga effe bidden ...nee zo gaat dat niet..



Nee , dat snap ik
En dan nog Allah oe a3lem, alleen Allah swt weet wie hij leiding geeft.
Heb jij het weleens gedaan?

03-04-2008, 15:02
Nee nog nooit maar me zus wel

03-04-2008, 15:12
wat amira dus zei.

maar mijn moeder zei van vraag of Allah subhanna wata3alla je duidelijkheid verschaft, met als het goed is je licht laat zien en anders donker rook.
want een droom kun je niet zomaar begrijpen, en in mijn geval zou ik dan aan mijn vader moeten vragen wat mijn droom betekent.
en met het eerste is het natuurlijk meteen duidelijk.
mijn moeder zei ook: je moet naar je gevoel luisteren als je wakker wordt.
ben je boos verdrietig, of ben je juist heel blij en vrolijk.

03-04-2008, 15:31
Je hoeft niet alleen een aanwijzing te krijgen in een droom hoor.

Kijk ook hoe jij je voelt na het verrichten van deze salaat

Ik heb al meerdere malen deze salaat verricht en ik kreeg altijd aanwijzingen via mn gevoel.

De laatste keer dat ik salaat el istigara bad liep ik een hele week op mn tippen, kvoelde me heel rot en dus was dit een teken in mijn ogen dat ik beter afstand kan nemen van die bepaalde zaak

03-04-2008, 15:33

Citaat door hajelb:
wat amira dus zei.

maar mijn moeder zei van vraag of Allah subhanna wata3alla je duidelijkheid verschaft, met als het goed is je licht laat zien en anders donker rook.
want een droom kun je niet zomaar begrijpen, en in mijn geval zou ik dan aan mijn vader moeten vragen wat mijn droom betekent.
en met het eerste is het natuurlijk meteen duidelijk.
mijn moeder zei ook: je moet naar je gevoel luisteren als je wakker wordt.
ben je boos verdrietig, of ben je juist heel blij en vrolijk.


03-04-2008, 15:58
Sommige moeders moeten leren zwijgen... met alle respect natuurlijk.

03-04-2008, 16:00

Citaat door Abu_husayn:
Sommige moeders moeten leren zwijgen... met alle respect natuurlijk.



Salaam,

Haha.... Hoezo..? Omdat ze verkeerde informatie geven...?

03-04-2008, 16:16

Citaat door Abu_husayn:
Sommige moeders moeten leren zwijgen... met alle respect natuurlijk.

Haha.

04-04-2008, 10:33



Citaat door Abu_husayn:
Sommige moeders moeten leren zwijgen... met alle respect natuurlijk.



Nou waarom dan, volgens mij moet je met alle belangrijke stapppen in je leven stighara doen. maar dat weet ik niet zeker hoor.
dus waarom had mijn moeder het misschien niet mogen vertellen.